6 Reacties

één jaar geleden

Ik heb/wij hebben er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht 😊 maar ik denk dat de kleine gewoon lekker op de opvang blijft, tenzij er aanleiding zou zijn voor VVE. Dit lees ik namelijk op 24Baby: Op een peuterspeelzaal komt je kindje in aanraking met leeftijdsgenootjes, ander speelgoed en andere activiteiten dan thuis. Dit is goed voor zijn ontwikkeling. Kinderen die tijd doorbrengen op de peuterspeelzaal (of het kinderdagverblijf), ontwikkelen zich namelijk sneller qua taal en sociale vaardigheden. Ook went je kindje er alvast aan om in een groep en volgens een bepaald ritme te functioneren. (….) Sinds 1 januari 2018 gelden voor beide vormen van kinderopvang dezelfde kwaliteitseisen. Deze eisen omvatten veiligheid, gezondheid en stabiliteit, maar ook ontwikkeling en vakkundigheid. Qua inhoudelijke activiteiten is er dus meestal weinig verschil tussen beide kindercentra. Gaat je kind één dag in de week naar het kinderdagverblijf, dan kan een peuterspeelzaal een mooie aanvulling zijn. Is je kleine er al meerder dagen per week, dan heeft het niet per se meerwaarde. https://www.24baby.nl/peuter/ontwikkeling/naar-de-peuterspeelzaal/

één jaar geleden

Ik kan niet meepraten, aangezien ik voor mijn zoontje van 3,5 van 4 dagen bij een gastouder naar 2 ochtenden in de week bij een peuteropvang ben gegaan. Daarbij hebben we wel het voordeel van wennen aan een grotere groep, oudere kindjes en een ander ritme en activiteiten.

één jaar geleden

Hier gaat ze niet naar de opvang dus wil dat straks zeker gaan doen. Met als oogpunt wennen in een groep met andere leeftijdsgenoten. Nu ziet ze wel kindjes maar ben ik er altijd bij. En vind wel een mooie opstart voor school straks.

één jaar geleden

Mijn oudste ging 2.5 dag naar het kinderdagverblijf toen mijn man en ik beide werkten, dat vond ik genoeg voor hem en hij leerde er heel veel. Ik heb nooit overwogen om peuterspeelzaal er nog bij te doen, dat leek mij geen meerwaarde hebben. Nu ik niet meer werk, gaat mijn jongste straks als hij 2 is wel naar de peuterspeelzaal. Die zit in de school waar hij daarna naar toe zal gaan, dus dat is dan al bekend terrein. Ik moet nog uitzoeken wat de kosten precies zijn, maar ik vermoed dat de psz voordeliger is dan een kdv (ik weet niet waarom ik dat denk?). En omdat ik toch thuis ben, lijken halve dagen mij voldoende.

één jaar geleden

Als je kindje al meerdere dagen naar het kdv gaat is het denk niet nodig

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Als je kindje al meerdere dagen naar het kdv gaat is het denk niet nodig
Dat denk ik ook :)