77 Reacties

4 jaar geleden

Ik had me met 23 weken al ziekgemeld. Ik heb ook enorm veel last van bekkenpijn en rugklachten. Is helemaal niet raar hoor.. echt op je zelf passen.

4 jaar geleden

Ik weet sinds vrijdag dat ik bekkeninstabiliteit heb en “moet” dit vandaag terug koppelen aan mijn leidinggevende en ook aangeven dat dagen van 8,5 uur ik niet meer ga redden. Ik vind dit dood eng om te moeten zeggen weet ook niet zo goed hoe.. zie er enorm tegen op.. ik werk nog maar sinds april bij m’n werk dus heb ook nog niet echt hoogte van deze leidinggevende. Weet niet hoe ze hier mee om gaat..

4 jaar geleden

Ik zit al sinds 20 weken in de ziektewet. Ik moest wel , kon niks meer. ArboArts was het daar wel mee eens. En mijn werkgever deed gelukkig helemaal niet moeilijk. Niks raars aan , als het niet meer gaat dan houd het gewoon op.

4 jaar geleden

Goed voor jezelf zorgen . Ik ben aflopen vrijdag ziek gemeld omdat bekken doe pijn. Mij baas zei zorg goed voor jezelf. Ik ga morgen naar mij baas zeggen dat tot eind november werken dan neem ik ziekte wet in hele maand december. Want als ik doe dan is beste voor bekken en voor mij zelf

4 jaar geleden

Ik heb mij sinds deze week voor 50% ziekgemeld. Ik kan thuis werken waarbij ik tussendoor nog kan liggen. Ik vond het ook erg spannend maar gelukkig is ziekmelden tijdens je zwangerschap heel goed geregeld in Nederland. De werkgever krijgt dit compleet vergoed. Wat mij de drempel overhielp, was dat ik niet nà mijn zwangerschap ook nog klachten wilde blijven houden en dat kan alleen als ik nu rust neem. Mijn lichaam is uiteindelijk belangrijker en niet vervangbaar. Ook heb ik gezegd dat dit het advies was van mijn bekkenfysio en dat hielp mij ook om mij sterker te voelen. Succes dames! Als je het gesprek hebt gehad, voel je je daarna zoveel beter. Jullie kunnen het!

4 jaar geleden

Ik sta sinds ik 20 weken zwanger ben voor 50% ziekgemeld. Niet vanwege bekken-klachten, maar wel andere redenen. Ik vond het ook doodeng, maar denk aan jezelf en je kindje!

4 jaar geleden

Zit al een maand volledig in de ziektewet wegens enorme bekken pijnen. Begon eerst met werkdagen van 6 uur ipv 8 uur per dag. Maar ik kon niet meer. Mijn werkgever en de arboarts waren er heel makkelijk in. Vooral omdat de werkgever geld krijgt van het uwv als de werknemer ziek is door zwangerschap en hierdoor maar gedeeltelijk of veilig is uitgevallen. En ze zijn het wettelijk verplicht om ons zwangere te helpen met wat we nodig hebben. Ik hoef pas weer terug te komen na mijn bevallingsverlof, mits ik geen klachten complicaties heb na de bevalling.

4 jaar geleden

Bij bekkenpijn raad ik je aan om je zeker ziek te melden. Mij is verteld dat als je dit negeert je na de zwangerschap hier blijvend last van kan hebben 🥺

4 jaar geleden

Ik kon vorige dinsdag geen kant meer op tijdens het werk van de pijn. Ik twijfelde ook enorm en ben al wenend thuis gekomen door de twijfels. 'S avonds schopte mijn meisje en wist ik dat ik de rust moest nemen. Woensdag naar de dokter geweest, onmiddellijk thuis tot 30 november en dan zien we wel zei de dokter maar hoorde twijfel in zijn stem, was toen 24 weken. Collegas reageerden wat lauw maar mijn baas verstaat het volledig. Ik trek het mij niet aan. De gezondheid van ik en mijn meisje telt nu. Wel blijf ik kine volgen

4 jaar geleden

Ik zou ook kijken wat de mogelijkheden zijn voor vervangend werk, minder uren werken, etc. Mss is volledig in de ziektewet niet nodig.

4 jaar geleden

Neem van mij aan, volg je gevoel. Het kan blijvend zijn. Bekende van mij heeft omdat ze er niet naar geluisterd heeft chronische bekkenpijn gekregen en ook ik heb van mijn eerste veel last gehad en nu weer. Ben nog maar 22 weken zwanger en loop al 3 weken intensief bij de fisio ook dragen van een een buikband kan verlichting geven.. In huis hebben we een schoonmaakster ingehuurd en als ik veel pijn heb doe ik de hele dag niks. Heb geluk dat mijn vriend het begrijpt en mensen om mij heen ook. Iedereen zegt je wilt geen blijvende schade. Wat is dan nu nog 18 weken op je hele leven om het even rustiger aan te doen of dat je vriend even wat meer in huis moet doen. Luister goed naar je lichaam een ander doet dat niet.

