7 Reacties

4 jaar geleden

Na mijn eerste bevalling 8 maanden pijn gehad en geen sex kunnen hebben. Bij de huisarts geweest en die zag niets raars, vervolgens bij de gynaecoloog geweest en ook die zag niets wat de pijn zou veroorzaken. En na die 8 maanden was het nog wel gevoelig maar niet meer zo pijnlijk. Dus het wordt beter maar hoop voor jou dat het minder lang duurt dan toen bij mij. Sterkte!

4 jaar geleden

Mijn wond was ook nog erg lang open. Was ook wat gaan wijken. Uiteindelijk bleek er bij mij ook nog een stukje hechtdraad te zitten wat er voor zorgde dat het niet mooi dicht ging. En mijn verloskundige had Revamil wondzalf aangeraden. Dat is op basis van honing. Toen ging het echt heel snel goed genezen. Misschien even overleggen of dat misschien iets is?

4 jaar geleden

Ik ben ook 3,5 maand geleden bevallen en ben toen op 2 plekken gescheurd. Het kleine scheurtje aan de buitenkant van mn buitenste schaamlip hebben ze niet gehecht. Toevallig zag ik vorige week dat deze nog altijd niet dicht is. Gat staat nog altijd open maar doet geen pijn. Heb gewoon een gat daar. Heb toen de huisarts gebeld en die gaf aan dat ik niet persee hoef langs te komen maar dat ik het eens kan laten zien als ik voor iets anders kom. Ik ben bang dat dit door de seks toch verder kan scheuren..

4 jaar geleden

Je zou je huisarts de wond kunnen laten checken, kijken wat zijn/haar idee er over is? Ik had slechts een kleine hechting, dus ik kan er niet echt over mee praten. Maar voor wondgenezing is het wel fijn als het af en toe kan 'luchten'. Dus slapen zonder ondergoed en pyjamabroek dus. Je katoenen ondergoed voor overdag is al goed, de inlegkruisjes zijn wel een warmte/bacteriebron dus die kan je het beste weg laten.

4 jaar geleden

Reactie op Kelly1012

Mijn wond was ook nog erg lang open. Was ook wat gaan wijken. Uiteindelijk ...
Ga ik zeker even proberen, bedankt voor de tip 馃檪

4 jaar geleden

Probeer eens arnica tabletten! Mijn sub totaalruptuur was binnen 1 week zo goed als genezen, verloskundige en kraamzorg stonden versteld. Twee weken later uitwendig niets meer van te zien. 3 tabletjes per dag, ik ben ervan overtuigd dat het geholpen heeft!

4 jaar geleden

Bij mij is een knip gezet waarbij de hechtingen te snel zijn opgelost en daarna is gaan wijken. Verloskundige heeft het onderzocht maar kon goed vanzelf genezen. Uiteindelijk is hier nu 3,5 maand later 2-3cm granulatieweefsel op ontstaan, dat is een soort heel dun en gevoelig littekenweefsel. Heb hier dus elke dag pijn aan, lopen en zitten doen nog steeds zeer en bij de minste aanraking gaat het weer bloeden. Ben bij de gynaecoloog geweest en ze gaan het nu proberen aan te stippen zodat het weefsel hopelijk afsterft en het goed kan genezen. Als dat niet werkt moet ik geopereerd worden waarbij ze het weefsel weg gaan halen en eigenlijk een nieuwe wind maken. Dan begint mijn herstel dus weer helemaal opnieuw. Hoop dus dat dat aanstippen gaat werken.. zou je dus wel adviseren om het goed in de gaten te houden en proberen te laten checken bij de huisarts of gynaecoloog