7 Reacties
9 maanden geleden
Wij zitten ook bij hem, nog in zn ledikant. Cadeautje van de slaapregressie. Vandaag bij therapeut geweest en zij adviseerde wat het cb ook al zei: gecontroleerd uitdoven. Duidelijk aangeven wat de aanpak is en die volhouden. Elke x minuten ga je naar hem toe. Ook als ie stil is, ook als ie lijkt te slapen. Ongeacht wat ie doet. En zo werk je aan het vertrouwen dat jij er altijd bent, ook als ie je niet roept of huilt. In jullie geval zou je dan dus ook hem weer in bed leggen.
Maar wat hier al gezegd is; misschien nog een beetje te vroeg? Lees overal dat 2,5-3 jaar een goede leeftijd is waarop ze ook begrijpen wat de bedoeling is van zo’n bed.
9 maanden geleden
Mijn inziens is hij nog te jong met 2 jaar. Ik zal gewoon weer ledikantje doen en rond 2 jaar 9 maanden/ 3 jaar weer proberen.
9 maanden geleden
Dat komt door het nieuwe bed. Dat voelt nog niet veilig voor hem.
Ik zou hem de tijd geven om er aan te wennen.
Heb verder geen tips ieder kind is verschillend.
Ik bleef bij mijn oudste er altijd bij zitten en ging steeds verder weg zitten van het bed. Mijn jongste kan thuis nog steeds niet zelfstandig slapen en heeft nog steeds mijn nabij nodig.
9 maanden geleden
wij hadden in september een peuterbed gehaald en is 2 a 3 maanden goed gegaan. sinds dien slaapt hij weer in zijn ledikantje. die hadden we gelukkig nog op de andere kamer gezet en nog niet opgeruimd. en hij slaapt nu weer beter. ik dacht ook dat het wel kon maar ben nu ook wel van mening dat hij echt nog te jong was. wij gaan het rond de 2 en half 3 pas weer proberen.
9 maanden geleden
De leeftijd hoeft er niks mee te maken hebben. Mijn oudste heb ik met 1,5 in een meegroei bed gelegd omdat ze juist uit haar ledikant klom en dat was veel gevaarlijker want ze is daardoor toen hard op haar hoofd gevallen en had een hersenschudding. Mijn jongste durf ik Ook voor hen goud meer in een ledikant te leggen want die duikt gewoon over de rand heen. Ze klom met 1 jaar al uit haar box en ledikant. Die slaapt bij mij in bed tegen de muurkant.
Ik zou gewoon kijken wat voor jullie het beste voelt en werkt.
9 maanden geleden
Bij ons klimt hij ook uit het ledikant, vandaar de overstap. Als hij eenmaal slaapt, dan hoor je hem ook niet meer en slaapt hij heel goed. Alleen die nabijheid heeft hij nodig om in slaap te vallen, dat hopen we af te kunnen bouwen aangezien er binnen enkele weken een 2e aan komt.