9 Reacties
3 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend, maar komt zeker vaker voor icm herpes virus! Ik werk als mimetherapeut/logopedist regelmatig met mensen met een aangezichtsverlamming. Heb je alleen Prednison gekregen of ook nog andere middelen/adviezen/zorg?
3 jaar geleden
Wat balen! 馃槱 Ik heb het in het verleden gehad. Volledig herstel heeft bij mij wel een aantal maand geduurd, daarbij heb ik veel baat gehad bij mimetherapie.
Het is bij mij praktisch gezien helemaal over gegaan (met knipperen gaat m鈥檔 lip alleen heel zachtjes mee omhoog, maar dat weten alleen de kenners 馃槈).
Luister goed naar jezelf en geniet van jouw dochter 馃 het is een rottige periode en aandoening, maar geef het tijd. Beterschap! 馃崁
3 jaar geleden
Reactie op Jolene66
Ik heb alleen prednison gekregen, en advies om vooral rust te houden. Ze ga ...
Rust is zeer belangrijk! Daarnaast is goede zorg voor je oog ook een prioriteit! Als je oog niet volledig dicht gaat is het heel belangrijk dat de huisarts hier ook acties voor heeft uitgezet (zalf, afplakken). Ga vooral (nog) niet oefenen. Geef het de tijd en zoek eventueel een mimetherapeut in de buurt voor informatie, advies en later misschien oefeningen. Niet zomaar een logopedist/fysiotherapeut, maar dus echt een mimetherapeut. Op de website van het RadboudUMC kan je een landelijke kaart vinden.
Je mag je vragen ook altijd aan mij stellen. Geen probleem! Veel succes en beterschap 馃馃徎 馃崁
2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Kreeg ook 2 dagen na mijn bevalling te maken met een aangezichtsverlamming. Was volledig in shock, bang dat het nooit meer weg zou gaan. Mijn huisarts had het nog nooit eerder meegemaakt (na bevalling of tijdens zwangerschap). Na een zware prednison kuur is het bij mij na 2 maand helemaal weg gegaan. Hopelijk is het bij jou ondertussen ook weg? Wel bang om het bij een volgende bevalling weer mee te maken, maar dat zien we dan wel weer..