14 Reacties
9 maanden geleden
Zo, dat is wel lang! Wat zielig! Was ze al die tijd ziek, ook met slechte nachten en zo?
9 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Zo, dat is wel lang! Wat zielig! Was ze al die tijd ziek, ook met slechte n ...
Ja ze heeft echt flinke koorts gehad en is er echt goed ziek van geweest. De nachten waren het ergst omdat ze juist dan veel last van de jeuk had. Pas bij de 2de wel ging het langzaam aan wat beter. Ik gebruikte sowieso het havermoutbasje maar heb ook echt kidsner verkoelende foam moeten gebruiken voor de jeuk.
9 maanden geleden
Poeh, wat heftig! Hier geen koorts, maar dus wel veel last. Middagdutje mislukt, dus ik zit nu met een heel moe mannetje. M’n man neemt Kidsclin of Kidsner mee, hopelijk verlicht dat een beetje.
9 maanden geleden
3 januari in de ochtend eerste blaasje “hmm even in de gaten houden”. ‘S avonds meer stipjes. Dag daarna wel duidelijk pokken. Niet veel plekjes bijgekregen. 7 januari waren t bijna allemaal korstjes.
Al snel nauwelijks meer last van. Alleen de plekjes bovenaan zn rug/nek (op de plek van je kledinglabel) bleef langer jeuken (waarsch ook door dat label). Ongeveer 2 nachtjes onrustig geweest, maar niet echt ziek. Denk dat we geluk gehad hebben dat t zo mild was.
Hebben 1 keer havermoutbadje gedaan (7 januari) toen t al korstjes werden omdat dat t ergst leek te jeuken.
9 maanden geleden
Reactie op Heusi
3 januari in de ochtend eerste blaasje “hmm even in de gaten houden”. ‘S av ...
Fijn dat het snel overging! Wij hadden een betere nacht (misschien door de verkoelende spray?) maar vandaag nog wel een lamlendig mannetje met weer een paar nieuwe plekjes op z’n gezicht en nog veel last van z’n mond. Hopelijk komen er na vandaag in elk geval geen nieuwe plekjes meer bij.
9 maanden geleden
Reactie op Debby1122
Ja ze heeft echt flinke koorts gehad en is er echt goed ziek van geweest. D ...
Poeh, dit is wel pittig hoor! Mijn mannetje slaapt ‘s nachts weer goed en de pokken zijn allemaal ingedroogd (behalve die in zijn mond) maar hij is echt niet te genieten de hele dag door. Was het bij jouw dochter ook dat ze nog ziek was toen de pokken al wegtrokken?
Hij heeft nogal vaak oorontsteking gehad, dus ik ben ergens ook bang dat hij dat er nu ook nog bij heeft gekregen (verder geen aanleiding om dat te denken, behalve z’n gedrag).
9 maanden geleden
Mijn heeft gelukkig geen oorontsteking erbij gekregen maar was wel hangerig en snel moe. Helaas is ze anderhalve week later weer ziek geworden. (Buikgriep /verkoudheid /koortslip.)(ze legde uit dat de waterpokken onder het herpes virus vallen en jonge kinder kunnen daar dus echt wel een tijdje last van hebben.
Heel veel beterschap
kinderverpleegkundige legde uit dat het best lang kan duren voor ze zich weer helemaal beter voelen en ze sneller vatbaar zijn voor dit dat hij weerstand dan lager is.
9 maanden geleden
Reactie op Debby1122
Mijn heeft gelukkig geen oorontsteking erbij gekregen maar was wel hangerig ...
Goed om te weten, dank je wel! Klinkt ook wel logisch, als je het zo leest. Vervelend dat jouw dochter zo snel weer ziek werd, denk je er net vanaf te zijn…
Ik ben nu zelf 37 weken zwanger en ik kan ook wat minder hebben 🙃 dus ik hoop heel erg dat hij er niks bij krijgt!
9 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Goed om te weten, dank je wel! Klinkt ook wel logisch, als je het zo leest. ...
Gaat hij naar de opvang?
Mijn dochter ging toen ze koortsvrij was eigenijk meteen weer naar de opvang wat natuurlijk ook niet echt helpt aangezien ze elkaar daar continue aansteken 🫣.
Maar moest helaas toch echt weer naar kantoor ☺️
Dat scheelt al een hoop
9 maanden geleden
Reactie op Debby1122
Gaat hij naar de opvang?
Mijn dochter ging toen ze koortsvrij was eigenijk ...
Bij ons mogen ze met vlekjesziekten niet naar de opvang...
Gisteren had hij in theorie denk ik wel weer gemogen, maar toen was hij nog zo zielig ‘s ochtends dat we hem thuis hebben gehouden. Dus ik hoop inderdaad dat deze week thuis de kans op nieuwe virussen wat kleiner heeft gemaakt! Maandag kan hij dan als het goed is weer naar de opvang en dan is z’n weerstand hopelijk ook weer wat opgekrikt.
9 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Bij ons mogen ze met vlekjesziekten niet naar de opvang...
Gisteren had h ...
Bij ons is het zolang ze geen koorts hebben en mee kunnen mogen ze komen.
Wel fijn als je hem thuis kan houden. Er nog dat ik zwanger was van mijn jongste en mijn oudste (tiener) liep juist in week 38 corona op. Dus dat was nog een heel gedoe. ☺️
9 maanden geleden
Reactie op Debby1122
Bij ons is het zolang ze geen koorts hebben en mee kunnen mogen ze komen.
...
Oh ja, zal je altijd zien! Ik had zelf tijdens m’n vorige zwangerschap ook corona met 39 weken. Gelukkig hoef je voor een zieke tiener ‘s nachts je bed wat minder vaak uit 😉 (denk ik, tenminste)
9 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Oh ja, zal je altijd zien! Ik had zelf tijdens m’n vorige zwangerschap ook ...
Dat valt helaas toch tegen. 😂
Zeker met een kleintje want ze willen dezelfde behandeling hebben als de jongste. Maar inmiddels weet ze wel beter. Heb gezegd dat ik haar ook wel een zetpil wilde geven. Daarna was ze snel genezen en hoefde ze in ieder geval niet meer dezelfde behandeling als haar zusje 😂😂😂