12 Reacties
3 maanden geleden
Hai hai, mijn zoontje is van 29-01-2022 en is 2 weken eerder gehaald ivm zwangerschapsdiabetes, en hij was een grote baby voor zijn 38 weken. Ruim 4 kilo en 52 cm. Nu is hij ook ruim 3,5 en ook 98 cm. Ik heb het idee dat jongetjes wat trager groeien? Mijn dochters waren overigens langer dan dat hij is op deze leeftijd, dus heb dat als enige vergelijking. Maar het zal wel goedkomen hoor, 98 cm is gewoon normaal voor deze leeftijd en zolang ze bij het consultatiebureau ook geen zorgen hebben over de groei dan zal het wel goed zijn ☺️
3 maanden geleden
Mijn zoontje is met spoed gehaald met 36+6 spoedkeizersnede had zwangerschaps suiker
En is geboren met een 51 cm 3676 gram en is nu 105 cm
Zelf ben ik ook 167 en vriend 185 mijn zoontje is van 7-2-2022 denk dat ieder kindje op zijn eigen lijntje groeit
3 maanden geleden
Misschien niet helemaal te vergelijken omdat ik een dochter heb maar mijn dochter is 15-2-2022 geboren en is nu 93 cm en 13 kilo.
2 maanden geleden
Onze zoon is van 9-2-2022, dysmatuur geboren met 39+3 met 2930 gram.. en wij hebben eind oktober een afspraak bij de kinderarts.
Hij is nu 13 kg en 94 centimeter. Volgens het consultatiebureau zit hij ver onder de lijntjes en dus willen ze graag doorverwijzen. Wij zijn beide 175 en onze zoon ontwikkeld zich verder helemaal prima, dus ik ben heel benieuwd of er iets uitkomt bij het ziekenhuis. Ze gaan onderzoeken of er een medische reden is..
Ga je binnenkort nog met hem naar het bureau toe? Zei kunnen je denk ik wel adviseren, maar voor mij is 98cm dus niet heel klein 🤣
2 maanden geleden
Onze dochter van dezelfde leeftijd is geboren met 42 weken en was ruim 4kg bij de geboorte. Echter is het een kleine meid en is ze denk ik nu zo’n 95 cm. Aangezien we zelf ook best klein zijn verbaast het me niks en maak ik me er ook geen zorgen over.
De curve die ze dan bijhouden bij het consultatiebureau is berekend op o.a. het gewicht en lengte van de ouders, dus daarom loopt die van mij prima binnen de lijntjes. Misschien even checken of jullie gegevens er goed in staan? Dat was bij ons in het begin niet zo, en toen zag de curve er heel anders uit..
2 maanden geleden
Erg klein?, die van ons schoot vorig weekend ineens nog een cm omhoog en ik vind 1,1 a 1,2 meter onwijs groot! Ook al bij die 98 hoor. Jaar is nog lang niet om, ineens zit er weer een cm bij en kom je er dus achter een maat te klein te hebben gekocht maar dat die winkel te ver weg is om nog te ruilen...