29 Reacties

7 maanden geleden

We zitten hier nu in: ik doe mezelf pijn als ik mn zin niet krijg. Dus hij zet een paar stappen om zich op de grond te werpen, of bonkt zn hoofd op de tafel of tegen de kast. En dan huilen, want heul sielug! Ook gooien als iets niet lukt of zn zin niet krijgt. Gelukkig vooralsnog alleen thuis. Ik probeer vooral duidelijke afspraken te maken, uit te leggen wat de planning is en als ie dwars doet hem keuzes te geven zodat t toch voelt alsof ie inbreng had. Het lukt me tot nu toe nog aardig om er vooral de grap van in te zien en rustig te blijven. Maar heb mn stem ook al wel een paar keer moeten verheffen 🥹

6 maanden geleden

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. Ergste vond ik toen ze een periode had dat ze altijd 'Au! Pijn!' zei als ze haar zin niet kreeg. Vooral als we dan bijvoorbeeld gingen zwemmen, ze geen zin had om om te kleden en we dan met z'n tweeën in een hokje zaten en je door het hele zwembad kon horen 'Nee mama! Au! Pijn!' Dan schaamde ik me echt kapot! Laatst trouwens ook een leuke. Ze wilde niet eten, dus toen ging papa haar vissticks opeten. Toen wilde ze wel weer eten, maar dan wel alleen de visstick die bij papa in de mond zat 😂 Ze gaat wel al sinds ze 4 maanden is 2 hele dagen per week naar de opvang, dus dat soort dingen zijn gelukkig geen probleem 😊

6 maanden geleden

Piemel ook een heel lleuk woord om te zeggen. Hij is heel trots op zijn geslachtsdeel. Snap ik, het is interresant om naar te kijken en aan te trekken. Peuterleidster ik neem aan enigsinds bezorgd: Hij stond met zijn piemel uit zijn broek op de bank. Ik dacht, misschien moest hij plassen dus ik heb hem meegenomen naar de wc. Dat hoefde niet maar hij had wel gepoept. Ik: Nee dat doet hij thuis niet en hij is ook nog niet zindelijk. 🙈 Ja dingen roepen is heel leuk maar soms wel genant. Al heeft ie piemel nog nergens openbaar geroepen. 😜

6 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. ...
Hier is het of geen eten of een avond heel veel. En anders dat van mijn bord terwijl dat precies hetzelfde is.

6 maanden geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Piemel ook een heel lleuk woord om te zeggen. Hij is heel trots op zijn ges ...
Piemel roepen is heel leuk ja. Op de markt bijv. of in de drukke speeltuin. Ook even benoemen dat papa ook een piemel heeft.

6 maanden geleden

Reactie op MevrJo

Piemel roepen is heel leuk ja. Op de markt bijv. of in de drukke speeltuin. ...
Of vragen of mama die ook heeft. En oma dan? Opa? Papa?

6 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. ...
Ohhhh herkenbaar wat je schrijft over mama au nee!! Mijn dochter roept dus alleen Mama nee nee, maar op zo’n harde dramatische toon dat de buren wel moeten denken dat ik haar iets vreselijks aandoe. Echt niet leuk. Ik probeer haar dan te sussen en te zeggen dat ze wat rustiger moet praten. Ik schaam me dood🫣 Ja en verder zitten wij ook alweer een tijdje in de peuterpuberteit en ik vind het echt lastig pfff!! Vanmiddag had ik Bumba aangezet op de TV. Zegt ze: mama nee Bumba nee!!! En ze pakt de afstandsbediening en zet gewoon de TV uit en zegt: zo! 😵‍💫😵‍💫

6 maanden geleden

Reactie op StepGut

Ohhhh herkenbaar wat je schrijft over mama au nee!! Mijn dochter roept dus ...
Maar dat is wel positief, geen schermtijd. 😉 O, dat schreeuwen... Onze buren denken nog lang niet aan kinderen en die zullen ook weleens denken, mijn hemel, gaat het niet. Gelukkig is deze ten opzichten van de buren wel opgevoed dus het valt nog mee...

6 maanden geleden

Het naar bed brengen is hier sinds een paar dagen drama..... Nog 1 boekje Nog 1 kusje Nog 1 knuffel En dat een half uur lang. Elke keer als je wegloopt krijst ze net zo lang tot je terugkomt. Herkenbaar voor sommigen?🤣

6 maanden geleden

Reactie op Maartje111

Het naar bed brengen is hier sinds een paar dagen drama..... Nog 1 boekje ...
🤚🏻 Nu liggen alle knuffels in bed en dan is het goed. Meneer is ook goed in duidelijk maken van, nog eentje dan.

