62 Reacties

één jaar geleden

Ik verbaas me trouwens over de reacties dat zoveel kindjes hier al mee bezi ...
Proberen kan altijd. Als het niet lukt, ook prima toch! Ons zoontje plast thuis volledig op het potje maar heeft nog wel een luier aan. Hij gaat al steeds beter aangeven als hij moet (zeuren, potje pakken, uit zeggen en wijzen naar z'n broek). Als hij toevallig wel in z'n luier plast is hij gelijk een beetje boos. Hij vind het potje zelf ook steeds fijner. Als je je wil inlezen is het boekje 'zindelijk maken is kinderspel' een fijne

één jaar geleden

Ik verbaas me trouwens over de reacties dat zoveel kindjes hier al mee bezi ...
Ik zou er ook gewoon voor gaan. Ik ben juist verbaasd hoeveel mensen er wel niet zolang mee wachten. Als je wilt wachten tot volgend jaar, is dat een jaar langer extra luiers etc. Ik vraag me ook altijd af hoe ze weten of je kind er klaar voor is of niet. Voor sommige is het geen probleem om in een vieze luier te zitten, is dat dan een definitie van er nog niet klaar voor zijn? Mijn dochter was zindelijk zelfs net voor ze ander half was. Niet omdat ze er zo'n in in had; dit heb ik gecreëerd voor haar. Belonen, applausje, krentjes en stickers hier en daar. Nu lijkt ze het ook veel fijner te vinden en mee doen met de grotere kinderen ipv een luier als een babytje... succes!

één jaar geleden

Bij ons staat het potje mee in de badkamer. Ze gaat er op zitten, om ons na te doen(wc papier en al), maar doet er nog niets op. Als ze een natte broek heeft is ze wel steeds aan het proberen om haar pamper uit te doen. Dus ze voelt het als ze iets gedaan heeft. Als we haar in blote billen laten lopen, laat ze het gwn lopen.

één jaar geleden

Mijn zoontje vind het potje vooral speelgoed. Hebben meerdere dat? We hebben het ook pas sinds gisteren in huis, dus kan nog veranderen.

één jaar geleden

Reactie op Koekiemonster _

Mijn zoontje vind het potje vooral speelgoed. Hebben meerdere dat? We hebbe ...
Ons zoontje eerst ook. We zijn het blijven proberen en sinds z'n eerste plas met luid applaus en een dikke kus heeft ie het door dat het geen troon is maar om te plassen

één jaar geleden

Wij merkten dat ons zoontje (1y7m) structureel na zn ontbijt en na diner een poepluier had. Sinds deze week besloten om hem op die momenten op het potje te zetten en het is meteen een succes! Alleen vandaag waren we zelf te laat met op het potje zetten, verder heeft hij alle keren gepoept en vaak ook nog geplast. We zijn er nog lang niet, want hij geeft het zelf nog niet proactief aan en hij lijkt minder gemotiveerd te zijn qua plassen dan poepen, maar van 14 naar 1 poepluier per week verschonen is voor ons al enorme winst😁

één jaar geleden

Reactie op Moomin

Wij merkten dat ons zoontje (1y7m) structureel na zn ontbijt en na diner ee ...
Goed om te horen zeg! Moest even nadenken, mijn zoontje is 16 maanden dus ik zou binnenkort (dit jaar nog) ook is kunnen kijken of we een beginnetje kunnen maken. Hij wil wel al vaak mee naar de wc en op mijn schoot zitten of hij het begrijpt is een ander verhaal.

