5 Reacties
4 jaar geleden
Hoi! Jup, ik heb dit ook. (38 weken) al een week of 4 flink last van. Ik weet dat ik nog moet bevallen, maar ik heb nog nooit ergens zoveel pijn gehad als aan dit. 😅
2 verschillende fysio’s geprobeerd, heeft weinig nut gehad tot nu toe. Had m’n verlof met iets meer “dagjes weg” voorgesteld, helaas strompel ik wat in het rond. “Lichtpuntje”: fysio’s & VLK zeggen allemaal dat zodra de baby eruit is, de klachten over zijn. Lets hope for the best! 🍀😵💫
4 jaar geleden
Ik ben nu 37 weken, ischias sinds ongeveer week 28.. heb gelukkig een goede bekken fysio en dat helpt wel!
Wat kan helpen is o.a. buikband om als je gaat lopen, zo min mogelijk bukken/ tillen.. niet a- symmetrisch staan of bewegen. Opstaan door 1 voet voor de ander te zetten, eerst echt rechtop gaan staan en dan pas lopen.. en wel zoveel mogelijk blijven bewegen, lettend op je houding/ rechte rug.. manlief dus even laten stofzuigen en dweilen enzo🥲
4 jaar geleden
Heb er veel last van gehad in het tweede trimester. Tips die Proudmom654 geeft, heeft de fysio mij ook gegeven. Verder: zo min mogelijk traplopen, niet fietsen en een goede balans vinden tussen beweging en rust. Dus zeker proberen een klein rondje te lopen, maar niet meteen kilometers ver. Echt afwisselen van houdingen.
Hier staan ook wat oefeningen die je kunt doen: https://www.happylifefysiotherapieencoaching.nl/ischias/
4 jaar geleden
Het is even vervelend, maar probeer de tips op te volgen. Ik loop er al mee sinds week 12, met daarbij nog bekkeninstabiliteit en ik loop (minimaal) ook nog rond. Jij kan dit!
4 jaar geleden
Ik heb dit ook. 3e zwangerschap, is elke keer na de bevalling weg gegaan dus veracht dat nu ook. Bij mij rechts en als ik bijvoorbeeld op mijn rechterzijde lig geraak ik zelf amper nog recht uit bed of zetel. Momenteel ook last van bekken dus die twee pijnen lopen door elkaar. Ik trek me er niet te veel van aan, als het echt zeer doet probeer ik even een zittend werkje te doen...