12 Reacties

één jaar geleden

Hier zijn we druk bezig met water gieten. Een klein kannetje en beker. En een dweil bij de hand. Verder hebben we een leertoren en oefenen we met boter op de boterham smeren. Ohja en we oefenen met op de billen van de bank zodat hij niet meer ter aarde stort

één jaar geleden

Hier helemaal fan van Duplo.

één jaar geleden

En extra tip: ik kijk vaak wat er in de lovevery boxen zit en kijk hoe ik dit budget proof kan namaken/kopen. Vind die boxen heel duur maar sluit wel goed aan bij leeftijd

één jaar geleden

Hier ben ik met hem onkruid tussen de tegels aan het weghalen. 🙈 Ik geef hem een bakje waar hij het in kan doen en soms gaat'ie op eigen houtje met z'n bakje naar buiten op zoek naar onkruid. 🥺 Ook helpt hij met de was uit de machine halen en geeft hij het aan. Of boodschappen uit de tas halen en aangeven. Er zijn heel veel simpele huiselijke taken waar ze mee kunnen helpen. Hier vindt hij dat he-le-maal geweldig.

één jaar geleden

Reactie op Djojs

Hier ben ik met hem onkruid tussen de tegels aan het weghalen. 🙈 Ik geef h ...
Jaa helpen is hier ook een hit. Hij ruimt voortaan mijn glas op als ik 'm leeg heb🤩 Onkruid plukken ga ik proberen, scheelt mij op de knieën zitten🤫

één jaar geleden

Mijn dochtertje helpt mee met de tafel dekken. Ze legt zelf haar lepel en vork op tafel. Misschien zou je ook liedjes kunnen leren. Bij 'ik zag twee beren' doe ik de 'hihihi' en zij de 'hahaha'. En bij 'Nijntje, lief klein konijntje' zingt zij de 'Nijntje'.

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

En extra tip: ik kijk vaak wat er in de lovevery boxen zit en kijk hoe ik d ...
Wat een goede tip: weet je wat erin zit voor 1,5 jaar?

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Hier zijn we druk bezig met water gieten. Een klein kannetje en beker. En e ...
Ik zou ze dan aanleren op de buik eraf. Kans dat ze op de billen glijden en op de grond evenwicht verliezen. Klappen ze nog met hun gezichtje op tafel of de grond. Via de buik hebben ze altijd steun aan de bank. Als ze doorschieten ploffen ze eerder op de billen.

één jaar geleden

Helpen met huishoudelijke taakjes; helpen met vaatwasser uitruimen, kleding van het wasrek halen, boterhammen besmeren, plantjes water geven met z’n eigen gietertje. Verder veel boekjes lezen, Duplo spelen en mij nadoen met z’n eigen keukentje.

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Ik zou ze dan aanleren op de buik eraf. Kans dat ze op de billen glijden en ...
Ik heb dit gedaan zodra ze interesse kreeg in de bank een paar maanden terug (liep al wat sneller). Elke keer liet ik haar op haar buik eraf glijden, binnen een week kon ze zelf op en van de bank af. Zou dat iedereen aanraden.

één jaar geleden

Mijn dochter 18 maanden vind het aan en uitkleden van haar popje heel leuk, haar “drinken” geven, de buggy ed

één jaar geleden

Kleuren en tellen. Is ze hier mee bezig