28 Reacties

6 maanden geleden

Geen tips maar wel heeeel veel herkenning.. zijn hier ook zoekende. Dus ik volg

6 maanden geleden

Ik herken het heel goed. Wij zitten met hetzelfde. Ik weet dat het bij mij oudste het begin was van een fase. Omdat ze nu een grote ontwikkelingssprong maken. Na dat deze fase voorbij ging bij mijn oudste had ze overdag geen dutje meer.

6 maanden geleden

Onze dochter had hetzelfde. Ze doet nu geen dutjes meer en slaapt binnen 5 minuten in de avond en ze slaapt door de hele nacht. En dat is ook voor t eerst

6 maanden geleden

Hoi, Is die overdag wel lekker actief? Veel buiten spelen, wandelen, rennen etc?

6 maanden geleden

Hier hetzelfde. Nu ongeveer 4 weken al zo. Dacht eigenlijk dat het de 2 jaar slaapregressie is, hij is heel erg bezig met praten.. dutje overdag gaat nog super en als hij eindelijk om 21.00 uur slaapt, slaapt hij gelukkig wel door. Deze 35weken zwangere mama is er nog niet aan toe dat zijn dutje eraf gaat 🙈

6 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Wat fijn om herkenning te zien, ook zonder advies, zo voel ik me er iets minder alleen in!

6 maanden geleden

Reactie op Moedervan2apen

Hoi, Is die overdag wel lekker actief? Veel buiten spelen, wandelen, renne ...
Ja zeker, we zijn heel actief!

6 maanden geleden

Heel herkenbaar! Elke keer denk je: ja nu valt ie in slaap.. en dan gooit ie toch weer al zn knuffels eruit en gaat ie staan brullen. Zijn dutje is altijd stipt 1,5 uur. Hij wordt dan zelf wakker. Slaapt dan echt binnen een paar minuten, dus heb niet het idee dat dit er al af zou moeten (hij ging wel met 13 maand al naar 1 dutje). Zijn dus meer die dit hebben.. en inderdaad; ‘s ochtends is t nu gerust 7:15 uur als je hem laat gaan.. maar vaak moet ie er al eerder uit. Dinsdag heb ik nog afspraak op CB en wil t dan ook bespreken. Zijn spraak is elke dag in ontwikkeling en ik verbaas me echt over hoe hij praat de laatste dagen 😂 4-5 woorden in een zin, vervoegen van werkwoorden begint ook al 🥵 Gebeurt veel in dat koppie.

6 maanden geleden

Hier ook niet de oplossing, maar herkenning. Kleine jongen is overdag echt toe aan een dutje, duurt meestal 1,5/2 uur en in de avond ook toe aan bed, maar duurt nu vaak 1,5 uur voordat hij slaapt. Wij dachten ook aan oververmoeidheid, maar komen er ook niet uit. Gaan hem nu denk ik maar overdag iets sneller wakker maken en kijken wat dan gebeurt..

6 maanden geleden

Mogelijk toch de slaapregressie! Zo herkenbaar en bij mij lijkt hij nu over te zijn. Hier sliep ze Max 11 uur op een dag en sloeg dutjes compleet over. En savonds lekker spoken. Nu slaapt ze smiddags ongeveer 1,5 uur en vaak een nacht van 11 uur dus opzich wel weer prima. En ze praat nu oppeens echt hele volledige zinnen, en legt veel verbanden enzo dus denk dat t hier een sprong is geweest. Hoop bij jullie ook! Heeft ongeveer 6 weken geduurd

6 maanden geleden

O wow. Wat balen voor jullie, maar wat fijn om deze verhalen te lezen. Hier ook eentje die prima sliep en waarbij het nu dra-ma is. Zelfstandig in slaap vallen ho maar, mag blij zijn als ik om 21u weer beneden ben.

6 maanden geleden

Hier ook! Had er lastst een topic over geopend. Hij sliep dan wel in maar heel vroeg wakker. Ben ook aan het sleutelen gegaan met de dutjes maar het werd alleen maar erger. En nu, slaapt ie van 20.00 tot 06.30 en tussen de middag zo 2,5 uur. Was dus echt een fase. Wel eentje van 2 mnd hier 😅

6 maanden geleden

Reactie op Hi_10

Hier ook! Had er lastst een topic over geopend. Hij sliep dan wel in maar h ...
Hoelaat slaapt je kindje ongeveer? Tot nu toe gaat mijn zoon savonds steeds later slapen als hij smiddags lang slaapt, maar misschien moeten we toch weer een langer dutje proberen.

6 maanden geleden

Ach, jeetje, dit verklaart wel het één en ander. Ik hield me al vast aan het gegeven dat alles een fase is. Fijn deze herkenning.

6 maanden geleden

Reactie op nina1085

Hoelaat slaapt je kindje ongeveer? Tot nu toe gaat mijn zoon savonds steeds ...
Als hij 2,5 uur slaapt tussen de middag slaapt ie 20.00u. Als hij een uur of 1,5 slaapt dan breng ik hem half uur drie kwartier eerder naar bed.

6 maanden geleden

Gisteravond een klein succesje: ik zag dat hij als ie uiteindelijk in slaap viel, vaak met zn hoofd aan t voeteinde lag. Dus toen t gister alweer een klein uurtje duurde bedacht ik opeens: als ik zn knuffels en dus hem aan t voeteinde leg… en tadaaa.. sliep opeens binnen 10 minuutjes. Vanavond gaan we dus mooi ff proberen hem andersom te leggen in bed.

6 maanden geleden

Reactie op Heusi

Gisteravond een klein succesje: ik zag dat hij als ie uiteindelijk in slaap ...
Wat fijn! Hopelijk blijft het goed gaan bij jullie. Hier helaas nog geen verbetering…

6 maanden geleden

Reactie op nina1085

Wat fijn! Hopelijk blijft het goed gaan bij jullie. Hier helaas nog geen v ...
Helaas, hier ook niet. We zijn weer met graduele extinctie bezig. Maar hij is ons gewoon aan het uittesten: knuffels uit bed gooien etc. We zijn zo strikt mogelijk, maar weten ook dat hij niet slaapt zonder zn knuffels en speen. Dus os het na een tijdje volhouden toch kiezen voor slaap 😅

6 maanden geleden

Bij ons nu, ongeveer 2 weken na inkorten middagdutje, slaapt ie om 20u ipv om 21u. Moet wel zeggen dat ik gestopt ben met strijden en gewoon een boek lees in de stoel op z'n kamer tot ie bijna in slaap valt en dan 'mag' ik naar beneden van m.

6 maanden geleden

Reactie op Tokki

Bij ons nu, ongeveer 2 weken na inkorten middagdutje, slaapt ie om 20u ipv ...
We hebben 1 dag een kort dutje gedaan, daar was ie 2 dagen stil chagrijnig en gesloopt van 😅 Nog niet aan toe dus. Er bij zitten hebben we vlak voor ie 2 werd gedaan… daar kwamen we toen niet meer vanaf (ja, uiteindelijk wel met graduele extinctie). Dus die gaan we niet weer toepassen 🫣