41 Reacties

3 jaar geleden

Wat zielig.. Ik had ooit eczeem en dat ging weg na een paar bezoekjes aan een zoutwaterbad bronwater in een spa. Weet niet of dit voor baby's ook kan/mag? Dit was bij Sanadome

3 jaar geleden

Ik gebruik frambozenzalf van babynaturalstore

3 jaar geleden

Reactie op Debby1122

Ik gebruik frambozenzalf van babynaturalstore

3 jaar geleden

En een kruidenbadje? Of een havermoutbadje helpt ook bij waterpokken. Misschien verzacht het ook bij eczeem. Het kan ook liggen aan voeding, weet niet wat de kleine al krijgt? Koemelkallergie kan eczeem veroorzaken mijn man heeft dat, ons zoontje heeft tarweallergie wat ook eczeem veroorzaakt.

3 jaar geleden

Heb je geen smeerschema gekregen van de arts? Dit red je ook echt niet met 1 x per smeren met hormoonzalf.

3 jaar geleden

Alles wat aan onderzoeken bij een dokter wordt gedaan en geadviseerd is gebeurd en bekend dus ben echt op zoek naar verzachtend spul voor de kleine man

3 jaar geleden

Reactie op Fansastisch

Heb je geen smeerschema gekregen van de arts? Dit red je ook echt niet met ...
Nee dat heb ik ook al meermaals gezegd, maar ben verhuisd dus nieuwe dokter en die wil eerst weer het smeerdrama. Ik had dus een sterkere creme, hebben ze niet nogmaals klaargelegd. De tube was gesneuveld tijdens de verhuizing.

3 jaar geleden

Mijn vader zit van top tot teen onder het eczeem. Het enige wat echt helpt is zoutwater. Nu met het mooie weer kan je het proberen in de zee of een fles vullen. Het droogt dan uit. Ook is er een crème uit Turkije en Spanje die ze bij de apotheek verkopen (ik weet helaas de naam niet). Die helpt ook. Nu is het vakantie seizoen, misschien zou er iemand voor je kunnen kijken. Heel veel sterkte ermee!

3 jaar geleden

Probeer weer probotica voor de darmen. Dat reinigt de darmflora en vaak komt eczeem van binnenuit door een verstoorde darmflora. Mijn dochter had beginnende eczeem, ben hiermee weer begonnen en het is gelijk weg. Of paardenmelkcrème smeren (schijnt op moedermelk te lijken).

3 jaar geleden

Reactie op firstbaby👶

Mijn vader zit van top tot teen onder het eczeem. Het enige wat echt helpt ...
https://www.metolijf.nl//Files/2/53000/53573/ProductPhotos/620/1803467058.png Bedoel je deze? Ik zit over 2 weken in Spanje en mijn dochter zit er ook onder. Ik zal eens in de farmacia kijken daar

3 jaar geleden

Vaseline lanetta creme, neutrale wasmiddel ( geen wasverzachter) en even zonder teveel zeep in bad ( en minder vaak) Ik heb zelf eczeem mijn dochter nu ook net gebeld voor de hormoon zalf

3 jaar geleden

Ahww dit ziet er zo naar uit ☹️ hopelijk vinden jullie snel iets wat werkt

3 jaar geleden

Is het geen allergische reactie op wat anders? Vitamine c allergie kan ook deze uitwerking hebben.. Vooral omdat je aangeeft dat het ook op zijn hoofd zit.. Broertje van mijn man had dat vroeger ook in extreme mate..

3 jaar geleden

Super zielig, vaak zeggen ze dat je het eerst ook binnenuit moet behandelen. Dus ik zou probiotica proberen van orthica. Verder ook vragen voor een verwijzing naar de dermatoloog. Bovendien kan shea butter, kokosolie, pure allepozeep, havermout badje tegen de jeuk, zo min mogelijk prodcuten tijdens douchen, aloe vera is fijne koelzalf.

3 jaar geleden

Volg op instagram Biomombox, ze heeft veel tips over eczeem behandelen. Wellicht kan je haar ook bereiken via een Berichtje te sturen op insta, dan kan ze persoonlijk advies geven.

3 jaar geleden

Reactie op Fansastisch

Heb je geen smeerschema gekregen van de arts? Dit red je ook echt niet met ...
Idd wij hebben ook smeerschema van eczeemdeskundige. Je moet het echt ff twee drie weken geven

3 jaar geleden

Een havermout of zemelen badje verzacht. Ik heb zelf de eczeem crème van bepanthen geprobeerd bij mijzelf en mijn zoontje maar dit Brande bij ons beide extreem. Voor mijn dochter heb ik nu een andere zalf haar huid reageert er goed op en is ook vrij van rotzooi. Ik zal vanavond is een foto maken

3 jaar geleden

Wat enorm vervelend! Wie weet helpt dit: Tiny Todd https://www.tinytodd.com/

3 jaar geleden

Honingzalf zou misschien ook nog kunnen helpen. Ik las dat dit ook gebruikt mag worden voor baby's. Ik zelf gebruik het voor de hond en voor mijzelf. Het heeft een helende werking. Voor de rest wil ik je veel sterkte wensen ook de kleine. Liefs

3 jaar geleden

Reactie op Gi

Wat enorm vervelend! Wie weet helpt dit: Tiny Todd https://www.tinytodd.co ...
En verder proberen de oorzaak te achterhalen. Misschien is het een voedingsintolerantie of -allergie? Bij ons kon de osteopaat de waarschijnlijke koemelk intolerantie aantonen.