51 Reacties

2 jaar geleden

Hoezo is bijna 2 uur slaap overdag te kort? Hier wordt al een tijdje 1 slaapje van 1 uur gedaan. De slaapregressie is hier nu weer voorbij. We merkten vooral dat het in slaap komen, gepaard ging mrt veel gehuil. En in de nacht ook huilend wakker, dan 2 uur bezig. Maar nu na een aantal weken, is het weer een stuk rustiger:)

2 jaar geleden

Ga je me nu echt vertellen dat er met 12 maand weer een slaapregressie is? Ik ben 3enhalve maand bezig geweest met de vorige. Dus ik kan nu door naar de volgende? Lord have mercy...

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

Hoezo is bijna 2 uur slaap overdag te kort? Hier wordt al een tijdje 1 slaa ...
Tot voor kort sliep die van ons 2x 1,5 uur. ik lees ook vaak dat 2 uur en 45 minuten slaap gemiddeld is overdag voor deze leeftijd? Ik denk iig dat onze dochter wel meer dan 2 uren overdag nodig heeft. Maar fijn dat jouw kleintje het wel goed doet met 1 slaapje van 1 uur!

2 jaar geleden

Geen idee of het slaapregressie is maar de slaap is wisselend. Overdag is het geen probleem, 2 uur ‘‘s ochtends en een uurtje ‘‘s middags. Maar ‘‘s nachts slaapt ze óf door, of ze wordt halverwege de nacht wakker en is dan zo 1,5 wakker. Daarna valt ze wel weer in slaap maar alleen bij je in bed…. Hopenlijk worden het steeds meer nachten door slapen

2 jaar geleden

Reactie op Famke00

Tot voor kort sliep die van ons 2x 1,5 uur. ik lees ook vaak dat 2 uur en 4 ...
ooh echt? ik heb geen idee eigenlijk haha hij is hier de derde en alle 3 totaal anders. hij slaapt minder over dag dan zijn zus van 14 maanden ouder. zijn nacht is dan wel weer langer. geen idee wat "normaal" is.. maar die slaapregressies blijven wel echt een ding iedere keer keer ☹️

2 jaar geleden

Zoontje is over 2,5 week 1 jaar maar regressie is zeer zeker begonnen hier. Heeeel moeilijk met in slaap maken overdag. Nachten gaan redelijk. Maar ik struggle echt met slaapjes overdag. Ik heb dan nu ook gewoon standaard dat er 1 slaapje in wandelwagen wordt gedaan buiten, want ik vind het dood vermoeiend om hem zo huilend proberen inslaap te krijgen 2x per dag. Inderdaad ook stuk korter, 2x 1 uur of 45 min. Terwijl eig standaard 2x 1,5 uur of langer was😵‍💫

2 jaar geleden

Herkenbaar! We zijn echt van 3,5 uur overdag slapen gegaan naar 1,5 uur. Nachten gaan muwa, vooral onrustig en huilen in haar slaap. Het. Is. Een. Fase.

2 jaar geleden

Hier ook begonnen sinds een aantal dagen 😭😭😭 … ieder dutje kost zoveel tijd, nu de wandelwagen maar gebruiken. En ‘s avonds naar bed duurt gewoon een uur voordat hij dlaspt

2 jaar geleden

Oeeeef hier ook! Madam is overdag heeeeeel druk in de weer met leren lopen en klauteren en klimmen. Slaapjes is huilen en snachts is het keten en wel 2 uur lang wakker

2 jaar geleden

Kindjes slapen rond deze leeftijd tussen de 11-14/15 uur per 24 uur hihi. Ons dochtertje maakt er snachts +- 12, en overdag is ze van 2x 1,5/2 uur naar 1x 1,5 en 1x 1 uur gegaan. Duidelijk iets minder maar dat hoort bij de leeftijd. Ze gaan straks naar 1 dutje ipv 2 🥹

2 jaar geleden

Ons dochtertje slaapt heel wisselend. ‘s nachts kan ze ineens klaarwakker zijn en wil ze gewoon gaan spelen. We krijgen haar dan pas na een paar uur weer in bed.

2 jaar geleden

Ik ben zo blij dit allemaal te lezen . Dat ik niet de enige ben met plots een slechte slaper . 😱 ik kan me niet inbeelden dat men dochter ook zo was 10 jaar geleden .. goddamme toch die slaapregressies en sprongen blijven duren 😂

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt standaard maar 2x30 minuten overdag. 45 minuten vind ik een lange dut 😉 Ze doet het er prima op, is heel vrolijk, groeit goed, ontwikkelt zich goed. 's Nachts slaapt ze zo'n 11 tot 12u. (Ze wordt dan wel een keer of 6 wakker om even te drinken, maar ze huilt eigenlijk nooit.) We zitten wel een beetje in een regressie want ze weigert steeds vaker d'r half uurtje slaap 's morgens, waardoor de dutjes erg laat vallen op de dag en ze 's avonds ook pas laat gaat slapen...

2 jaar geleden

Overdag slapen gaat prima, maar sinds een week is hij iedere nacht weer 2x wakker (rond 0:00 en 03:00). Hysterisch huilen, zijn draai niet kunnen vinden, onrustig etc. Valt soms na 2 uur pas weer in slaap. We zijn kapot in de ochtend 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Kira1994

Ga je me nu echt vertellen dat er met 12 maand weer een slaapregressie is? ...
🤣 Hier ook vreselijk. Elke nacht wakker en niet meer willen slapen. Zit nu ook al vanaf 00:00u beneden, die kleine net weer in bed gelegd maar hoor hem nog steeds keten. Om moedeloos van te worden.

2 jaar geleden

De slaapjes overdag zijn ruk en de nachten redelijk.

2 jaar geleden

Verschrikkelijk hier. Niks is goed en slapen gaat moeizaam. Nu ca. 3 weken aan de gang. Ik vind dit de heftigste regressie tot nu toe😅

2 jaar geleden

Hier is het ook afschuwelijk.. iedere nacht rond 3.00 uur krijsen… alleen een fles geven werkt dan.. ben bang dat hij dadelijk niet meer zonder die extra fles kan. Maar ik krijg hem anders echt niet rustig

2 jaar geleden

Reactie op Zoey99

Hier is het ook afschuwelijk.. iedere nacht rond 3.00 uur krijsen… alleen e ...
Lekker doen hoor! Straks na de regressie wil hij hem wss niet meer. Als hij daardoor lekker in slaap valt zou ik dat ook tijdelijk doen 🤭

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Lekker doen hoor! Straks na de regressie wil hij hem wss niet meer. Als hij ...
Oh dankjewel voor je reactie!