16 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg dit even! Ik vind het ook lastig wat we met de hond moeten..

4 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste de hond thuis gelaten op een vertrouwde plaats en af en toe was er iemand bij hem die hij kende, mijn man of mijn mama. We zorgden ook dat er doeken die bij ons zoontje gelegen hadden bij de hond terecht kwamen dat hij gewend raakte aan de geur. Toen we thuiskwamen was hij er maar hebben we hem aan de leiband eerst laten snuffelen terwijl ons zoontje nog in de maxi cosi zat en zo stapsgewijs opgebouwd. Hij heeft nooit iets gedaan aan ons zoontje

4 jaar geleden

Wij hebben ook een hond kruising van een rottweiler x herder een flinke dus haha. Heerlijke hond maar nog jong en speels. Als ik moet gaan bevallen laten wij hem thuis vrienden die onze hond goed kent laten hem uit. Als wij weer naar huis gaan zal mijn vriend 10 min eerder naar huis gaan dit omdat onze hond altijd erg blij is als we thuiskomen en ik hoef opdat moment geen 47 kilo die naar mij toe komt rennen. Dus mijn vriend zorgt dus dat onze hond al wat rustiger is. en word ik naar huisgebracht door mijn schoonmoeder zodat als ik binnenkom mijn vriend onze hond kan begeleiden naar onze kleine baby Lou zo kunnen ze rustig onder begeleiding kennis maken.

4 jaar geleden

Wij gaan doen wat mijn ouders deden bij mijn geboorte! De hond blijft thuis, net zoals onze katten. Mijn man gaat thuis slapen en indien overdag nodig zullen zijn ouders kijken voor onze hond (wonen heel dicht bij). Onze hond is ook gewoon om overdag alleen thuis te zijn. Het eerste rompertje dat ons meisje zal dragen is eentje voor onze hond. Hij krijgt dit om aan haar geur gewend te worden. Mijn ouders deden dit ook en de hond was mijn beschermengel, ze ging voor mij door een vuur, wij waren 1 hand en 1 poot op 1 buik. De schoonouders hebben sinds kort een puppy en ook die krijgt een rompertje om gewoon te worden aan de geur van ons meisje. Wij vinden het zelf ook heel belangrijk dat de honden het goed kunnen vinden met ons en de baby. Ook gaan wij het park vroeger opzetten, dit voor onze katten, want wijzigingen in huis brengt altijd wat stress mee voor hen (2 oudere kattinnen en 1 jongere kater met een trauma). Hopelijk heb je hier iets aan ;)

4 jaar geleden

Wij hebben 2 chihuahua's, wat eerder 2 baby's zijn 🙈 Ik heb eerlijk gezegd geen plan bedacht voor hoe we het precies gaan doen. De hondjes zijn gewend om een paar uurtjes alleen thuis te zijn, maar hebben ook nog een hele tijd bij mijn moeder thuis gewoond toen ik nog thuis woonde dus ook daar zullen ze het prima kunnen. Tijdens de bevalling kijken we wel wat handig is, of thuis of bij mijn moeder Na de bevalling willen we ze zo snel mogelijk introduceren met de kleine, ik verwacht dat ik mijn moeder met ze laat komen als wij thuis zijn. Spulletjes staan er al en zijn ze inmiddels aan gewend. Ik heb heel erg de instelling van we zien hoe het gaat lopen, heb zelf ook geen idee hoe het allemaal uiteindelijk gaat en denk dat het echt wel goed komt

4 jaar geleden

Wij hebben een klein hondje. Toen de kleine in de maxi cosi thuis kwam hebben we haar aan ons kind laten ruiken en aan de luier laten ruiken. Ze zijn dikke vriendjes 7 jaar later. Bij m’n anders 2 kinderen alleen bij maxi cosi even laten ruiken. T gaat vanzelf

4 jaar geleden

Wij hebben 4 honden en vind het belangrijk dat zij niet het gevoel krijgen ‘weg’ te moeten. Tijdens mijn eerste bevalling in het ziekenhuis kwamen mijn ouders bij ons thuis om op te passen en kwamen we gewoon thuis met baby, terwijl de honden er ook waren. Dat ging helemaal prima, wij hebben er nooit een gedoe van gemaakt. Als ze willen snuffelen, prima. Willen ze dat niet, ook prima. Sommige hadden een paar dagen nodig voor ze kwamen kijken en andere waren direct geïnteresseerd. Voor de honden zoveel mogelijk alles normaal, in eigen huis, eigen omgeving en eigen wandel routine. Dit werkte voor ons perfect, hopelijk met de tweede weer zo!

4 jaar geleden

Wij hebben een Engelse bull die heel jaloers is. Doet geen vlieg kwaad maar is echt lomp met zijn 30kg schoon aan de haak. Als wij naar het kraamhotel gaan is hij in de middag en nacht gewoon thuis. Dit is hij gewent van ons werk patroon. Mij schoonmoeder of beste vriend kan hem dan gaan voeren en uitlaten in de ochtend of avond. Wij gaan hem ook laten wennen d.m.v. een deken of romper die de kleine aan heeft gehad. Ook hoorde ik van mensen om een vieze luier (ja ja Ik vond het ook niet heel hygiënisch) te laten ruiken. Verder ga ik de kinderwagen een paar keer door het huis rollen. Zodat hij daar ook vast aan kan wennen. Zijn mand ligt nu waar uiteindelijk de box komt dus dat wil ik ook optijd een nieuwe plek geven. En ik wil hem soms al laten wennen aan babyhuilgeluidjes door die af te spelen. Al denk ik dat hij daar niet veel om zal geven. Hij blaft ook niet of vuurwerk ofzo.

