25 Reacties

4 jaar geleden

Nog ffkes en we mogen alleen nog maar een bord groente eten haha

4 jaar geleden

Veel dingen eet ik gewoon nog hoor! Bijvoorbeeld tonijn werd bij mijn zus in haar zwangerschap nog geadviseerd 1x per week te eten (als je geen andere vis lust). Dit was jaren geleden, mijn neefje is hartstikke gezond en met hem vele andere kinderen die toen geboren zijn. Ik neem sommige dingen met een korreltje zout, maar eet wel alles met mate. Zolang ik niks rauws eet denk ik dat het wel goedkomt.

4 jaar geleden

Dat heb ik dus ook… Garnalen staat ook precies hetzelfde! En dan heb je sommige vissoorten omdat het een roofvis is…. Ik snap je volkomen

4 jaar geleden

Reactie op ShuMan

Dat heb ik dus ook… Garnalen staat ook precies hetzelfde! En dan heb je s ...
Ja klopt.. en ik houd zo van gebakken garnalen haha

4 jaar geleden

Reactie op Lindseyyx

Veel dingen eet ik gewoon nog hoor! Bijvoorbeeld tonijn werd bij mijn zus i ...
Ik geef je groot gelijk!

4 jaar geleden

Iemand die weet of sardines in olie uit blik ok is?? Zwangerhap zegt natuurlijk van niet 😂

4 jaar geleden

Oh ik eet vanavond vissticks 😂😅 ging er vanuit dat het gewoon kon omdat het witvis is. Wat een gezeur allemaal idd

4 jaar geleden

Reactie op NathalieMir

Oh ik eet vanavond vissticks 😂😅 ging er vanuit dat het gewoon kon omdat h ...
Ja ik had ook van de week gekocht omdat ik er zo'n zin in heb maar toen zag ik net dat zij het niet adviseren maar goed oo google staat weer wat anders dus ik weet het niet meer 😅

4 jaar geleden

Oh nou die heb ik toevallig ook net gekocht... wist niet dat dat ook niet mocht.

4 jaar geleden

Je mag het 1x per 2 weken eten staat er.. nou ze liggen vanavond lekker op m’n bordje hoor haha

4 jaar geleden

Hoe meer variatie hoe kleiner de kans dat je van 1 stof te veel binnenkrijgt. Variatie in eten is voor iedereen gezond, ook voor zwangere vrouwen. Heb zelf geen toxoplasmose bescherming en heb al eens zwangerschapsdiabetes gehad, dus dan is het al extreem strikt. Voor de mensen die het diabetes dieet niet kennen: zelfs bepaalde groenten, volle zuivel etc staan dan op de blacklist. Ik had op den duur continue honger..... Kan ook niet goed zijn denk ik. Gezond verstand gebruiken....

4 jaar geleden

Ik eet gewoon vissticks hoor 1x per week als ik daar zin in heb..

4 jaar geleden

Verwarrend he! Ik vond het ook vooral irritant met de garnalen. Heb afgelopen weekend gewoon lekker gefrituurde garnalen gegeten bij de sushi. Het zal vast geen kwaad kunnen als je het eens in de zoveel tijd eet als je er maar geen gewoonte van maakt 😊

4 jaar geleden

Idd, langzaamaan wordt elke vis eruit gefaseerd. Maar wel heel hard roepen dat vis belangrijk is en gezond voor zwangere vrouwen. Ik word er ook niet goed van. Ik was al verbaasd over de garnalen en nu weer de vissticks?! Ik geloof dat ik dat advies maar eens lekker naast me neer ga leggen. Idd, zoals Bertien zegt: zolang je goed varieert, komt het vast wel goed.

4 jaar geleden

Als ik google zie ik alleen maar berichten , ook van iglo zelf, dat je gewoon vissticks mag eten tijdens de zwangerschap. Gewoon ervoor zorgen dat het echt goed gaar is en op de juiste temperatuur is verhit. Straks mogen we idd niks meer eten.

4 jaar geleden

Je moet 2x per week vis eten, maar je mag bijna geen enkele vis eten. Niet te doen. 2 maanden geleden mocht garnalen idd ook nog, nu niet meer. Ik denk inderdaad wat er al meer gezegd wordt: een beetje kan prima, maar geen gewoonte van maken. Ik ben gister ook gezwikt voor een garnalenkroketje. 🤭

4 jaar geleden

Reactie op BabyEJ

Ja klopt.. en ik houd zo van gebakken garnalen haha
Ja maar ook als je uit eten gaat. Met pasta’s ofzo. Dan zit je toch wel te denken.. Zal ik het doen of niet…. Ik ben ook zwanger van mn eerste kindje… Ik weet het allemaal niet zo goed meer 😟

4 jaar geleden

Reactie op ShuMan

Ja maar ook als je uit eten gaat. Met pasta’s ofzo. Dan zit je toch wel te ...
Uiteindelijk het het over risico beperking. Je wil besmetting met bijv. Salmonella vermijden,maar dat wil je als je niet zwanger bent ook niet krijgen. Dus hoe minder risico je neemt hoe kleiner de kans. Toxische stoffen willen we beperken, maar je weet het ook niet altijd (denk maar aan de huidige PFAS in Be)... Daarnaast moet je zien wat specifiek voor jou van toepassing is, bijv in geval van diabetes, overgewicht, toxoplasmose,.... Ik vind het trouwens spijtig dat je de app daarin niet kan personaliseren. Mijn man hat nu vak boodschappen doenen die weet het niet meer met mijn vele regels. Ik eet bijv. sowieso al lactosevrij. Voor hem moeilijk welke kaas bijv. 😅

4 jaar geleden

Ik heb enorm veel trek in Spaanse fuet en van die droge worst met zo’n peper randje of een ander randje.. Als ik fuet intik dan zegt ie: salami kan je beter laten staan.. Tuurlijk de droge verse salami laat ik staan, maar het is niet hetzelfde als fuet toch🤷🏼‍♀️ en die andere droge worst.. t is gekruid/bewerkt dus hoe rauw kan t zijn.. Ah man ik verlang zo erg naar fuet🤪

4 jaar geleden

Reactie op FamP

Ik heb enorm veel trek in Spaanse fuet en van die droge worst met zo’n pepe ...
Misschien meebakken? Bijvoorbeeld in brood (Nadia Hussain doet dat op Netflix Nadia bakes) of op pizza? Als het verhit is geweest is het gevaar weg. Chorizo kan je ook garen in een paella, kan je dan imho best ook in de oven klaarmaken. Of gebakken met scampi's 🍽