5 Reacties
één jaar geleden
Ons zoontje eet praktisch alles met zijn handen. Ik laat hem maar doen hij gaat na het eten toch in bad maar ik merk dat hij het nu ook vaak zelf met de lepel wil proberen als ik het die dag niet zo erg vind om wat meer schoon te maken (ivm in het bordje slaan met de lepel en ongecontroleerde bewegingen) dan laat ik hem gewoon proberen. Wij zijn wel heel gemakkelijk moet ik toegeven hij mag er bij ons een kliederboel van maken zo leert hij het zelf te doen.
één jaar geleden
Een kind leert de smaken van eten niet alleen via zijn/ haar mond, hij wilt ook voelen, is het zacht/ hard om vervolgens in zijn/ haar mond te stoppen. Je moet voorjezelf nagaan hoe belangrijk het is dat ie met vork eet? Onze dochter eet sinds ze 5 maanden is mrt haar hand. Sinds 10 maand geven wij haar de mogelijkheid om met een lepel/ vork te leren eten. Ze probeert, maar echg eten doet ze met haar hand.
één jaar geleden
Reactie op Sue21
Een kind leert de smaken van eten niet alleen via zijn/ haar mond, hij wilt ...
Klopt inderdaad, nog niet zo over nagedacht. Het lijkt me voor sommige dingen handiger met een vork of lepel, maar hij mag het best met zijn handjes ook. Toch het belangrijkste dat hij eet, en dat hij nu stukjes wilt eten ipv enkel
Gepureerd 😁.