6 maanden geleden

Reactie op Knuffeltjeee

🤚🏻 Nu liggen alle knuffels in bed en dan is het goed. Meneer is ook goed ...
Nou ja, wat typisch! Hier ineens ook drama, terwijl hij hiervoor altijd heel rustig ging slapen! Vaak wel nog half uur tot uur zingen en spelen, maar nu ineens echt krijsen en keihard huilen. Met kerst hadden we ook zo’n dipje en toen op een gegeven moment maar laten huilen, dan stopte het eigenlijk altijd na tien minuten en ging hij rustig liggen en slapen. Nu ben ik er weer bij gaan zitten en gaat hij op zich wel meteen rustig liggen, maar ik heb niet zo’n zin om dit elke avond moeten doen. We hebben namelijk ook een baby van 10 weken waar we altijd ook nog een drie kwartier bij moeten blijven. Dus misschien morgen toch maar weer even laten huilen? Ik vind het alleen zo zielig omdat ik niet weet wat er aan de hand is.

6 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Nou ja, wat typisch! Hier ineens ook drama, terwijl hij hiervoor altijd hee ...
Hier ook! Hier hielp het vanavond om een compromis te maken dat de deur open is. Ik ben wat gaan rommelen in de gang en heb elke keer dat ze mama riep gezegd dat we er wel zijn. Dit dan weer afbouwen helpt hopelijk! Voor mijn gevoel is ze even in een fase waar ze bang is alleen gelaten te worden.

6 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Nou ja, wat typisch! Hier ineens ook drama, terwijl hij hiervoor altijd hee ...
Is het niet juist vanwege de baby dat hij op deze manier om meer 'privé ' aandacht vraagt? Hier (nog) geen tweede, maar merk wel altijd dat wanneer we een paar dagen weinig quality time met haar doorgebracht hebben, ze rond bedtijd lastiger is en meer aandacht nodig heeft. Voor ons nu geen probleem om die dan te geven, ook omdat het vaak maat één of twee avonden is en we dan zorgen dat we overdag weer meer tijd met haar doorbrengen.

6 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Is het niet juist vanwege de baby dat hij op deze manier om meer 'privé ' a ...
Dat zou wel logisch zijn, maar hij heeft het echt pas sinds een paar dagen. Dus dat zou je dan eerder in het begin verwachten, denk ik? Hij krijgt ook nog best wel veel aandacht van ons, al is er natuurlijk ook veel veranderd. Zelf zat ik te denken aan wat Maartje111 zegt, een fase van verlatingsangst doordat hij zich steeds meer bewust wordt van van alles en nog wat.

6 maanden geleden

Ik lees ook over een slaapregressie bij 2 jaar. Die en misschien de verlatingsangst? Onze dochter wordt voor het eerst sinds een jaar ook weer in de nacht wakker. En rondom het stukje aandacht; di woe en do heeft ze ons helemaal voor zichzelf gehad en het is dinsdag begonnen. Dus lijkt me sterk haha! En er gaat hier nog geen aandacht uit naar een ander want die is er nog niet. Je merkt ook dat ze vraagt "mama is er wel he" en dat ze roept om bevestiging. Hopelijk een fase die snel weer over is!

6 maanden geleden

Ha nu maakt papa het een keer mee. Luister hier beneden mee. Wereld vergaat. Wereld vergaat nog een keer. En nog een keer? Nu weer goed? . Ja, papa ook geslaagd 👍🏻 Want tips? Die zijn er niet

6 maanden geleden

* Hij wilde niet zn haar laten doen

6 maanden geleden

Reactie op Maartje111

Het naar bed brengen is hier sinds een paar dagen drama..... Nog 1 boekje ...
Haha ja hier is het : mama traantjes moeten nog weg. En loop je weg daarna begint ze te huilen: mama er zijn al weer traantjes. Liefst x 300. Haha en idd die gekke woorden. Ik schaam me zo, ze liet pas wat vallen en ik zei: o kuttekoppie wat doe je nou. En nu is t tegen iedereen die wat geks doet in haar ogen. Oooo kuttekop. Hihi pas ook tegen m’n schoonmoeder🫣 je kan echt niet alles meer zeggen tegen ze.

5 maanden geleden

Mijn zoontje heeft de laatste weken iets nieuws. Als hij iets wilt doen en het lukt niet, dan zegt hij”Misselijk van mama 🥹” En zo ook bij waarschuwen als hij iets doet wat niet mag. Of als er iets moet gebeuren wat hij niet wilt. Het is soms zo’n drama queen, correctie, drama king… Net Gerard Joling 😂😂😂 Meneer is naar eigen zeggen heel de dag misselijk 😂

5 maanden geleden

Reactie op Djévey

Mijn zoontje heeft de laatste weken iets nieuws. Als hij iets wilt doen en ...
Haha die peuters hè. Hier zegt mevrouw sinds een weekje, als er iets gebeurt wat ze niet leuk vind/geen zin in heeft: 'Ik moet huilen' En dan gaat ze een beetje zitten nep-huilen 😂