20 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon ziek melden! Ze vragen zietewet voor je aan bij uwv ze krijgen je salaris van hun!

4 jaar geleden

Gewoon ziek melden! Ze vragen zietewet voor je aan bij uwv ze krijgen je sa ...
Heb me al ziek gemeld, maar ik ben niet ziek genoeg volgens hun

4 jaar geleden

Reactie op Sannuh87

Ze moeten je aanmelden bij uwv en die sturen je 50 vragen en die moet je invullen. Heb het zelf van de week gedaan en nu al goedgekeurd. Je kan het natuurlijk tijd wat aandikken met spugen ofzo. Ze kunnen je niks maken en mag ook niet. Heb je geen locatiemanneger of sector hoofd of directie? Ik ben daar naar toe gestapt floten heel snel terug

4 jaar geleden

Alleen ziekmelden werkt niet en de bedrijven zijn dan wel verzekerd maar vaak niet voor de eerste 2 weken. (Deze periode moet je even doorheen gaan) Je moet luisteren naar bedrijfsarts, als ze toch vinden dat je kan werken probeer je het. Als je gaat werken dan zien je collega's en werkgever het vanzelf dat het echt niet gaat en laat hij je vanzelf met rust. Als je niet luisterd dan kan je ontslagen worden en dat wil je ook niet. Geen stress ervan krijgen want het is niet persoonlijk! Weet niet hoeveel weken je bent maar je bent nergens in verplicht om te zeggen wat je hebt. Werkgever mag overigens niet je dwingen om het huishouden niet te doen want dat gaat hem geen zak aan. (Of hij is bereid het voor jou te betalen)

4 jaar geleden

Nou mijn werkgevet heeft mij per 25 juni ziekgemeld de dag dat ik mij ziekmelde. Maandag kreeg ik dat ik vragen moest invullen en ze konden me bellen voor 2 weken. Vandaag te horen gekregen dat goed was gekeurd moet wel in gesprek blijven met me baas maar ze mogen me niet dwingen om te werken. Wat niet gaat gaat niet

4 jaar geleden

Ze moeten je aanmelden bij uwv en die sturen je 50 vragen en die moet je in ...
Miin eigen leiding gevende heeft vakantie en hem kennende zou hii dit nooit zo doen. Ik lieg nu niet, maar sta wel op het punt om dit te doen over spugen bijvoorbeeld idd

4 jaar geleden

Reactie op Happyy

Alleen ziekmelden werkt niet en de bedrijven zijn dan wel verzekerd maar va ...
Ik ben volledig ziekgemeld dat wel maar moet wel volledig komen voor 20 uren op at basis...wanneer je in de ziektewet zit mag je werkgever je te nimmer ontslaan....nou dan ga ik maar extra raar doen op het werk, zodat het wel gezien wordt, rare omgekeerde wereld zo,

4 jaar geleden

Reactie op Sannuh87

Miin eigen leiding gevende heeft vakantie en hem kennende zou hii dit nooit ...
Paar keer "spugend" naar de wc rennen en je bent zo thuis. Ik werk ook in de zorg op somatische afdeling nu 3 weken ziek geloof ik. Ik ga ook niet terug tot na de zomer vakantie ik trok het niet. Vertik het ook 4 dagen achter elkaar te werken op vrijdag avonddienst en za zo ms weer 7 uur beginnen ze gaan maar wat verzinnen want he dagen gaat hem niet meer worden

4 jaar geleden

Je kan ook nog altijd aangeven bij je werkgever dat je wilt dat ze de arbo arts inschakelen, vooral als je werkgever en bedrijfsarts je niet serieus nemen. Ik heb dit ook eerder gehad en moet zeggen dat de arbo dienst veel meer begrip heeft voor de werknemer en het vaak in jouw voordeel uitpakt. Ze kunnen je niet verplichten tot werken en je werkgever hoef je in principe niet eens te vertellen wat je klachten zijn. Ziek is ziek!

