30 Reacties

4 jaar geleden

We hebben een parasol maar dan ben je de hele tijd aan het schuiven met de parasol omdat je steeds draait en dus de zon steeds van een andere kant komt. We hebben nu een dookie, zo'n doek die je veilig kan spannen boven de wagen. Dat werkt wel goed. Ik houd de kleine wel heel goed in de gaten qua ademen omdat ik zo'n doek toch altijd wel spannend vind. Vooral met hoog zomer en erg warme temperaturen

4 jaar geleden

Ik span een hydrofiele doek met clips van lodger ,kun je de doek zelf verplaatsen zoals je wilt. Parasol vond ik bij ons nichtje toen echt heel onhandig..

4 jaar geleden

Ik heb een dooky

4 jaar geleden

Parasol is beste en veiligste of insmeren. Een dooky of hydrofile doek zijn levens gevaarlijk! Die dingen zouden verboden moeten worden aan een kinderwagen. Het word veel warmer in de wagen wat gevaarlijk is voor je kleintje.

4 jaar geleden

Bugaboo cameleon 3 heeft een kap die je helemaal omlaag kunt doen, dus geen zon meer in de wagen! 馃憣馃徏

4 jaar geleden

Parasol is beste en veiligste of insmeren. Een dooky of hydrofile doek zijn ...
Dat wist ik niet, dit werd me geadviseerd 馃槕 dankjewel!!

4 jaar geleden

Wij hebben ook een dooky. Werkt heel fijn. Fijner dan een paraplu vind ik. Een dooky is niet levensgevaarlijk, je mag hem alleen niet helemaal dicht doen. Je kan hem prima voor een deel open laten of aan het handvat vastmaken. Niemand sluit zijn kindje volledig af met een doek. Een dooky kan je zo vastmaken dat je hem nooit af hoeft te sluiten. Je hebt ook verschillende manieren om hem vast te maken. Ideaal ding.

4 jaar geleden

Zo bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Of zo :)

4 jaar geleden

Als het buiten nog niet 20+graden is lijkt me dat wel meevallen

4 jaar geleden

Reactie op rosanneke

Als het buiten nog niet 20+graden is lijkt me dat wel meevallen
Dat lijkt mij ook, ik had m sowieso aan twee kanten open, maar zal me er eens in verdiepen wat wel wordt geadviseerd.

4 jaar geleden

Ik vond dit een interessant onderzoek https://stichtingveiligkind.nl/onderzoekresultaten/ Wij hebben een parasol geprobeerd maar dat was echt drama.. Continue verstellen en met een beetje wind zit hij al niet goed. We gaan nu dooky proberen op 'luifel' stand

4 jaar geleden

Onze kinderwagen (Nuna Mixx Next) heeft een ingebouwde schaduwdoek die je heel makkelijk open kan vouwen tegen de zon. We gebruiken ook vaak een draagzak maar dat vind ik nog veel ingewikkelder. Sowieso qua laagjes omdat je zelf al snel zonder jas loopt met dit weer, maar voor de zon is daar een parasol oid helemaal geen optie. Hoe doen jullie dat?

4 jaar geleden

Welke kinderwagen heb je? Bugaboo heeft uitritsbare zonnekappen met ventilatiegaas. Geen zon in de wagen, maar wel frisse lucht.

4 jaar geleden

Reactie op Lash19

Welke kinderwagen heb je? Bugaboo heeft uitritsbare zonnekappen met ventila ...
We hebben een joolz day+

4 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Superfijn!馃檪

4 jaar geleden

Wist ik ook niet! Hoe doe je dat als op je wagen geen parasol kan?

4 jaar geleden

Reactie op Moomin

Onze kinderwagen (Nuna Mixx Next) heeft een ingebouwde schaduwdoek die je h ...
Oh ik vroeg me dit ook al af voor in de draagdoek. Ik zat te denken aan een zonnehoedje maar onze dochter is klein van stuk en de hoedjes van de Hema voor 0-4 maanden zijn echt nog veel te groot voor haar hoofdje 馃槄

4 jaar geleden

Hydrofiele doek

4 jaar geleden

Reactie op Sharon1234567

We hebben een joolz day+
Ik heb ook de day+. Heb je het randje gezien bij de flap met rits (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) die je over je baby heen legt? Die kan je overeind zetten tegen de zon. Als je de kap zo ver mogelijk open zet en het "randje" overeind zet heb je bijna geen zon in de wagen 馃槉 Ik vind die Dooky trouwens ook top, denk dat ik die er nog bij aan ga schaffen.