één jaar geleden

Reactie op Firstnur

Goed om te horen zeg! Moest even nadenken, mijn zoontje is 16 maanden dus i ...
Echt controle krijgen over de spieren en blaas is vaak pas mogelijk vanaf 1,5 jaar. Dat heeft ons zoontje dus wel onder de knie, maar het initiatief mist ie nog. Vandaag was het wat anders dan anders waardoor we te laat waren en dan is het ook gewoon weer een volle luier, maar het begin is er vast 😁

één jaar geleden

Ons zoontje komt vandaag steeds met zijn potje aanlopen als hij moet plassen. Luier van vanmorgen nog helemaal droog🥳 zonder luier vind ik toch nog een beetje spannend of zo

één jaar geleden

Jaloers op jullie😉 goed bezig! Hier snapt ze t gewoon niet en t frustreert haar als ze lang op t potje zit en t lukt niet. Ze spant wel echt aan maar zodra ze gaat staan 2 min later plast ze alles onder met hoop gehuil dus ik ben er mee gestopt na paar weken geoefend te hebben. En dan doet ze t eindelijk een keer en mag ze maar 1 sticker plakken. Hoe stom is dat🤣 zou ik ook woest om worden.

één jaar geleden

Hebben jullie tips voor welk potje? Er is zoveel aanbod, zit er echt verschil in (los van uitneembaar gedeelte)?

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Jaloers op jullie😉 goed bezig! Hier snapt ze t gewoon niet en t frustreert ...
Ons zoontje eerst ook hoor. We hebben in t begin veel boekjes gelezen en met blokken gespeeld op het potje, zodat het ook leuk werd om er op te zitten. Wie weet helpt dat iets

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Hebben jullie tips voor welk potje? Er is zoveel aanbod, zit er echt versch ...
Wij hebben een simpele van keeeper. Tip om wel te letten op of er anti slip onder zit. Bij mn ouders heeft hij er eentje zonder anti slip en daar crosst hij de hele kamer op rond 😂 https://www.mamaloes.nl/keeeper-panda-wit-potje-18648?sqr=Keeeper

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Ons zoontje eerst ook hoor. We hebben in t begin veel boekjes gelezen en me ...
Ja dat deed ik al. Maar had het idee dat ze dan steeds vergeet om te plassen🫣

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Jaloers op jullie😉 goed bezig! Hier snapt ze t gewoon niet en t frustreert ...
Hier hebben we m in t begin een doosje rozijntjes gegeven als ie op t potje zat, puur om te wennen. Is zon gepriegel om die dingen uit t doosje te krijgen dat ie wel ff zoet was en bleef zitten. Hij deed toen ook nog niks maar is wel gewend geraakt aan het idee van op de blote billen op t potje zitten

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Hebben jullie tips voor welk potje? Er is zoveel aanbod, zit er echt versch ...
Ik heb gelet op de grootte (zoontje is slank + jong dus mocht niet te groot zijn), rugleuning leek me wel fijn en stabiliteit. Zijn uitgekomen op deze https://www.bol.com/nl/p/baninni-plaspotje-potty-whale-munt/9200000090219257?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één jaar geleden

Reactie op Moomin

Ik heb gelet op de grootte (zoontje is slank + jong dus mocht niet te groot ...
Deze hebben wij toevallig vrijdag ook besteld!

één jaar geleden

Reactie op Moomin

Hier hebben we m in t begin een doosje rozijntjes gegeven als ie op t potje ...
Ja hier doe ik dat ook! Ik lees het boek ‘Zindelijk maken is Kinderspel’ en daar adviseren ze ook om bijvoorbeeld een doosje rozijntjes te geven zodat het een groot feest wordt op het potje 🤩 Hier net 3 dagen begonnen met zindelijk maken en net zijn eerste plasje gedaan 🥰

één jaar geleden

Hoe gaat het met de zindelijkheid? Hier heel slecht ineens. Plast voortdurend in z’n broek maar boeit m niet dus maar weer een luier aangedaan😣 was zo goed als zindelijk

één jaar geleden

Wij zijn nog niet begonnen en ben het eigenlijk ook nog niet van plan. Ik zag wat videos van een moeder die iets langer had gewacht en er dan een paar dagen voor uittrok om het in 1 x goed te krijgen en dat was bij al haar kinderen goed gegaan. Daarna meer mensen tegengekomen die dat adviseerden. Dus eigenlijk wil ik wachten tot ze voor m’n idee het allemaal wat meer snapt en dan die methode eerst proberen. Nu al af en toe op het potje gaan zetten wetende dat het echt nog wel gaat duren zie ik niet helemaal zitten. Of zeg ik nu iets heel geks?