32 Reacties

3 jaar geleden

Ideale slaapkamertemperaruur is 16 tot 18 graden dus wij hebben boven de verwarming nooit aan (alleen toen hij newborn was), dus 's nachts een lekkere dikke slaapzak. In de badkamer wel de verwarming aan, maar alleen vlak voor en tijdens gebruik dus daar staat nu een kleine goedkope ikea commode waar we hem kunnen aankleden. Wij wandelen ook veel dus zijn veel buiten. Misschien kun je de verwarming alleen 's ochtends en einde middag aandoen (en de middag naar buiten ofzo) zodat het warm is als de kindjes wakker zijn en als ze op bed liggen de verwarming uitdoen en zelf onder een dikke deken op de bank?

3 jaar geleden

Reactie op Daphne1601

Ideale slaapkamertemperaruur is 16 tot 18 graden dus wij hebben boven de ve ...
Goeie tips ! Ik heb inderdaad een overload aan dekens ingeslagen voor de winter , gelukkig zijn we allemaal de newborn fase uit wat ookal heel veel Schilt! Vind het wel moeilijk welke kant we opgaan in Nederland helaas

3 jaar geleden

Bij ons valt het opzich nog mee, van 220 naar 270. Maar ja, in die periode hebben we ook zonnepanelen gekregen en ons huis beter laten isoleren. - zet je ketel terug van 80 naar 60 graden - zet je kranen altijd op de koude stand zodat de ketel niet aanslaat als je de kraan opent. - zet je thermostaat op een constante temperatuur. Het opstoken van 16 naar 20 kost veel meer dan constant 18 of 19. - electrisch verwarmen en koken daar waar kan, stroom is goedkoper dan gas. - korter douchen, kindjes in bad met water uit de waterkoker(wel aanvullen met koud water, logischerewijs 😅) ipv warm kraanwater - kijk ook naar je sluipverbruik - en idd de verwarming hoeft op slaapkamers niet aan, 16 graden is prima slaaptemperatuur

3 jaar geleden

Hier heeft alleen de 1 week de verwarming aan gestaan. De rest van de winter in de avond maximaal 19 graden overdag 18 graden. We hebben al jaren in de winter hier een deken op de bank. Wat hier verder ook goed werkt zijn kaarsen, die geven ook heel veel warmte af. Ik zou de kaarsen wel wat hoger zetten als normaal ivm kruipen/staan van onze baby's. En heb ook bij mijn deuren die naar buiten gaan en gordijn ervoor hangen.

3 jaar geleden

Wij wonen in een oud huis. Niet geïsoleerd, alleen een gaskachel en boven helemaal geen verwarming. Wij gaan nu investeren in 2 goede airco's die ook kunnen verwarmen met een hoge cop waarde. Deze zijn wat duurder in aanschaf maar verbruiken minder energie. Als wij het met de gaskachel zouden moeten doen zouden wij schrik niet 700 euro per maand kwijt zijn. Dus na een winter hebben we dit makkelijk terug verdient. Maar als je dit niet kunt. Toen ons zoontje geboren is was het ook heeeeeeeeeel koud. Wij hadden goede dikke teddy lakens/deken van little dutch en warme slaapzakken voor de kleine. Kind heeft voor ons gevoel echt 0,0 last gehad dat we geen verwarming hadden.

3 jaar geleden

Wat een schatjes van baby’s! Veel sterkte, mama! Xx

3 jaar geleden

Investeer in wollen kleertjes, heerlijk warm en gaan echt super lang mee. Bijvoorbeeld rompertjes van Diling doe ik nu al bijna 4 maanden met 3 stuks. Er zit veel stretch in, dus kan lang mee. Door te werken met laagjes wol kan je makkelijk straks de verwarming laag houden deze winter. Sterkte ❤

3 jaar geleden

Reactie op Shjb

Wij wonen in een oud huis. Niet geïsoleerd, alleen een gaskachel en boven h ...
Nou airco etc mag allemaal niet met mijn zoontje hij is erge longpatient wat het dus ook allemaal moeilijk maakt

3 jaar geleden

Afgelopen winter hadden we de verwarming op 17 graden staan. Mijn 2 jarige had dikke kleren aan (2 of 3 truien over elkaar). Hij is altijd zo druk aan het bewegen dat hij het niet koud heeft gehad. Ik hoop dat dit jaar met de baby er bij ook zo gaat 🙈 Voor jezelf: lekker veel thee drinken om warm te blijven, kruik in bed en evt wollen hemdjes dragen.

