13 Reacties

3 jaar geleden

Hee, Precies hetzelfde heb ik gehad rond de 30 weken. Het waren uitwendige aambeien. Ik heb gebruik gemaakt van sperti (aambeienzalf) en neusspray erop spuiten. Waren binnen 2 dagen geslonken en na 5 dagen deden ze veel minder pijn. Na 1 week was de pijn weg. Daarna zijn ze niet meer terug gekomen.

3 jaar geleden

Ik heb ook aambeien gehad rond 28 weken. Ik gebruikte enkel aambeienzalf van het Kruidvat, ik neem liever geen medicatie. Die zalf is echt een wondermiddel, na 2 dagen was het weg en de pijn nog sneller. Echt een aanrader, kost amper 5€! Ik gebruik het nu soms nog preventief als ik heb moeten drukken bij constipatie.😄

3 jaar geleden

Reactie op Athena1990

Ik heb ook aambeien gehad rond 28 weken. Ik gebruikte enkel aambeienzalf va ...
Best wel meerdere keren per dag smeren zoals op de verpakking vermeld alsook voor het slapen gaan een extra 'dik' laagje leggen 😄

3 jaar geleden

Watje nat maken met neusspray en er even op leggen, volgende dag was het bij mij al een stuk minder en na een paar dagen was het weg

3 jaar geleden

Reactie op Diannemmm

Watje nat maken met neusspray en er even op leggen, volgende dag was het bi ...

3 jaar geleden

Super vervelend! Dit is mijn derde zwangerschap en ik heb er voor het eerst last van. Eerste had ik paar weken geleden en dat was zo erg dat ik van de pijn niet normaal kon praten, zitten, liggen en draaien. Was gewoon misselijk van de pijn. Hij was ook echt enorm. Uiteindelijk heeft de huisarts 3 x een incisie gemaakt omdat mijn bloed ging stollen en niet meer houdbaar was. Ik heb verdovende crème gekregen. Licodiane. Na 5/6 dagen werd het wat kleiner en de pijn minder. Pijn is nu weg maar de aambei zelf helaas niet. En als dat niet goed was, van de week weer een nieuwe erbij gekregen. Niet zo groot als de eerste maar helaas nog wel pijnlijk. Deze keer is incisie niet nodig en ben ik met licodiane aan het afwachten dat de pijn afneemt. Als je pijn blijft houden zou ik toch even contact opnemen met de huisarts voor de licodaine crème. En verder na elke toiletbezoek alles goed wassen/spoelen… ik heb daarvoor zo’n spoelflesje gekocht. Wel echt ideaal. Sterkte. Ik leef (helaas) met je mee.

3 jaar geleden

Ik gebruik die neusspray al de hele zwangerschap dus nog een keer op een aambei zal niet schadelijker zijn xD

3 jaar geleden

Ah super fijn, bedankt voor alle tips! Ik ga eens even wat proberen 😅😅

3 jaar geleden

Hier nu ook maar (nog) geen echte last van. Bij eerste bevalling vooraf 1 kleine en na afloop echt een GIGA tros. Zelfs kraamverzorgster en verloskundige schrokken van het formaat (en ik dacht dat die wel wat gewend waren... 😅). Dus is dat eigenlijk in de kraamweek al mega geslonken toen en uiteindelijk zo goed als weggegaan. Dus stel het is na je bevalling een drama zoals bij mij.. het komt weer enigszins goed haha.

3 jaar geleden

Hier is de pijn niet te harden, maar het blijft heel licht bloeden. Is neusspray dan een optie?

3 jaar geleden

Reactie op SuzanDeadman

Hier is de pijn niet te harden, maar het blijft heel licht bloeden. Is neus ...
Werd mij ook aangeraden. Wat bij mij super goed heeft geholpen, en ik had er echt meeeeega veel pijn aan!! Is natrium op een gaasje en dat erop doen. Ook mee gaan slapen, lopen, etc. Slinkt vrij snel! Ik had natrium uit het ziekenhuis in van die soort buisjes, maar je kan het geloof ik ook zelf maken met water en zout. Verder heb ik alles geprobeerd en dat heeft echt geholpen.. voor de pijn bevroren appelstroop in een plastic zakje en er tegen aan houden.. verkoeld wat. Sterkte ermee!

3 jaar geleden

Reactie op SuzanDeadman

Hier is de pijn niet te harden, maar het blijft heel licht bloeden. Is neus ...
Uiteindelijk inderdaad elke dag neusspray erop gedaan. Na de bevalling zelfs op aanraden van mijn verloskundige! Hielp heeeeel erg!! Wel in combinatie met curanoltabletten en ook nog zalf erbij.

3 jaar geleden

Bij mij hielp curanol en neusspray niet. Als je naar de ingrediënten van curanol kijkt, is t ook wel begrijpelijk. Bij aanhoudende pijn kan je bij de huisarts Lidociane halen. Dat verdooft. Bij mij hebben ze uiteindelijk 3 x een incisie moeten doen 😣