8 Reacties

één jaar geleden

mijn dochter heeft dit ook, dus ik ben eigenlijk ook benieuwd!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft het niet maar ik zelf wel. In mijn melk gebit erger dan nu. Kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij is het een afwijking in het glazuur. Volgens mij hebben meer mensen dit wel in het melkgebit maar na het wisselen niet meer.

één jaar geleden

Ik werd toevallig vorige week getipt over zuigflescariës. Ook witte vlekjes..:(

één jaar geleden

Welke tandpasta gebruik je? Kan Fluorose zijn.

één jaar geleden

Reactie op Lia9

Welke tandpasta gebruik je? Kan Fluorose zijn.
Deze. Ik vind het inderdaad uit zien als fluorose. En ik merkte dat t gedurende de dag minder is. Het is vooral sochtends. En dan heeft hij als laatst tanden gepoetst.. Gebruiken jullie andere tandpasta?

één jaar geleden

Wij gebruiken tandpasta van Weleda voor kindjes zonder fluoride. In de Jordan kids zit wel fluoride wat ze nog niet kunnen uitspugen. Mocht je je zorgen maken kan je anders even je tandarts bellen.

één jaar geleden

Ik heb net karex kinder aangeschaft. Zit geen fluoride in maar een of ander gelijkwaardig aan tandeigen spul wat de tanden remineraliseerd. Ons kindje heeft wat vlekkige tanden als je goed kijkt. Lijkt niet op een heel stevig gebit ofzo. Ze kreeg al met 2,5 maand tanden en tandenpoetsen was een ramp. Dus dat heeft weinig goeds gedaan. Toen ze net door kwamen zaten er een soort grijze plekken op. Die zijn wel weg getrokken gelukkig. Hopelijk doet deze tandpasta wat en misschien is het wat voor je. Ze verkopen ook een gel die je voor het slapen gaan op de tanden smeert waardoor het beter in kan trekken. Nou goed, de hele website staat vol info. Wel googelen op karex kind tandpasta, karex is blijkbaar ook een condoom merk 😂 Volgens mij staat er ook veel uitleg over verschillende tandproblemen.

één jaar geleden

Wij gebruiken tandpasta die we van de tandarts mee kregen om te proberen. Deze bevat wel fluoride, want de tandarts zei dat het wel belangrijk is voor een stevig gebit. In de tandpasta zit ong 10% van wat er in volwassen tandpasta zit.