4 jaar geleden

Vervelend dat ze dit van jou verlangen. Maar ziek is ziek. Maakt niet uit waar het van komt! Ik ben als invaller afegelopen vrijdag ziek naar huis gegaan, kots- en kotsmisselijk. Maandag ziekgemeld. Met mn leidinggevende gesproken, gewoon maar verteld dat ik zwanger ben en het echt niet trek omhele dagen te werken omdat ik heel de dag misselijk en moe ben. Wat klopt, het gaat met golven redelijk, maar als ik rust neem gaat het beter. Dat ook aangegeven. Gezegt dat ik graag halve dagen wil werken, was meteen goed. (Ik maak normaal dagen van 9 uur exc pauze.) Ook een vragenlijst van uwv gekregen, maar neem ook aan dat dat wel goedkomt. Ik ben gewoon eerlijk geweest. Wat voor beide partijen fijn was. Nu werk ik wel in een vrouwenberoep (kinderopvang) dus dat scheelt.

4 jaar geleden

Reactie op Spruit1505

Je kan ook nog altijd aangeven bij je werkgever dat je wilt dat ze de arbo ...
Heey, maar ik begrijp hier dus uit dat de arbo arts iets anders is dan de bedrijfsarts?, kan k dit zelf regelen of moet de werkgever dit weer doen?

4 jaar geleden

Reactie op Sannuh87

Heey, maar ik begrijp hier dus uit dat de arbo arts iets anders is dan de b ...
Hee Sannuh, Ja, bij mij zijn dit 2 verschillende partijen. De bedrijfsarts is bij mij een bedrijf dat wordt ingeschakeld door mijn werkgever. De arbo arts is een onafhankelijke partij die bij mij werd ingeschakeld omdat ze mijn klachten ook niet geloofde, ik heb toen aangegeven dat ik met een arbo arts wilde spreken om te kijken wat hun van de situatie vonden.

4 jaar geleden

Ik werk ook in een verpleeghuis en ben ook ziek gemeld eigenlijk al vrij snel vanwege verschillende klachten.. Sinds vrijdag ook nog bekkenpijn erbij gekregen.. Bij de bedrijfsarts geweest en die verbied mij echt om te werken nu.. Ook al is er een personeelstekort.. moet ook op verschillende gesprekken.. want verzuim kan niet.. Ik zeg altijd ik kan niet voot een ander zorgen als ik zelf hondsberoerd ben..

4 jaar geleden

@sannuh87, hoe is het nu? Hopelijk heb je met je werkgever goede afspraken kunnen maken in jouw voordeel. ♡

4 jaar geleden

Reactie op Spruit1505

@sannuh87, hoe is het nu? Hopelijk heb je met je werkgever goede afspraken ...
Hallo Het is niet veel beter geworden, nu 2 dagen gewerkt, omdat het beslist moet, dat heb ik geweten ook de dagen erna alleen maar meer klachten erbij gehad. Morgen een second opion met de arbo arts via beeldbellen....de huisarts gaf duidelijk het advies dat k niet moest werken, maar daar doen ze niks mee...

4 jaar geleden

Absurd dit, echt verschrikkelijk dat je werkgever je dit aandoet. Maar… als je je ziek meld dan ga je toch niet alsnog werken? Als je zwanger bent heb je ook veel meer rechten dan bij andere oorzaken. Ze mogen jou niet verplichten om te komen nadat je je ziek hebt gemeld. Het zou je maar gebeuren dat er wat mis gaat vanwege stress over werk. Over 7 maanden (en nog wat) is je werkgever weer aan de beurt, nu jij en je kleine.

4 jaar geleden

Wat er indd hier onder word gezegt je hebt zoveel meer rechten zelf (als je 8 uur per dag werkt) een uur extra pauze op je normale pauzes. Ze hadden je gewoon moet aanmelden bij uwv ze krijgen geld voor je het kost je werkgever niks dat je ziek bent. Daarom worden er ook vaak tijdelijk mensen aangenomen door zwangerschap

4 jaar geleden

Ik wilde zeggen second opinion, maar zie al dat je die aangevraagd hebt! Heel goed. Het is zo kut als je niet serieus genomen wordt met psychische klachten. Laat je partner er bij zitten zodat hij je kan aanvullen waar nodig en ook als de bedrijfsarts iets zegt en jij durft er niet op in te gaan dan is er daar iemand die je kan ondersteunen! 🤎

4 jaar geleden

Reactie op Sannuh87

Hallo Het is niet veel beter geworden, nu 2 dagen gewerkt, omdat het besli ...
Hoi Sannuh87, hoe was de second opinion? Ik hoop dat het ondertussen al iets beter met je gaat, maar dat je toch vanuit je werk te horen hebt gekregen dat je je rust kan nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Sannuh87

Zeer brutal van Hun, alsof Hun weten hoe je je voelt