11 Reacties

10 maanden geleden

Hoi hoi bij ons liep Milan pas los met de 22mnd en nu rent ie rond en word ie over 2 weken 2.. Zo snel kan het gaan. Maar die van ons is met alles laat want hij zegt nog geen woord, waarschijnlijk omdat zijn lopen zo laat op gang is gekomen. Maar probeer het los te laten het kan in een week veranderd zijn! Logopedie zei tegen mij je kan hem niet dwingen en pushen en dat klopt was met het lopen hetzelfde. Milan liep overal aan vast en liep ook op zn knieën en snel ook haha. Het was voornamelijk angst bij hem en probeer ze los te laten staan en kruip zelf op je knieën naar achter dat werkte bij ons.. komt goed mama!

10 maanden geleden

Reactie op RiekieM

Hoi hoi bij ons liep Milan pas los met de 22mnd en nu rent ie rond en word ...
Thanks! Ja dat pushen probeerde ik ook niet te doen. Dus daarom de laatste tijd wat meer op zijn beloop gelaten. Minder geoefend. Ik dacht dat als ik de druk er niet op zou zetten, dat ze dan zekerder werd. Maar mevrouw dacht eerder: ok geen druk, dus ik doe het niet 🥴 de fysio liet ons dus wel haar grens overgaan en dat vond ik heel erg. Vooral het huilen ging door merg en been. Praten gaat daarentegen heel goed. Vervelend dat jullie zoon nog niet praat. Hopelijk gaat hij snel inzien dat praten wel handig is met communiceren 🫣succes bij de logopedist 💪

10 maanden geleden

Hier ook een knie-loper.. ze loopt nu sinds kort goed zelfstandig maar we zijn ook nog bezig met de fysio omdat ze niet goed loopt en zwak is in d’r benen. Ze heeft ook niks lichamelijks maar heeft zichzelf zoveel trucjes aangeleerd als ze bang wordt dat het bijna niet opvalt dat ze ineens naar de grond gaat of kruipen ect. Wij oefenen ook veel door over een hobbelige ondergrond te lopen (wat kussens van de bank achter elkaar en daar overheen lopen) en dat helpt. Ik heb zelf altijd gezegd, ze gaat vanzelf een keer lopen. Ik heb nog nooit een volwassen persoon zien kruipen of op de knieën zien lopen. Elke kindje zijn/haar eigen tempo. Ze moeten er vertrouwen in krijgen dat ze het kunnen, en dan ineens gaan ze als een speer! 😅

10 maanden geleden

Hier liep hij al maanden achter de loopwagen, aan je hand of vinger, noem maar op. Maar los lopen durfde hij niet. Met de fysio veel oefeningen gedaan. Veel gericht op afleiden en uitdagen om een stapje los te doen. Daarna overdreven positief doen 🤣. Met 21 maanden zag hij het licht en ging los lopen. Liep daarna ook gelijk hele stukken, viel amper en kon heel snel ook rennen. Was echt een kwestie van zelfvertrouwen. Hopelijk komt het bij jullie ook snel weer goed. 🥰

10 maanden geleden

Reactie op Lot4

Hier ook een knie-loper.. ze loopt nu sinds kort goed zelfstandig maar we z ...
Ahh wat goed dat ze nu zelfstandig kan lopen. En flink oefenen voor meer zelfvertrouwen 💪 haha ja dat laatste hoor ik vaker🫣ik weet ook wel dat het uiteindelijk goed komt. Al maken we wel grapjes zo van; we moeten haar dragen naar haar eerste baantje of naar haar eerste vriendje 🤣

10 maanden geleden

Reactie op Lash19

Hier liep hij al maanden achter de loopwagen, aan je hand of vinger, noem m ...
Wat goed om te horen! Ja onze fysio zei ook; ga haar maar lokken met iets wat ze wil hebben….zodra ze naar je toekomt dan ermee belonen. Haha ja wij doen ook overdreven enthousiast, in ons handen klappen en roepen : goed zo!! Wat knap!!

10 maanden geleden

Heeft ze ook andere kleine kinderen om haar heen die lopen? Dat kan haar stimuleren. Probeer haar met andere kindjes te omringen zodat ze het minder eng vindt doordat ze leeftijdsgenoten hetzelfde ziet doen.

10 maanden geleden

Een vriendin van ons haar dochter gaat juist naar school en stapt nog niet zelfstandig. Ze heeft al verdere onderzoeken laten doen. Maar zolang haar heupen niet volgroeid zijn kunnen ze enkel naar de kinesist gaan voor ze verder nakijken

10 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Heeft ze ook andere kleine kinderen om haar heen die lopen? Dat kan haar st ...
Ze gaat naar KDV. Verder niet veel kinderen in haar omgeving.

10 maanden geleden

Reactie op Carolineketje

Een vriendin van ons haar dochter gaat juist naar school en stapt nog niet ...
Dat is erg zeg. Hoe oud is dat meisje?

10 maanden geleden

Mijn dochter wordt 12 februari 2, en loopt nu pas net haar eerste pasjes los. Maar wij waren wel al eerder doorverwezen naar een kinderarts, daarna neuroloog etc. Bij Luana zijn genetische onderzoeken gedaan, haar heupen onderzocht en een MRI. Bij ons werd gezegt, noormaal moet een kind tussen de 9 en 18 maanden gaan lopen.. doen ze dit niet, willen ze onderzoek doen waarom. Eerst met fysio, en als het nodig is verder onderzoek. Ik zou als je twijfelt, nog een keer naar een andere fysio gaan. En verder goed blijfen oefenen. Staant spelen, veel stukjes met haar lopen, dansen (aan het handje) op muziek etc. Wij zijn ook van KDV gewisseld, omdat ze haar ook bij de babies wilde hpuden todat ze kan lopen. Nu zit ze op een groep met oudere kindjes, en dat stimuleerd.