22 Reacties
één jaar geleden
Bibliotheek is hier een hit, ik hoef haar daar niet te vermaken, ze gaat er zelf op ontdekking uit. Ook zit er in onze bibliotheek een spelotheek en die hebben regelmatig speelgoed buiten staan waar ze zich mee vermaakt. Verder wil ik met haar naar peutergym als ze goed kan lopen, dat doet ze nu nog niet. Ze vind de wandelwagen ook heel leuk maar ik houd niet van wandelen😅 dus we gaan ook regelmatig naar het winkelcentrum
één jaar geleden
In de ochtend thuis: Duplo, boekjes lezen, ‘samen’ huishouden doen vindt hij leuk, spelletjes doen
In de middag bijna altijd op pad: wandelen, kinderboerderij, speeltuin, boodschappen doen, Intratuin, Ikea voor mij part. Dat breekt de middag op
Sinds kort ben ik begonnen met zelf een boek te lezen als hij thuis is. Ik heb gewoon geen zin om letterlijk de hele dag het animatie team te zijn. Verrassend genoeg gaat hij na een tijdje jammeren zelf spelen in de buurt bij mij. Al lees ik maar 5 pagina’s, het voelt toch als een mini momentje voor mezelf en hij moet zichzelf even vermaken.
één jaar geleden
Reactie op Adriane
In de ochtend thuis: Duplo, boekjes lezen, ‘samen’ huishouden doen vindt hi ...
Wat leuk om de ervaring wat betreft boek lezen van iemand te horen, hier wil ik inderdaad ook mee beginnen
één jaar geleden
Heel herkenbaar, ik heb het idee dat hij vaak moe is maar meer slapen wil/ kan hij niet. Hij slaapt momenteel 's nachts ook niet super goed, wordt vaak wakker. Wij spelen s ochtends vaak binnen en gaan rond 9 uur een rondje wandelen/boodschappen doen. S middags koken en buitenspelen. Daarnaast hebben we 1x per week een muziekochtend, 1x per week een gym ochtend en zaterdagochtend zwemmen.
één jaar geleden
Reactie op Adriane
In de ochtend thuis: Duplo, boekjes lezen, ‘samen’ huishouden doen vindt hi ...
Net ruim een half uur kunnen lezen 🤭 dit houd ik er in
één jaar geleden
Bakken
Speeltuin /binnenspeeltuin
Kleien
Bibliotheek ochtenden voor kindjes
Samen bouwen met blokken
Uitdagend speelgoed (ik geef wel eens een vergiet met een lange veter zodat ze die door de gaatjes kan halen)
Boodschappen doen (en dan met het kleine winkelwagentje door de winkel lopen, uiteraard op niet drukke tijden)
Vooral laten meehelpen in huis, bijv de was in de machine doen is hier erg leuk, helpen met de tafel dekken
Ze speelt graag met de pop om mij na te doen als ik de baby verzorg
Zwemmen
Kinderboerderij
In de tuin rommelen
Lezen
één jaar geleden
Mooi dat je om ideeen vraagt ikkan me voorstellen dat het soms zoeken is!
Hier is knutselen een groot succes. Apart van elkaar aanbieden;
Stickers plakken
Stempelen
Kleien
Wij hebben ook een trampoline gekocht wat een groot succes is. En verder er lekker op uit gaan als hetnmooi weer is.
één jaar geleden
Pittig, dan ben je veel alleen.
Wat ik vaak doe is afspreken met andere moeders met kindjes van dezelfde leeftijd.
Hema heeft vaak een leuk kinderhoekje ( jij een lekker bak koffie, hij de kinderhoek)
Intratuin is in de kerstsfeer ( overal zwaaiende beren en herten groot succes)
Bibliotheek ( altijd leuk)
Boodschappen doen
Dierenwinkel ( geloof me is mijn zaterdagmiddag uitje)
In huis:
Mee laten helpen ( doekje geven, was in de wasmachine, vegen ( eigen bezem)
Scheerschuim op het raam en lekker smeren
Kruiptunnel
Memory ( simpele en dan plaatjes naar boven)
Voorlezen / voel boekjes
Klein opblaaszwembad vol gooien met ballenbakballen
Kinetisch zand
Kijk eens op YouTube met sensory bins ( leuke ideeen)
Dingen die hier suc6 zijn :
Vormen stoof
Hamertje tik ( Ikea)
Toen ik overstapte van 2 naar 1 slaapje ben ik om half 12 begonnen
één jaar geleden
Mijn dag ritme is vaak
07.00 ontbijt
Half uurtje Filmpje kijken ( terwijl mamma er een was in gooit en met een stofzuiger zwaait)
Boodschappen doen
09.30 fruithap
Binnen spelen / boekje lezen
11.15 broodje
11.45 richting bed
14.00/ 14.30 wakker + fruithap
15.00 - 16.00 naar buiten/ fietsen/ koffie met vriendin/ Hema
16.00 snackje
16.30 - 17.00 filmpje ( kan mama koken)
17.00 warm eten
17.30 - 18.00 binnen spelen ( alleen) terwijl ik opruim
18.00 in bad
18.30 yoghurt + bank hangen ( laatste energie eruit)
18.45 naar boven naar bed
Wat trouwens ook een suc6 is is handpoppen bij de boekjes ( ik heb de handpop dikkie dik en beer)
één jaar geleden
Hee, helaas geen geniale tijd naar herken je verhaal wel heel erg. Onze dochter is ook snel boos op dit moment, wil continu bij me zijn en komt heel moe over. Er komen ook wel tanden door dus miss is dat het. Sterkte!!❤️💪🏻 hopelijk wordt het snel droog weer. Denk ook wel fijn om een keer oppas te hebben zodat je een dagje voor jezelf hebt. Mijn dochter gaat morgen naar m’n schoonouders zodat ik met m’n zusje naar de sauna kan
één jaar geleden
Ze vindt trouwens de binnenspeeltuin en peuterzwemmen ook fantastisch!