31 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Rumeysahappy
Het is ook geen dwingen tot iets, op het moment van poepen/plassen begint z ...
Misschien proberen af te leiden met liedjes zingen ofzo. Dat het geluid eng is? Of een luier in het potje leggen heb ik ook wel eens gelezen.
Ons zoontje was ook zo in paniek bij z'n eerste drol. Toen hebben we hem (heel onsmakelijk) mee laten kijken bij ons op de wc.
3 maanden geleden
Reactie op MevrJo
Misschien proberen af te leiden met liedjes zingen ofzo. Dat het geluid eng ...
Dat was de luier ga ik eens proberen, bedankt voor de tip!
Mee laten kijken ook touwens, ze heeft mij wel eens op de wc gezien maar misschien moeten we dat ook vaker doen😅
3 maanden geleden
Hier is poepen ook nog wel een ding maar ze heeft een keer een ongelukje met poep in haar onderbroek gehad en dat vind ze nog veel erger.
Het gaat hier goed, vaak doe ik ong 20 min als ze wat gedronken heeft op het potje. Soms heeft ze gewoon geen zin, maar vaak daarna heeft ze een ongelukje dan dus nu haal ik haar echt even uit haar spel en gaat het goed
3 maanden geleden
Als ze er aan toe zijn, kan het in een week. Maar heb met mijn zoontje nu een kaart van 25 stickers bijna helemaal vol (in t begin voor elke keer, nu per dag(deel)). Sinds vorige week vrijdag, dus nu ruim een week, bezig. Vrijwel hele dagen thuis. Heb diverse ongelukjes gehad, op de topdag waren het er 6. Toen was ik klaar en heb hem de rest van de dag een luier aan gedaan. Vandaag had ie ook geen zin en heeft ie thuis ook met luier gelopen (bij de opvang sowieso nog luier).
In de nacht een luier, maar die blijft wonderlijk genoeg droog. In de ochtend vraagt ie gelijk om zn potje en is super trots op de grote plas.
Hiervoor ging hij sporadisch wel eens op de grote wc met brilverkleiner en vond ie t potje stom. Nu gaat ie niet meer op de grote wc en moet alles op t potje. De eerste keer op t potje dateert al van december ‘23. Dus we zijn al heel lang spelenderwijs bezig met t potje (ook hele periodes niet erop, en dan weer een paar daagjes wel etc.)
Hij gaf de laatste tijd steeds vaker aan dat ie moest plassen, of dat zn luier vies was. Als ie aangaf dat ie moest plassen, hield ie t op dat moment ook even op.
Afgelopen week was ik vrij en hebben we dus de hele week volop aandacht aan besteed. Vrijdag tm zondag eerst met luier, vanaf maandag thuis geen luier meer om (alleen met slapen, maar dan blijft ie 9/10 droog). We pushen niks en volgen nu zijn tempo.
We moeten hem wel helpen herinneren aan t potje, want anders is t tijdens zn spel nog wel eens te laat. Dus vaak als we even wat anders gaan doen, eerst op t potje. Als we gaan eten, eerst op t potje. Als we naar bed gaan of uit bed komen, op t potje etc etc.
Succes!
3 maanden geleden
Op de opvang zijn ze nog niet zo fanatiek, ze gaven gisteren aan dat we qua leeftijd nog behoorlijk vroeg zijn. Schijnt dat ze fysiek qua sluitspiren/signalen dat pas later echt onder controle hebben? Voor nu houden wij t thuis zoveel mogelijk erin, scheelt toch al aanzienlijk wat luiers 😊😉
3 maanden geleden
Reactie op Heusi
Op de opvang zijn ze nog niet zo fanatiek, ze gaven gisteren aan dat we qua ...
Gek dat ze dat zeggen op de opvang?! Want als ze zindelijk zijn is het toch juist heerlijk ook voor hun. Mijn dochter voor het eerst naar de peuters gedaan vandaag zonder luier en hun juigen het juist wel toe. En rond de 2,5 kunnen ze echt hun plas wel poosje ophouden geloof ik. Hier wel ieder geval.
3 maanden geleden
Reactie op freumpie
Gek dat ze dat zeggen op de opvang?! Want als ze zindelijk zijn is het toch ...
Hij kan het inderdaad prima ophouden. En de ene leidster zegt ook; als het thuis al een tijdje goed gaat, gewoon zonder luier brengen. Maar, maandag had een ander dus weer gezegd; jullie zijn er ook wel vroeg mee. Mijn zoontje wil op de opvang niet op de wc. Het zijn peutertoiletjes en die zijn natuurlijk groter dan zn potje, maar te klein voor de brilverkleiner die we thuis af en toe gebruiken voor de grote wc.
Denk dat t ook komt door de fase er nu tussenin. Af en toe nog wel een luier, onderweg bijv of aan het einde van de dag als we allemaal een beetje klaar zijn met “op het potje!”.
Voor nu ben ik blij dat ie ‘s nachts en tijdens zn dutje de luier droog houdt en dan zijn grote plas op t potje doet. Op dagen dat er rust is gaat het thuis al heel goed. Dus dat scheelt zo 4-5 luiers per dag 👋🏻
3 maanden geleden
Reactie op Heusi
Hij kan het inderdaad prima ophouden. En de ene leidster zegt ook; als het ...
Ja snap je wel hoor. Het moet ook geen obsessie worden voor beiden partijen en als het zo goed gaat is elke plasbeurt op het potje mooi meegenomen. Vind al heel knap dat hij droog is snachts. Hier echt nog niet hoor😉