4 jaar geleden

Ik sta al sinds week 12 deels ziek gemeld, echt waar luister naar je eigen lichaam.. ik werk nu 6 uur per dag ipv 9 (staand werk) maar heb de laatste dagen zo'n last dat ik vandaag een extra dagje thuis blijf. Even een dagje niks en goed rusten. Ik snap dat het voelt als falen, dat heb ik ook maar ik wil straks wel zo fit mogelijk bij de bevalling zijn en daarna natuurlijk. Een vriendin van mij ging als maar door en door en heeft 5 weken plat moeten liggen na haar bevalling, dat wil je echt niet als de kleine er is! Voor mij scheelt minder werken al echt een hele hoop, succes xx

4 jaar geleden

Wat fijn om deze reacties te lezen. Ik ben nu 22 weken en houd hele dagen niet meer vol. Het gaat erg tegen mijn gevoel in, ik was fanatiek sporter en heb een kantoorbaan, hoezo houd ik dit niet vol? Ik heb bandenpijn, lage rugpijn en een aanvallende steekpijn wat geen enkele dokter kan verklaren… de meeste collega’s zijn begripvol, de ArboArts was ook erg meedenkend en leiding ook. Ik moet zelf aangeven wat ik aankan. Ik ga dagen proberen van 8-14u. Als ik eerder pijn heb, ga ik naar huis. Krijg ik sochtends een pijnaanval, dan meld ik me voor die dag ziek. Wat hierboven ook wordt gezegd: luister naar je lichaam en zet je baby op 1. Ik slikte op een gegeven moment pijnstillers om te kunnen werken, wilde ik helemaal niet en gelukkig was de arboarts het daar ook mee eens. Heb je pijn, rust, ga geen pijnstillers nemen om te kunnen werken. Succes en sterkte!

4 jaar geleden

Ik heb toen ik net zwanger was en het aan mijn werkgever ging vertellen meteen verteld hoe mijn vorige zwangerschap is verlopen (ook bekkeninstabiliteit) en dat de kans groot was dat ik ht weer zou krijgen en is nu dus ook zo. Ben nu 25 weken vanaf 18 weken ben ik gaan afbouwen met werken. Werk nu 5 uur ipv de verplichte 8 normaal werkte ik ook wel eens 10 uur. En nu ook lichter werk gaan doen werk in de horeca. Moet er wel bij zeggen mijn werkgever is meer een goeie kennis voor mij. En ik volg trouwens ook fysio. In het begin vond ik het heel moeilijk omdat ik heel loyaal ben aan mijn werk en heb een leidinggevende functie maar als je er open over bent naar iedereen zul je merken dat het steeds makkelijker gaat. Het gaat om jou lichaam je wilt je zelf niet naar de klote helpen en nog langer moeten herstellen dan nodig is toch

4 jaar geleden

Ik herken het probleem. Afgelopen juli heb ik mij voor 50% ziek gemeld ivm misselijkheid. Medio september ben ik weer volledig gaan werken. Maar ja…toen kwam de bekkenpijn. Dus twee weken geleden iom mijn manager besloten om mij voor 25% ziek te melden. Dat geeft mij op de dag wat meer rust. Ik werk trouwens vanuit huis. Ook moet ik leveranciers bezoeken (ik ben accountmanager), maar gelukkig kan ik dat via MS teams doen. Mijn manager liet aan mij over hoeveel uur ik zou werken. Donderdag ga ik op vakantie en ik hoop dat ik door veel rust er wat bovenop kom. Ik ben erg bang voor bekkeninstabiliteit. Ik zie ook wel op tegen de vliegreis. We gaan naar Spanje toe. Ik ben half Spaanse en mijn familie is erg belangrijk en ik wil ze graag nog zien. Op dit moment sta ik onder behandeling van een fysio en ik sport onder begeleiding van een fysio. Vandaag was mijn parttime dag. Ik wilde eigenlijk even de stad in. Maar ik heb mijzelf tot orde geroepen. Ik moet realistisch zijn en dingen gaan skippen. Ook het traplopen moet ik beperken. Normaal gesproken rende ik de hele dag door de trap op en af. Was ik weer wat vergeten van zolder, hups daar ging ik weer. Nu moet ik echt bedenken: waarom ben ik hier, oh ja voor dat en dat en wat heb ik straks nog nodig? Haha dus ik probeer zoveel mogelijk in één keer te doen. Tijdens televisie kijken probeer ik niet meer te hangen op de bank. Ik ga rechtop zitten met kussen in mijn rug of ik ga in een kleermakerszit zitten of een gedeeltelijke kleermakerszit. Dat geeft verlichting. Oeps het is nu een heel lang verhaal geworden, sorry. Maar Mommy2021 probeer je over het schuldgevoel heen te zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. Stond ook bijna te huilen bij mijn manager toen ik moest toegeven niet meer 100% te kunnen werken. Sterkte!

4 jaar geleden

Super bedankt voor jullie reacties dames! Ik ga het gesprek morgen ook aan met mijn leidinggevende.

4 jaar geleden

Ik zit al thuis sinds 13 weken met bekkeninstabiliteit helaas speelde het bij mij vroeg op (2e zwangerschap en hypermobiliteit)

4 jaar geleden

Vinden jullie het ook kunnen als je je ziek meld omdat de werkvloer (kantoorwerk in mijn geval) je teveel stress oplevert? Of gaat dit te ver? Ik zit er namelijk best wel mee wat er nu allemaal speelt op het werk.

4 jaar geleden

Reactie op mommy2021__

Super bedankt voor jullie reacties dames! Ik ga het gesprek morgen ook aan ...
Succes! Het gaat vast goedkomen. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Babyfeb15

Vinden jullie het ook kunnen als je je ziek meld omdat de werkvloer (kantoo ...
Maak dit bespreekbaar. Stress is voor niemand goed. Als er veel speelt, moet er misschien iets groters gebeuren en helpt het weinig om bij wijze van weg te kijken en ziek te melden. Daarmee is t probleem niet opgelost.