4 jaar geleden

Leuke topic! Ik lees mee

4 jaar geleden

Ik lees even mee 🤭

4 jaar geleden

Wij hebben een Mechelse herder en ik ga ook naar 't ziekenhuis om te bevallen. Wij hebben met mijn zusje afgesproken dat ik haar, afhankelijk van 't tijdstip dat we vertrekken, iets laten weten en dat zij voor onze hond zorgt. Ofwel komen ze haar ophalen en nemen ze haar mee naar hen, ofwel komen ze haar uitlaten als 't bijv net voor de nacht is en slaapt onze hond thuis. Ofwel komen ze haar halen en brengen ze haar naar mijn ouders. Bedoeling is dat als we naar huis komen met onze uk dat onze hond wem thuis is. Ik eerst naar binnen ga om haar te begroeten en nadien baby met manlief. Ik ben nu 25+5 zwanger en we hebben beneden al de kinderstoel en box staan. Zo komen de veranderingen geleidelijk en kan ze eraan wennen. De kinderwagen komt binnenkort ook en dan gaan we ook met haar oefenen met langs de kinderwagen wandelen etc.

4 jaar geleden

Wij hebben een enthousiaste labrador die graag bij mij zit. Ik kreeg al een tip van mensen om hem alles te laten snuffelen wat we nieuw kopen: autozitje, kinderwagen, aankleedkussen, etc. Wanneer het moment daar is, bellen we mijn ouders die houden hem zolang in huis tijdens de bevalling. Ik had het idee om hem in ons huis weer te laten wanneer wij thuiskomen met de kleine. Hij heeft ooit twee andere babies begroet van vrienden in huis en daar werden de voetjes helemaal besnuffeld en afgelebberd. Prima vonden de ouders en wij ook. Zijn kussen blijft op dezelfde plaats in de woonkamer.

4 jaar geleden

Ik zou even gaan naar de website van dierbare ontmoeting, gaat ook over eerste ontmoetingen tussen baby's en honden

4 jaar geleden

Wij hebben 2 honden, waarvan 1 een flinke gebruiksaanwijzing heeft. Voor ons het allerliefste beest, voor onbekenden en kinderen randje agressief en vooral onvoorspelbaar. Daar maken we ons uiteraard wel zorgen om. De andere hond is juist super lief en makkelijk, en daar verwachten we 0 problemen mee. In het verleden hebben we ivm het moeilijke karakter van die ene hond, met een gedragstherapeut gewerkt. Ik heb haar laatst nog om advies gevraagd en zij heeft ons fijne tips gegeven. Onze honden zijn gewend om regelmatig bij mijn schoonfamilie te blijven (ook snachts). Als de bevalling zich enigzins rustig aankondigd, gaan we daarom de honden alvast naar hen brengen, zodat ze weinig meekrijgen van de onrust. Tijdens de dagen dat de kraamhulp bij ons zal zijn, blijven de honden nog bij mijn schoonfamilie. De gedragstherapeut heeft me er van verzekerd dat het voor de binding echt niet uitmaakt of de baby 1 dag of 1 week oud is, bij de eerste ontmoeting. Daarnaast heeft ze als belangrijke tips gegeven; zorg dat de associatie tussen de baby en alles wat daarbij komt kijken (huilen, geluidjes, etc) positief is voor de honden. Dus elke keer in de eerste dagen dat de baby geluid maakt, de honden even iets lekkers geven of een speeltje tevoorschijn halen, zodat ze het associëren met iets positiefs. En als een van ons met de baby bezig is, gaat de ander lekker met de honden lopen of even spelen. Zo veel mogelijk het gewone ritme voor hen aanhouden. Omdat wij dus nogal een geschiedenis aan gedragstherapie met die hond hebben, lijkt dit voor een ander wellicht zwaar overdreven. Maar wij zijn heel blij met deze tips en geruststelling dat het voor de honden dus echt niet uitmaakt of ze de baby vanaf dag 1 meemaken of dag 8.

4 jaar geleden

Wij lieten de hond 2x thuis, uitlaten werd door fam gedaan! Met baby thuisgekomen, en de hond er ‘bij’ gelaten en niet paniekerig gedaan of weggestuurd. Vooral gedaan of er niet veel veranderd was 🤷🏼‍♀️ En lekkers doet ook wonderen natuurlijk.

4 jaar geleden

Wij zijn hier ook heel bewust mee omgegaan omdat we een herdershond uit het asiel hadden die verder hartstikke lief is maar die we niet 100% kenden natuurlijk (op moment van geboorte 2jr bij ons). We hebben er daarom voor gekozen dat een bekende (waar zij helemaal gek op is) in ons huis bleef. Dat was achteraf echt een schot in de roos aangezien ik 36u in het ziekenhuis was en mijn partner ook grotendeels van de tijd bij mij natuurlijk. Daarnaast hadden we speciaal een kraamzorg die ervaring had met honden/herders en vantevoren bij de intake ook al allemaal tips had gegeven. Tijdens de kraamtijd werd onze hond ook overal bij betrokken door haar. Ons kindje en hond zijn nu, 2jr later, echt twee handen op één buik.