Even van mij afschrijven,
Ons meisje, nu 13 maanden, is een hartstikke blije baby (ja dreumes, i know). Hebben afgelopen jaar al veel zorgen gehad, corona, melkallergie, sojaallergie, verschillende oorontstekingen. Maar ook is ze traag met de motorische ontwikkeling en misschien wel ook de cognitieve ontwikkeling. We lopen al een hele poos bij de fysio en ook bij de kinderarts. Nu zijn we opnieuw doorgestuurd naar de kinderarts om fysieke oorzaken uit te sluiten voor haar motorische achterstand. T is zon lieverd maar toch maak ik me elke dag meer en meer zorgen.
Ze zit nog niet fantastisch stabiel, hangt onderuitgezakt, overstrekt zich regelmatig naar achteren, kruipt niet, tijgert met haar armen, nauwelijks met haar benen, gaat pas sinds 2 dagen zelf zitten, wil graag staan maar kan dit fysiek nog niet. Ook kwijlt ze veel en laat ze veel drinken kopen, verslikt zich. Daarnaast trilt ze veel, vooral als ze moe is. Kan haar handen en hoofd niet stil houden. Ook kijkt ze af en toe scheel, vooral tijdens de maaltijden. Maar ook komt ze nauwelijks aan en buigt ze af van haar curve, dit doet ze al wel langer maar werd afgeschoven op de allergieën. Nu dat niet speelt word er gelukkig wel verder gekeken.
Om alles te kunnen monitoren en te volgen hebben we de 18e een afspraak bij de kno arts, 19e bij de oogarts en de 25e bij de kinderarts en de ontwikkeling fysiotherapeut.
Bedankt als je zo ver bent gekomen, laat vooral weten als je iets opvalt of denkt aan iets zodat ik dat kan bespreken met de kinderarts. Op mijn lijstje staat al; essentiële tremoren en te snel werkende schildklier.