13 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou diegene niet langs laten komen. Als een kind het in zijn eerste levensjaar krijgt dan krijgt hij het daarna nog een x. Daarnaast mag je niet vliegen als je kind waterpokken heeft. Mijn dochtertje had de waterpokken toen mijn zoontje 4 weken was. Gelukkig heeft hij het niet gekregen omdat hij nog mijn antistoffen had(is tot 3 maanden). Als je dochtertje het nu toch krijgt zal het waarschijnlijk niet zo ernstig zijn maar toch… je kan het bezoek net zo goed 10 dagen uitstellen
4 jaar geleden
De besmetting met waterpokken is al geweest voordat het zichtbaar is (daarom mogen kinderen met waterpokken ook naar de opvang) maar als een kind het voor zijn 1 jaar krijgt, krijgt hij het waarschijnlijk nog een keer. Ik zou het bezoek uitstellen nu je weet dat diegene het heeft en geen risico nemen om het nu met 4 mnd al te krijgen.
4 jaar geleden
Reactie op SanneMacey
Ik zou diegene niet langs laten komen. Als een kind het in zijn eerste leve ...
Toen ik 6 maanden oud was heb ik waterpokken gehad maar ik heb het daarna nooit weer gehad maar wel met mensen in aanraking geweest met waterpokken kan ik het dan jog steeds krijgen?
4 jaar geleden
Reactie op Vhh91
De besmetting met waterpokken is al geweest voordat het zichtbaar is (daaro ...
De besmetting blijft zolang er blaasje komen. Zolang niet alle blaasjes zijn ingedroogd blijft het kindje besmettelijk. Mijn dochtertje heeft hier wel twee weken last van gehad. Nou was het bij haar ook wel heel ernstig. Maar het is niet zo dat alle blaadjes in 1x tegelijk komen
4 jaar geleden
Reactie op Sharon x
Toen ik 6 maanden oud was heb ik waterpokken gehad maar ik heb het daarna n ...
Je zou zeggen van wel dan. Ik weet dan volwassenen het ook nog gewoon kunnen krijgen
4 jaar geleden
mijn dochter van 4.5 maand heeft ze net 1.5 weken geleden gekregen. Opzich heeft ze er niet echt last van gehad. je kan het bezoek altijd laten komen maar zou dan wel het kindje met pokken uit de buurt van je baby houden. En zeker handen laten wassen wanneer ze je popje willen pakken.
4 jaar geleden
Ik heb het ooit eens gehad dat wij op een verjaardag waren met onze baby van toen 4 maanden en er een kindje binnenkwam met waterpokken. Ben meteen vertrokken. Ik zou het zeker niet opzoeken.
4 jaar geleden
Ik heb het cb hierover gebeld want er was een kindje met waterpokken bij de gastouder. Mijn dochter is 15 weken en de reactie was: je hebt geen kwetsbaar meisje, alle kinderen maken het door dus het kan geen kwaad. Het schijnt bij kleintjes iets milder te verlopen.
Gelukkig was er bij de gastouder geen verdere uitbraak, pokken keurig ingedroogd en heeft ze het niet gekregen