41 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij is ie 5x uitwendig en 6x inwendig rechtgezet door verschillende bekkenfysiotherapeuten. Allemaal met kortdurend resultaat (1 dag tot max 4 dagen)...

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie? Wat betreft degene met stuit klachten: hier al verandering in / hoe gaan jullie er nu mee aan de slag? Doorgaan met fysio? Ik ben nu weer naar de bekkenfysio geweest (was in juli op vakantie) n alweer 2x recht gezet. Stuit bleek namelijk ineens "in" mijn rechter bil te zitten ipv mijn linker bil (waar die eerste zat). Heeft wel echt geholpen :). Had namelijk eerst echt last van een aanhechting spier in m'n linker bil, maar dat is nu te verklaren omdat ie kennelijk naar rechts stond (dus spanning op die spier naar links). Nu aan het werk, 3 uur per dag. Is best pittig met staan, zet wekkers etx om te liggen anders hou ik het niet vol. Merk nu wel dat de spieren direct links- en rechts boven mijn stuit / bilnaad beginnen te trekken/verkrampen/ te zeuren bij te lang staan of zitten. Herkent iemand van jullie dit?

2 jaar geleden

Hier ook in de ziektewet. Ben nu 3 dagen in de week revalideren in het ziekenhuis. Geen idee nog wat de bedrijfsarts gaat zeggen met opstarten van re-integratie.. vind ik nogal spannend. Bang dat alles te veel wordt uiteindelijk. Merk wel dat ik het “ziek zijn” zat begin te worden. Hebben jullie dat ook?

2 jaar geleden

Reactie op sa435

Hier ook in de ziektewet. Ben nu 3 dagen in de week revalideren in het ziek ...
Jep dat heb ik ook. Wil zo graag uit de rolstoel en dingen ondernemen. Maar helaas. Ik denk aan de ene kant de kleine is nog jong thuis is het ook prima maar ging zo graag wandelen enzo. Heb nu 4 weken vakantie. Na mijn vakantie willen ze dat ik 1 dag in de week op kantoor ga werken. Maar dan moeten ze me ophalen en dat gaat moeilijk met de thuiszorg dus ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op sa435

Hier ook in de ziektewet. Ben nu 3 dagen in de week revalideren in het ziek ...
Klinkt heftig! Hoe gaat dat in het ziekenhuis, wat moet je dan doen? Ben je al naar de bedrijfsarts geweest? Ben benieuwd hoe het was. Ik moet zelf morgen.

2 jaar geleden

Reactie op Lente22

Klinkt heftig! Hoe gaat dat in het ziekenhuis, wat moet je dan doen? Ben j ...
🙏🏼 Ik revalideer sinds een maand, vanwege de gevolgen van een herseninfarct (gehad na de geboorte). Ik zie verschillende disciplines.. fysiotherapie, ergotherapeut, een psycholoog en 2x in de week beweeg/sportoefeningen. Ben eind mei geweest naar de bedrijfsarts. Die wilde me pas half aug weer terugzien en dan beginnen aan een re-integratie plan. Mijn revalidatie duurt nog wel even.. misschien wel een half jaar nog. Hij gaf toen wel als prognose dat ie uurtjes wil opbouwen vanaf aug. Ik vind het ergens wel weer fijn (ik vind mn werk leuk). Maar 3 dagen revalideren + hersteltijd + werk is wel erg veel denk ik 😅. De revalidatiearts vindt dat er nog niet gewerkt moet worden. Dus ik denk dat ik tegen de bedrijfsarts zal zeggen dat ie maar contact opneemt met het ziekenhuis. Ik wil er niet tussen zitten. En jij? Is dit je eerste contact? En heb je je voorbereid? Ik lees al dat je werkt! Rustig aan hoor als het niet gaat :-)!

2 jaar geleden

Reactie op sa435

🙏🏼 Ik revalideer sinds een maand, vanwege de gevolgen van een herseninfar ...
Wauw, wat een heftig verhaal maar ontzettend goed bezig! Ik snap dat je mensen van verschillende disciplines ziet. Uurtjes opbouwen in combinatie met zo'n druk programma lijkt me erg druk: komt dat wel ten goede aan je herstel? Of nog even wachten? Goed idee om ze contact met elkaar te laten hebben. Ja was het eerste contact met de bedrijfsarts. Ik mag de 3 uur behouden (dat heb ik afgelopen weken gedaan en dat ging echt net, maar wel iedere dag pijn gehad...) ik werk gelukkig wel thuis dus kan tussendoor lkggen op bed, wat ook echt nodig is. Als de klachten verminderen is de afspraak dat ik zelf het aantal uren omhoog doe. Het gaat echter maar heel lan gzaam beter. De fysio zegt dat mijn bekken nog niet sterk is (/zwak is), en dat dat de oorzaak is van de stuitklachten, en met name de "piriformis spier" die dus verkrampt is, ze zegt dat die spier compenseert voor het zwakke bekken. Ik oefen me nu echt suf met krachtoefeningen voor mijn bekken. De fysio vindt dat mijn herstel stagneert helaas. De volgende keer krijg ik een inwendig onderzoek om te checken hoe het staat met mijn bekkenbodem, en of dat niet de oorzaak is van de verkampte piriformis (als "compensatie spier").

