16 Reacties
één jaar geleden
Hoi, Mijn zoontje is van 23-2 en wij oefenen er nu mee.
Ik probeer gewoon 3 dagen echt thuis te blijven en vandaag praktisch geen ongelukjes.
Mijn tip is laat z'n broek uit zodat hij direct kan zitten als hij moet. Wij hebben een potje in de woonkamer staan en dan gaat ie nu ook al zelf.
En steeds er bij gaan zitten en even een gezellig moment er van maken.
En als je een paar dagen thuis kunt blijven en z'n onderkant bloot kan laten helpt dat sowieso tegen de luieruitslag
één jaar geleden
Reactie op Preggy39
En doe je dan iets van stickers plakken of steeds herhalen, of wat is je ta ...
Wij staan gewoon te dansen en te juichen en voor hem is dat genoeg. Ik denk eerlijk dat hij stickers plakken nog niet zou begrijpen.
We maken er gewoon een feestje van. En als ie op de grond plast dan zeg ik gewoon hee dat mag niet he, gauw op het potje en dan gaat hij op het potje. Gister begonnen en vandaag begon hij het zelf al aan te geven
één jaar geleden
Reactie op Alishadb
Hoi, Mijn zoontje is van 23-2 en wij oefenen er nu mee.
Ik probeer gewoon 3 ...
Gekke maar serieuze vraag, is dit niet te koud? Ik heb een meisje met extra risico op blaasontsteking dus vraag me dit serieus af.
één jaar geleden
Nog niet zelf geprobeerd, maar van een vriendinnetje gehoord; een onderbroek onder de luier aan doen. Nadeel van de luiers is dat die zoveel vocht opnemen en met de onderbroek voelen ze (schijnbaar) iets meer dat ze iets gedaan hebben.
Wij hebben het potje in de woonkamer staan en zetten hem er elke keer op als we zien dat hij aan het poepen is, maar verder doen we nog niks.
één jaar geleden
Bij ons hielpen de boeken goed om voor te lezen en de filmpjes van prinses op het potje en potje. Zo bleef hij ook even er op zitten.
Bij ons zoontje waren er nu wel heel wat tekens dat hij er klaar voor was: langere tijd pampers droog, interesse voor het potje, benoemen wat hij gedaan had...
één jaar geleden
Maar beginnen jullie dan als jullie denken dat ze snappen wanneer ze plassen?
Ik heb niet het idee dat die van ons het snapt. Onder de douche plaste hij laatst en dat vond hij reuzegrappig. Mooi ernaar pakken...
Ook grappig, doorplassen als papa de luier wil weghalen en dit net gedaan heeft zodat hij fijn kon kijken naar zijn plasje op de commode...
één jaar geleden
Ik heb dit boek gebruikt maar ben bij stap 3 van de 5 blijven hangen.
Stap 1: op het potje laten zitten door het leuk te maken. Dat lukte super goed. Ze beeld zo 30-45 min als we samen speelden.
Stap 2: eerste succes. Ik vond het moeilijk om te timen. Het beste is na het slapen of na het eten/drinken. Alsnog duurde het dan erg lang maar wel 2x succes gehad.
Stap 3: potje wordt dagelijkse routine. Het was wel routine maar dat bleef bij 1x per dag omdat het steeds zo lang duurde en vaak ook zonder succes. Op een gegeven moment merkte ik dat onze dochter juist van het potje af wilde als ze moest poepen. Toen ben ik er maar mee gestopt.
Stap 4: je kind geeft zelf aan dat hij/zij op het potje wil. Zo ver is het dus nooit gekomen.
Stap 5: je kind slaapt eerst overdag en daarna 's nachts zonder luier.
één jaar geleden
Reactie op MirjamvG33
Ik heb dit boek gebruikt maar ben bij stap 3 van de 5 blijven hangen.
Stap ...
Ik wil op korte termijn opnieuw beginnen want ik geloof wel in dit stappenplan :)