5 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben ook toevallig fotograaf. Ik heb de afgelopen jaren onwijs veel energie in mijn bedrijf gestoken en krijg er minimaal voor terug. Ik heb al een halfjaar geen boekingen gehad. Voordat ik zwanger was heb ik mij ingeschreven bij een re-integratie bedrijf, want ik wil gewoon weer de zekerheid en structuur van een gewone baan! Een week later was ik zwanger. Nu is mijn contact persoon met vakantie en weet ik niks t/m 20 July. Waarschijnlijk ga ik mijn eerst volgende werkgever moeten vertellen dat ie mij alweer even kwijt is straks. Verder laat ik m’n huidige bedrijf even op z’n beloop want heel eerlijk vindt ik mijzelf momenteel even belangrijker.. ik verveel mij ook dood soms, maar Ipv dat vervelen zoek ik wel weer de leukere dingen van m’n vak, bijv een oudere foto heel mooi bewerken. Dat geeft altijd wel weer een klein beetje voldoening tegenover de Verveling
4 jaar geleden
Ik ben een zzp er, maar niet de enige met inkomen in dit gezin( vriend ook zzp). De vrijheid die het biedt en ook de flexibiliteit die ik straks na de bevalling heb vind ik persoonlijk heel veel waard. Ik vond dat ik teveel geleefd werd bij een 'normale'baan. Nu kan ik mijn eigen agenda bepalen en mijn grenzen bewaken🙃
4 jaar geleden
Ik herken wel een beetje wat je schrijft. Ik werk zelf in de paardensport en momenteel houdt men de hand weer iets meer op de knip merk ik. Soms denk ik ook wel eens, waarvoor doe ik dit allemaal? Ik voel me er niet goed bij om nu allemaal nieuwe klanten te werven en er straks een poosje uit te liggen (waarbij een groot deel van die klanten toch weer weg loopt doordat ze niet lang zonder begeleiding willen). Maar het vast zitten in loondienst werkt voor mij ook niet. Ik kan en wil niet vragen of ik alsjeblieft vrij mag of even tussendoor iets mag regelen, ik wil het gewoon doen. Ons (gezins)leven is ook zo ingericht dat ik vaak even dingen tussendoor doe en wat minder flexibel ben qua vakanties en ik kan prima inschatten wanneer dat wel en niet kan. Mijn man heeft een inkomen waar wij alles van kunnen betalen, dus wij hebben besloten om het voor nu zo te laten en na de bevalling te kijken wat er overblijft aan klanten en wat ik precies wel en niet ga doorzetten.
4 jaar geleden
https://open.spotify.com/show/19EC0WQw8Bw6OBqFYxDHGZ?si=A1HolEj3Tbq5pxJjRAlC2A&dl_branch=1
Interessante podcast waar je zeker wat uithaalt voor jezelf. ☺️