14 Reacties
4 maanden geleden
Keertje voor doen? Misschien gek haha maar wie weet help t. Hier loopt ze ook hele dagen in dr blootje. En ze snapt na paar ongelukjes nu het potje en kan t ook wat langer ophouden dan.
Hier is ze gevoelig voor stickers dus met een grote plas (meer als 3 druppels😋) mag ze een sticker.
Je hebt ook potjes met muziekje erin als je plast misschien nog motivatie.
Eerst oefenen met luier aan op t potje, dan gat erin knippen zodat t in potje valt?
Zomaar wat hersenspinsels. Succes! Ik vind t best een tijdrovende klus😉
4 maanden geleden
Reactie op freumpie
Keertje voor doen? Misschien gek haha maar wie weet help t. Hier loopt ze o ...
Haha klinkt inderdaad wel gek maar misschien dan toch een keer voordoen.
Heb ook stickers liggen misschien dat hij daar ook wat voor voelt. Zijn kleine wc potje maakt alleen een doortrek geluid zoals een echte wc.
Verder gaat hij altijd met mij mee naar de wc en zit dan aandachtig te kijken door zn hurken en op te noemen wat hij ziet en wat ik aan het doen ben
4 maanden geleden
Sticker kaart binnen een week vol. Met grote plassen en poepies (niet voor een kleine drup) de kaart doet echt wonderen. Zij mocht zelf het cadeau uitkiezen en dat werd zwemmen. Continu blijven zeggen wat we gaan doen als de kaart vol is. Ik heb haar heel goed in de gaten gehouden, bij elk vermoeden dat ze naar de wc moest nam ik haar gelijk mee. Ik bleef erbij en schreeuwde van geluk en trots. Echt overdreven zodat zij wist dat ze het super goed deed. Heel vaak zonder luier laten lopen, alleen aandoen met weggaan en slapen.
Denk dat het aanmoedigen en het blijven herhalen echt veel goeds heeft gedaan. Ze is nog niet zindelijk, maar thuis heeft ze geen luier meer☺️
4 maanden geleden
Oke, en als ze keurig op het potje gaan? Wanneer komt dan de volgende stap?
4 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Oke, en als ze keurig op het potje gaan? Wanneer komt dan de volgende stap? ...
Ja inderdaad op de wc. Ik neem de wc verkleinen ook mee naar de oma’s als ze daar is. Ze zegt nu uit zichzelf dat ze moet plassen of poepen
4 maanden geleden
Ik heb het potje nu in de gang, naast de wc gezet. En nu vaste momenten vragen. Merkte dat het anders een sport werd om zo vaak mogelijk maar op het potje te kunnen plassen voor stickers.
Vanmorgen kwamen we thuis van boodschappen doen. Hij had alles nog aan maar riep wel, poepen! Ik liet hem bij het potje zien door daar de luier over te spreiden bij het losscheuren dat hij dat al gedaan had maar dat het heel knap was het toch aan te geven.
En dan weer de vraag, wat als hij er buitenshuis om vraagt? Hoe help jr hem, als hij gehurkt durft te plassen om dat te doen zonder dat alles nat wordt? Maarja dat is nog wel mijlenver heen, natuurlijk.
4 maanden geleden
Mijn kleine had het na een ochtendje door. Daarna was ze de 2 dagen daarop alert erop en gaf alles zelf aan. En toen kwam ‘t poepje.. daar werd ze angstig van en ging het mis. Vervolgens daarna ging alles weer goed. Ik heb haar mooie onderbroeken gegeven van peppa big, en daar is ze trots op. Dat hielp enorm. Ze wilde liever een peppa big onderbroek aan. En ik heb haar direct op het toilet gezet zonder toiletverkleiner. Voor buitenshuis heb ik een ‘potty poo trolley’ gehaald. Als er hoge nood is dan kan het daarin. Hebben we al een keer buitenshuis gebruikt onderweg. Op bezoek doet ze het prima en geeft ze ook dat ze naar het toilet moet gaan. Dus mijn tips zou zijn: veel videos kijken over het plassen, het plassen ook voor doen en razend enthousiast zijn en belonen. Vooral niet afstraffen.
4 maanden geleden
Reactie op freumpie
Ik zou dat echt pas doen als ze een poosje op kunnen houden. En dan af en t ...
Binnen geeft hij het keurig aan, zelfs met luier. Afstand en deur zijn geen probleem, we hebben een klein huis. 😜
Wauw wat doet onze man het super!
Al de zwemluier aan voor naar het zwembad. Plassen! En eerst even poepen voor het slapen, terwijl hij eigenlijk al op bed lag.
Denk dat we zo goed bezig zijn, idd, ik moet niet te snel willen.
Wel grappig dat hij wel zijn luier wil houden maar evengoed aangeeft wanneer hij moet plassen en poepen.
Thuis loopt hij lekker in de blote kont.
Dat plast ook zo lekker in de tuin...
Hij zal ervoor niet naar binnen gaan. Heel soms wel, maar dat was geloof ik ook eenmalig.