2 jaar geleden

Reactie op Lente22

Wauw, wat een heftig verhaal maar ontzettend goed bezig! Ik snap dat je men ...
Oei let op jezelf! Gelukkig werk je dan thuis. Kun je de rust nemen die nodig is. Hoe gaat het zorgen voor je kindje? Kan me voorstellen dat je het lichamelijk ook zwaar kan hebben met spelen, verzorgen etc. Take it easy there! Hopelijk zegt het inwendig onderzoek meer.. Zou op ten duur een gyn ook kunnen meekijken? Denk idd niet dat het combineren van werk en revalidatie handig is voor mij. Ik heb het prive niet eens op orde (huishouden, verzorgen, vrije tijd) zonder ziek te zijn/te voelen. We hebben nog een weg te gaan..!

2 jaar geleden

Reactie op Lente22

Wauw, wat een heftig verhaal maar ontzettend goed bezig! Ik snap dat je men ...
Ik herken het. Nu 6 mnd postpartum en stuitpijn en bekkenpijn verbeteren niet meer. Weet ook nog niet wat ik kan doen. Ben weer begonnen met Pilates 1x per week, verder af en toe bekkenoefeningen. Bekkenfysio zegt dat ik teveel compenseer met rug en buik en daardoor zoveel pijn heb.

2 jaar geleden

Zelfde hier met stuitklachten. Drie stappen vooruit en weer twee terug. Hersteld gaat heel langzaam en spieren erom heen zijn ook pijnlijk. Mijn fysio heeft nog de hoop dat het na 9 maanden post partum verbeterd doordat de hormonen dan gestabiliseerd zijn en alles minder week is. Die hoop heb ik ook, want dit is shit!

2 jaar geleden

Reactie op Mieswh

Zelfde hier met stuitklachten. Drie stappen vooruit en weer twee terug. Her ...
Shit zeg... Hoeveel uren werken jullie oer dag / per week? (En fysiek werk of meer zittend werk?) Ik ben nu maar begonnen met fanatiek krachtoefeningen voor mijn spieren rondom de stuit, ik hoop dat het iets uit gaat halen. Doen jullie ook oefeningen? Fysio laat me over een paar weken terugkomen en zegt dus dat ik sterker moet worden. Tegelijkertijd zijn de spieren verkrampt rondom de stuit (Ze zegt dus dat die spieren compenseren voor mijn andere, zwakkere spieren rondom bekken). Ik heb tussendoor nog wel een dry needling sessie staan, omdat enkele spieren sinds de bevalling hard zijn/ als een soort spier knopen aanvoelen... Ik heb ook hoop dat hormonen nog steeds een rol spelen en dat klachten minder worden als die hormonen ook weggaan...

2 jaar geleden

Reactie op sa435

Oei let op jezelf! Gelukkig werk je dan thuis. Kun je de rust nemen die nod ...
Ik kan me voorstellen dat het lastig te combineren is. En dat terwijl rust nemen misschien juist goed/noodzakelijk is voor het herstel? Ik hoop echt dat je nog even niet hoeft te werken want dat lijkt me inderdaad niet handig (lijkt me echt niet gaan toch). Bij mij is het redelijk lastig combineren, op werkdagen heb ik gelukkig wel oppas of crèche (4 dagen). Het voelt wel een beetje stom dat ik op een dag "maar" 3 uur werk (de rest liggen of wandelen) - op m'n werk kan ik maar beperkt leveren, maar ik kan ook niet voor m'n kind zorgen (dus beide voelt het als een faal haha). Maargoed. Ik hoop dat het beter wordt. Ik hoop ook dat het inwendig onderzoek wat oplevert (sowieso benieuwd naar hoe dat gaat haha, maargoed zien we vanzelf wel... maar dat ter zijde)

2 jaar geleden

Ik ben benieuwd, ik heb aanstaande maandag een gesprek met een sociaal medisch verpleegkundige van het uwv. Mijn dochter is een half jaar, heb zolang moeten wachten tot er een medisch verpleegkundige vrij beschikbaar was... Maar wat als ze zeggen, ja mevrouw, je kind is al een half jaar. Het gaat per telefoon, wat totaal niet persoonlijk is natuurlijk. Ik heb nog steeds veel last van de gevolgen van mijn zwangerschap en bevalling... Maar maak me best wel wat zorgen erover

2 jaar geleden

Reactie op Daniëlle 3

Ik ben benieuwd, ik heb aanstaande maandag een gesprek met een sociaal medi ...
Je kan ook denken: het is niet AL een half jaar. Maar PAS een half jaar. Sommige vrouwen moeten langer herstellen helaas. Succes vandaag!