3 jaar geleden

En een wollen (strik)mutsje op binnen is ook lekker warm

3 jaar geleden

Reactie op Elmo87

Afgelopen winter hadden we de verwarming op 17 graden staan. Mijn 2 jarige ...
Ja hangt ook weer af wat voor winter we gaan krijgen … om me eigen maak ik me geen zorgen al heb ik het mega mega koud maakt niks uit , maar mijn kinderen vind het zooo erg

3 jaar geleden

- je contract niet lager dan je verbruik afsluiten. Dat is alleen korte termijn oplossing maar daarna des te zuurder - kijk of je in andere dingen kan bezuinigen want hoge gas prijs betaal je toch en je krijgt pas later je geld terug. -ik had vorig jaar een hoody van m’n vriend gekregen, van wol, bijna een jurk. Hierdoor altijd warm binnen en hebben ze ook in kindermaatjes. -wat vaker op de koffie bij andere, probeer familie, vriendinnen in de buurt op te zoeken. En af en toe bijv te eten😉 Tweede Hans kleding kopen. Vind sneu voor je joh! Snap dat je je zorgen maakt! Kan je niet ergens nog hulp krijgen financieel van een instantie of iets?

3 jaar geleden

Pak de kruiken die ze als newborn hadden weer uit de kast!

3 jaar geleden

Misschien van die berenpakjes? Of wollen vestjes? Denk maar zo in syberie worden baby's ook groot en kleden ze ze ook dik aan. En lekker knuffelen met elkaar. Maar ik snap je zorgen heel goed. De kruiken vind ik ook een goede tip, al vind ik dat ook altijd een beetje eng.

3 jaar geleden

En thermo hemdjes? Ik weet niet of ze die hebben in die maat vast wel

3 jaar geleden

Oké nog 1 tip ik leg in de winter een stuk karton onder haar kleedje op de grond, dan is het niet zo koud

3 jaar geleden

Ons contract loopt ook in december af en we kregen per 1 september een tussentijdse verhoging. Doodsbang opende ik de app met ons nieuwe voorstel termijnbedrag… wat bleek, die was lager dan we al betaalden en we krijgen tot nu toe geld terug. Heb er ook niet heel veel verstand van, maar misschien stelt dat je een beetje gerust… misschien valt het mee. En verder inderdaad wat anderen zeggen, zet de verwarming wat lager komende winter!

3 jaar geleden

Extra dekentjes beneden, laagjes aantrekken. Handdoeken voor de deuren leggen tegen tocht. Boven de verwarming uit. Overdag zo lang mogelijk de verwarming rond 18 graden en dan in de avond op 19 graden. Kort (5 min) douchen. Radiator folie plaatsen. Voor de ramen savonds rolgordijnen of rolluiken hangen.

3 jaar geleden

Bij ons staat de kachel eigenlijk altijd op 18 graden, ik zet savonds lekker een hoop kaarsen aan en het is binnen no-time warm. Nou moet ik ook zeggen dat wij het sws snel warm hebben en in een nieuwbouwwoning wonen dus goed geïsoleerd. Vind het heel rot voor al die mensen die hier nachten van wakker liggen.... zo oneerlijk!! Kijk ook even of je in aanmerking komt voor een vergoeding, misschien helpt dat iets..

3 jaar geleden

Lieve allemaal , voor een vergoeding kom ik niet in aanmerking omdat ik 50€ teveel verdien … ik werk al 3 dagen van 10 uur en meer werken is geen optie omdat dan de toeslagen weer naar beneden gaan en ik meer kwijt ben aan kinderopvang , plus ik wil ook dagen met mijn kinderen zijn. Het is voor iedereen wel een ramp natuurlijk! Zojuist bij me zusje is het bedrag van 107€ naar 1040€ per maand gegaan….