7 Reacties

16 dagen geleden

We zitten hier nu in: ik doe mezelf pijn als ik mn zin niet krijg. Dus hij zet een paar stappen om zich op de grond te werpen, of bonkt zn hoofd op de tafel of tegen de kast. En dan huilen, want heul sielug! Ook gooien als iets niet lukt of zn zin niet krijgt. Gelukkig vooralsnog alleen thuis. Ik probeer vooral duidelijke afspraken te maken, uit te leggen wat de planning is en als ie dwars doet hem keuzes te geven zodat t toch voelt alsof ie inbreng had. Het lukt me tot nu toe nog aardig om er vooral de grap van in te zien en rustig te blijven. Maar heb mn stem ook al wel een paar keer moeten verheffen 🥹

8 dagen geleden

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. Ergste vond ik toen ze een periode had dat ze altijd 'Au! Pijn!' zei als ze haar zin niet kreeg. Vooral als we dan bijvoorbeeld gingen zwemmen, ze geen zin had om om te kleden en we dan met z'n tweeën in een hokje zaten en je door het hele zwembad kon horen 'Nee mama! Au! Pijn!' Dan schaamde ik me echt kapot! Laatst trouwens ook een leuke. Ze wilde niet eten, dus toen ging papa haar vissticks opeten. Toen wilde ze wel weer eten, maar dan wel alleen de visstick die bij papa in de mond zat 😂 Ze gaat wel al sinds ze 4 maanden is 2 hele dagen per week naar de opvang, dus dat soort dingen zijn gelukkig geen probleem 😊

8 dagen geleden

Piemel ook een heel lleuk woord om te zeggen. Hij is heel trots op zijn geslachtsdeel. Snap ik, het is interresant om naar te kijken en aan te trekken. Peuterleidster ik neem aan enigsinds bezorgd: Hij stond met zijn piemel uit zijn broek op de bank. Ik dacht, misschien moest hij plassen dus ik heb hem meegenomen naar de wc. Dat hoefde niet maar hij had wel gepoept. Ik: Nee dat doet hij thuis niet en hij is ook nog niet zindelijk. 🙈 Ja dingen roepen is heel leuk maar soms wel genant. Al heeft ie piemel nog nergens openbaar geroepen. 😜

8 dagen geleden

Reactie op Cv-ketel

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. ...
Hier is het of geen eten of een avond heel veel. En anders dat van mijn bord terwijl dat precies hetzelfde is.

7 dagen geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Piemel ook een heel lleuk woord om te zeggen. Hij is heel trots op zijn ges ...
Piemel roepen is heel leuk ja. Op de markt bijv. of in de drukke speeltuin. Ook even benoemen dat papa ook een piemel heeft.

6 dagen geleden

Reactie op MevrJo

Piemel roepen is heel leuk ja. Op de markt bijv. of in de drukke speeltuin. ...
Of vragen of mama die ook heeft. En oma dan? Opa? Papa?

8 uur geleden

Reactie op Cv-ketel

Nu pas gearriveerd? Hier is het al zeker een half jaar aan de gang, haha. ...
Ohhhh herkenbaar wat je schrijft over mama au nee!! Mijn dochter roept dus alleen Mama nee nee, maar op zo’n harde dramatische toon dat de buren wel moeten denken dat ik haar iets vreselijks aandoe. Echt niet leuk. Ik probeer haar dan te sussen en te zeggen dat ze wat rustiger moet praten. Ik schaam me dood🫣 Ja en verder zitten wij ook alweer een tijdje in de peuterpuberteit en ik vind het echt lastig pfff!! Vanmiddag had ik Bumba aangezet op de TV. Zegt ze: mama nee Bumba nee!!! En ze pakt de afstandsbediening en zet gewoon de TV uit en zegt: zo! 😵‍💫😵‍💫