2 jaar geleden

Reactie op Lente22

Ik kan me voorstellen dat het lastig te combineren is. En dat terwijl rust ...
Ach nee je faalt niet! Je doet wat je kunt! Ik heb ook zo'n onderzoek gehad. Waarbij ze een vinger inbrachten en aan spieren gingen voelen. Hoop dat het voor jou duidelijkheid brengt. Ik heb nu volgende week maandag gesprek bij bedrijfsarts. Ben benieuwd...

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik schrijf dit berichtje omdat het mij even van mijn hart moet want zit er toch meer mee dan ik eigelijk dacht. Ik zit momenteel nog in de ziektewet ten gevolgen ptss na heftige bevalling. Elke vrijdag krijg ik hier emdr therapie voor bij de psycholoog in het ziekenhuis, ben er dus hard mee aan het werk om er weer boven op te komen. Nu ervaar ik heel veel druk vanuit mijn werk om te her integreren. Ik heb aangegeven dat ik begrijp dat het te bedoeling is maar ik gewoon nog in mijn behandel traject zit en mijn hoofd er niet naar staat en ik bang ben dat ik fouten ga maken in mijn werk wat grote gevolgen kan hebben (verpleegkundige). Ik slaap nog slecht niet door mijn kind maar door mezelf en ervaar andere klachten die bij ptss horen. Nu kwam ik een collega tegen die mijn leidinggevende had gesproken en hij had gezegd dat hij mij en nog een collega weer aan het werk wil hebben en ons met de harde hand aan wilde pakken. Ik voel mij zo niet begrepen wat voor veel verdriet en boosheid zorg en ik nog meer stress ervaar. Ik heb gisteren middag hier een potje om zitten janken en zie heel erg op tegen de bedrijfarts en het gesprek met hem. Krijg heel erg het gevoel dat ik me niet moet aanstellen en achter mij moet laten.

2 jaar geleden

Reactie op Naomi1812

Hoi allemaal, Ik schrijf dit berichtje omdat het mij even van mijn hart mo ...
Ahw Naomi! Hopelijk gaan de emdr sessies je snel helpen!🙏🏼 Ik merk grote verschillen en hoop dat jij dat ook gaat merken. Ook ik was bang voor de bedrijfsarts en voelde me onbegrepen. Uiteindelijk “werk” ik 1-2 uur per week. Mijn revalidatie traject duurt tot eind december. En daarna zal ik meer uren gaan opbouwen. En ik ben er “open” ingegaan uiteindelijk. Ik moest ook enorm huilen voordat ik het gesprek had met de bedrijfsarts.. Maar ik wil ook af van “ziek zijn” naar een zo “normaal mogelijk leven.” Nu merk ik sinds paar maanden grote verschillen door revalidatie en emdr. De timing met de bedrijfsarts kwam uiteindelijk voor mij als een goed moment om langzaam te wennen aan werken. Maar ik begrijp je heel goed. Het is moeilijk.. Luister altijd naar je gevoel en vertel dat aan de bedrijfsarts. Hoe is het gesprek bij bedrijfsarts uiteindelijk gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op Daniëlle 3

Ja, wegens long covid en nog veel last van m'n ernstige zwangerschapsvergif ...
He wat vervelend zeg, dubbelop! Waar heb je precies nog last van qua zwangerschapsvergiftiging? Ik had ook ernstige vergiftiging en ben benieuwd of we dezelfde klachten ervaren

2 jaar geleden

Reactie op Naomi1812

Heel veel sterkte. Je bent sterker dan je denkt en neem je tijd. Je werk hoort hier respect voor te hebben Ik zit in een soortgelijke traject alleen dan bij ggz. Wekelijks intensieve therapie. Alleen hoor ik helemaal niks meer van m'n werk en loopt me contract deze maand af en ook daar heb ik niks over gehoord...

2 jaar geleden

Reactie op Naomi1812

Hai! De psycholoog kan een belasting/belastbaarheids-rapport of advies schrijven die je mee kunt nemen naar de bedrijfsarts en werkgever. Als zij zegt dat bepaalde taken of zaken als werk nog een no go zijn dient dit als uitgangspunt voor verdere re-integratie! 👍🏻