13 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb hetzelfde in november nieuwe baan gestart en sinds 2 maanden gestopt met anticonceptie ik heb nu zoiets van als ze mijn contract oid niet gaan verlengen hierom is het zwangerschaps discriminatie en so be it rustig in de wazo kan dan ook. Maar als ze verlengen ook helemaal top na lang wikken en wegen toch de overstap gemaakt en nu proberen voor kindje 2
6 maanden geleden
Ik ben toen onze zoon een half jaar was gestart met een opleiding van +- 1,5 jaar. Toen uitgerekend wanneer ik klaar zou zijn en hoe lang ik dan maximaal zwanger zou willen zijn. Ik had eigenlijk bedacht max 6 mnd zwanger te willen zijn bij behalen diploma, aangezien k bij vorige zwangerschap voor mijn gevoel op iq wel wat inleverde naar mate de zwangerschap vorderde😂 Uiteindelijk konden we niet zo lang wachten en heb ik m'n diploma de dag voordat ik met verlof ging behaald😁
6 maanden geleden
Reactie op Tokki
Ik ben toen onze zoon een half jaar was gestart met een opleiding van +- 1, ...
Wij wilden ons leven niet 'on hold' zetten voor een opleiding die ik eventueel op een ander moment ook zou kunnen doen. Daarnaast is zwanger worden geen gegeven, het had zomaar veel langer kunnen duren of zelfs helemaal niet kunnen lukken. Ik vond m'n gezin(suitbreiding) belangrijker dan de opleiding.
6 maanden geleden
Hm ja dan misschien toch uitrekenen wanneer je zwanger kunt worden, zodat je een tijdje na opleiding bevalt? Opleiding is misschien wel te pauzeren, maar dat is mogelijk wel weer onaantrekkelijke voor je nieuwe werkgever. Uitgestelde opleiding kost het bedrijf natuurlijk weer geld..
6 maanden geleden
Reactie op Mm1508
Dan had je beter nog even bij de oude baan kunnen blijven.
Het is het 1 of ...
Dat is erg makkelijk en kort door de bocht zo. Deze kans kreeg ik nu aangeboden en je weet niet wanneer er weer zo’n kans komt. Ook heb ik het sollicitatiegesprek al in maart gehad maar door omstandigheden is mijn start datum nu pas in juli
4 maanden geleden
Ik zou gewoon voor je kinderwens gaan. Wie weet duurt de tweede langer! Ik heb er spijt van dat ik niet eerder ben begonnen met proberen (ook vanwege oa nieuwe baan).. bij de eerste was ik na 3 maanden zwanger (eigenlijk bij de eerste keer met ovulatie testen gelijk) en nu zijn we al sinds dec 23 bezig en nog steeds niet zwanger..
Je kunt zwanger worden niet plannen en als je altijd maar rekening houd met je werk, is dat ook niet goed. Het is jouw leven. Ook al snap ik het gevoel dat je het lastig vind (ik had dit ook lang, maar nu zet ik me er overheen)
4 maanden geleden
Reactie op Mm1508
Dan had je beter nog even bij de oude baan kunnen blijven.
Het is het 1 of ...
Jeetje wat een nare opmerking, hier heeft ts niks aan.
Ts een zwangerschap valt niet te plannen! Ik snap je heel goed maar zou nooit een zwangerschap on hold zetten voor een baan. Zelf was ik 3 maanden in dienst toen ik zwanger raakte en hoogzwanger toen ik een vast contract kreeg, ondertussen al 2 kinderen later bij hetzelfde bedrijf. Een vriendin heeft dus wel haar 2e zwangerschap wens on hold gezet voor een nieuwe baan (1e zwangerschap was in 1 keer raak) en uiteindelijk bijna een jaar over gedaan om zwanger te raken. Dus die baalde enorm dat ze had gewacht.
4 maanden geleden
Hoihoi! Ik snap je twijfels, maar ik zou zeggen, volg je hart en ga voor dat kindje! Ik ben in oktober gestart bij mijn nieuwe baan, via het uitzendbureau. In maart ben ik zwanger geraakt van ons 2e kindje en dit heb ik verteld aan mijn leidinggevende toen ik de termijn echo had gehad. Dat was precies op het punt dat het bedrijf ook moest gaan beslissen of ze mij in dienst wilden gaan nemen (overnemen van het uitzendbureau) of dat ze me zouden laten gaan...
Diezelfde week kreeg ik gelijk nog een vast contract aangeboden! Hun reactie was ook: ja dit was vroeg of laat te verwachten toch? (Dat hadden ze gebaseerd op het feit dat ik 1 dochtertje van 2.5 heb)