31 Reacties
3 maanden geleden
Volgens mij ben je goed bezig! Gebruik je de zindelijkheidsbox? Wij zijn vandaag op dag 3. Het schijnt zo te zijn dat als je er helemaal klaar mee bent, je dan op de goede weg bent. En vooral niet opgeven! Het duurt ongeveer een week en ongelukjes horen daarbij. Ook al zijn het er veel. Zet ‘m op!
3 maanden geleden
Het is nog maar dag twee he.
Ze moet er eerst zin in hebben en het gevoel.
Luier uitlaten en gewoon heel veel geduld. Met de luier uit hoef je enkel te dweilen of het buiten weg te spoelen als dat op de tegels is.
Kijk het een weekje aan. Misschien is ze er nog helemaal niet aan toe.
3 maanden geleden
Reactie op michelle_1999x
Volgens mij ben je goed bezig! Gebruik je de zindelijkheidsbox? Wij zijn va ...
Nee die gebruik ik niet..
Fijn om dit even zo te horen
3 maanden geleden
Reactie op MevrJo
Wat hier hielp is na een ongelukje alsnog op potje of wc zetten
Wat gebeurde er dan? Dan komt er toch niks meer uit?
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Het is nog maar dag twee he.
Ze moet er eerst zin in hebben en het gevoel. ...
Ja dat is ook zo, het is gewoon erg vermoeiend.. fysiek geloof ik er wel in dat ze er aan toe is, dat laat ze aan alles zien, ze moet het alleen nog willen/kunnen denk ik
3 maanden geleden
Hier ging het twee volledige dagen alleen maar mis, 11x per dag inclusief nummer 2. Heel vermoeiend als je 27 weken zwanger bent. 😅 Ik twijfelde ook heel erg of het wel het juiste moment was.
Maar daarna ineens een keer goed en meteen een sticker op een kaartje laten plakken. Sinds toen ging het wat dagen alleen maar goed (behalve nummer 2) en nu na een week gaat het weer vaak mis en wil ze niet op de wc.
Dus ook dat kan.
Ik probeer vol te houden. Je doet het dus prima!
3 maanden geleden
Reactie op Truusvdv123
Hier ging het twee volledige dagen alleen maar mis, 11x per dag inclusief n ...
Oh wat is dit herkenbaar.. het gaat alleen maar mis, in de ochtend nu alleen al 4 of 5 keer. Maar wachten dus tot het goed gaat....
3 maanden geleden
Reactie op Rumeysahappy
Oh wat is dit herkenbaar.. het gaat alleen maar mis, in de ochtend nu allee ...
Ja ik probeerde positief te blijven (moeilijk) en haar steeds te vertellen ohh kan gebeuren. Plassen doen we eigenlijk op de wc, in de onderbroek kun je niet fijn plassen. En na ieder ongelukje even op de wc zetten.
En als wij gaan wilde ze steeds mee (al een tijdje) en dan ging ik ook vertellen wat ik doe.
Maar wat hiervan geholpen heeft, geen idee. Ik deed ook maar wat ik dacht dat goed was. 😅
3 maanden geleden
Reactie op Truusvdv123
Ja ik probeerde positief te blijven (moeilijk) en haar steeds te vertellen ...
Bedankt! Ik doe inderdaad ook maar wat 😅 heel lastig dit
3 maanden geleden
Reactie op MevrJo
Bij ons zoontje vaak wel. En daarmee leerde hij dat het op t potje of wc mo ...
Oke dankje voor je reactie, dit ga ik ook proberen
3 maanden geleden
Wat hier heel goed hielp. Was voor het en na iedere maaltijd op het potje zetten. Als wij naar de wc moesten haar meteen meenemen en ook op het potje zetten. Bij iedere keer dat het goed ging op het potje een sticker laten plakken op een zelfgemaakte sticker zindelijkheidskaart. De eerste variant kaart moest ze 5 stickers plakken voor een volle kaart en dan kreeg ze een klein bakje met wat chipjes. En zo werd het snel aantrekkelijk om iets te doen op het potje. Zijn nu zo’n 2,5 week bezig en hebben 4 ongelukjes gehad. Waarvan 1x een nummer 2.
En nu is het bijna niks anders dan: mama, mama, moet plassen of poepen.
Het helpt wel als je kindje er ook echt klaar voor is.
Want we kunnen haar nu zelfs aan luier geven overdag. En echt niet dat ze daar wat in doet🙈 maar een plas op een normale wc doen is eng… dus daar doet ze ook echt nog niks op.
En we moesten wel zo’n stoel potje aanschaffen, want in het verleden hebben we een ‘normaal’ hema potje gehad waar ze een slecht ervaring mee had en daar wilt ze ook nog steeds niet op.
3 maanden geleden
Nou, eerste plasje op de wc was gisteravond een feit. Ze zat 2 minuten op de wc en toen begon ze hysterisch om haar luier te vragen, en tegelijkertijd kon ze het niet meer ophouden en plaste ze huilend in de wc. Haar geknuffeld en rustig toegesproken maar het hielp niet, ze bleef schreeuwen en huilen om een luier. Aan het eind een sticker geplakt op de muur en toen werd ze wel iets rustiger. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan..
3 maanden geleden
Reactie op Oeltje
Hoe is het vandaag gegaan?
Vandaag nog een plasje gedaan, ze gaf het niet zelf aan maar wij zagen dat ze moest dus snel naar de wc gerend, met veel gekrijs en gehuil dat ze van de pot silde, deed ze het in de wc.
In de middag gaf ze aan dat ze moest poepen en toen heeft ze ook met veel gekrijs in de pot gepoept.
Aan de ene kant denk ik, is ze er emotioneel misschien nog niet aan toe, aan de andere kant heeft ze het vandaag wel een keer aangegeven en waar ze eerst ook helemaal niet op de pot wilde zitten, wilt ze nu wel al komt er niks uit... blijft lastig dit 😅
3 maanden geleden
Ik zou bang zijn dat ze er een negatieve associatie mee gaat krijgen. Het moet geen moeten zijn, zeg maar. Ik heb, zoals vele anderen hem eerst gewoon in zijn blote billen laten lopen. Geen druk voor het potje. Hij wist al een halfjaar waar het potje in eerst instantie boven stond, waar hij een avond of ochtendplas op mocht doen. En ineens was daar een klik.
Wel begeleiden op vaste momenten.
Maar ik heb hem nooit gedwongen tot iets.
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Ik zou bang zijn dat ze er een negatieve associatie mee gaat krijgen. Het m ...
Het is ook geen dwingen tot iets, op het moment van poepen/plassen begint ze tegelijkertijd met krijsen/huilen