14 Reacties

2 jaar geleden

Persoonlijk leggen we onze baby dan wel in camping bedje en proberen we te zorgen dat ze niet te veel mensen ziet omdat ze het dan idd te gezellig vindt

2 jaar geleden

Ik blijf in dat geval wel gewoon thuis, maar ik denk dat dat erg afhankelijk is hoe je kindje is. Onze dochter is om 18:30, Max 19:00 k.o. En dan valt er ook geen land meer mee te bezeilen. Ze gaat vanaf dat ze 3 maanden is rond die tijd naar bed en heb het de afgelopen 5 maanden ook nooit proberen te rekken, maar als ik kijk hoe ze thuis is rond die tijd, ga ik er op voorhand al vanuit dat, dat hem niet gaat worden 😅. Maar als jullie kindje dan nog wel vrolijk is, zou ik dat ook wel aandurven. Ik zou dan in ieder geval wel proberen om haar weg te leggen in een bedje.

2 jaar geleden

Bij directe familie vraag ik dan of ik wat eerder kan komen zo dat ik de baby daar op bed kan leggen. Bij mensen waar ik dat niet bij "durf" gaan we of gesplitst heen (ene keer mijn man andere keer ik) of regelen we oppas.

2 jaar geleden

Is het een idee dat alleen jij of je partner er heen gaat en de ander thuis is bij de kleine meid?

2 jaar geleden

Of ik blijf thuis en manlief gaat heen, of manlief blijft thuis en ik ga heen, of we regelen oppas. Als dat allemaal niet mogelijk is blijven we allemaal thuis. In augustus verjaardag gehad van m’n moeder, zij werkt tot 8u dus verjaardag zou pas vanaf half 9 zijn terwijl onze dochter altijd tussen 7-8 op bed ligt. Ooms/tantes hadden allemaal commentaar dat ik haar best mee had kunnen nemen en in camping bedje had kunnen leggen… maar ze slaapt een stuk lichter ergens anders, het was best lawaaierig dus word ze steeds wakker. En mocht ze doorslapen dan word ze wel wakker als we haar eruit zouden halen om weer naar huis te gaan… dan is het ten eerste de vraag of ze dan thuis überhaupt weer wil slapen.. en ik vind het gewoon zielig om haar een slechte nachtrust te geven puur omdat wij wat leuks zouden gaan doen🙈 Maar camping bedje zou een optie kunnen wezen, als je misschien iets eerder zou kunnen komen om haar weg te leggen voor ze de visite ziet?

2 jaar geleden

Reactie op Diannemmm

Bij directe familie vraag ik dan of ik wat eerder kan komen zo dat ik de ba ...
Precies ik zou dit ook vragen. Het is belangrijk om naar zulke dingen te gaan. Ik doe dat ook en ga altijd rustig even boven zitten voeden en daarna in bed. Neem ook altijd witte ruis apparaatje mee.

2 jaar geleden

Wij gaan nooit de deur uit savonds. Familie houdt er rekening mee dat wij tot max 19uur blijven (wat al laat is voor haar), of we leggen haar even op bed boven. Verder hebben wij een kleine bescheiden kring waar we gewoon overdag mee afspreken in het weekend. Voor ons meisje werkt het niet om na 17uur nog weg te gaan. Ze vind ook alles mega interessant, maar als ze moe is word ze echt heel vervelend/ driftig. Conclusie: wij zitten met een ontroostbaar kind vanaf 19uur. Mochten we toch weg willen savonds, vragen we iemand om op te passen. Liever nog geen onbekende voor haar. Tot nu toe nog niet voorgekomen dat we savonds iets hebben.

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Wij gaan nooit de deur uit savonds. Familie houdt er rekening mee dat wij t ...
Mocht jullie kindje wél gezellig blijven zou ik het trouwens wel voor een keer aandurven, tot max 20u.

2 jaar geleden

Als het voor één uurtje 's avonds is zou ik persoonlijk gewoon overslaan, of alleen gaan (of mijn man, als het voor zijn vrienden/familie is) 😅 Als we ergens wat langer gaan zijn, met eten bijvoorbeeld, dan regelen we oppas of nemen we onze dochter wel gewoon mee. Die slaapt dan in een campingbedje of de kinderwagen, maar is ook echt geen moeilijk kind wat dat betreft. We doen dat echt niet wekelijks, en van één ongewone avond gaat het ritme gelukkig niet ineens helemaal op de schop.

2 jaar geleden

Reactie op Diannemmm

Bij directe familie vraag ik dan of ik wat eerder kan komen zo dat ik de ba ...
Idem!

2 jaar geleden

Campingbedje mee, daar in bed en dan erna weer mee naar huis, al vaker gedaan en gaat prima!

2 jaar geleden

Ik ga naar alles en neem hem gewoon mee👍. Moet niet elke avond of constant maar ik heb zo iets van hoe meer je dit soort dingen juist wel doet hoe makkelijker je kind ook zal zijn met om meer plekken slapen en onder andere omstandigheden. Tot nu toe gaat altijd prima. Neem niet eens een campingbedje mee, vaak gaat die gwn op bed en dan wisselen me vriend en ik gwn beetje af met erbij liggen

2 jaar geleden

Ben benieuwd wat je gedaan hebt vanavond! Ik denk dat je je gevoel moet volgen en het anders een keer kan uitproberen. Bij mijn zoontje hebben we oud en nieuw op deze leeftijd een keer ergens anders gevierd en dat was een drama. De hele nacht thuis nog bezig geweest. Daarom doen wij het nu bijna nooit. Of ik ga, of mijn man of evt de oppas (oma). Sowieso is het nu helemaal bewerkelijk met baby en peuter maar goed. Het ritme is voor ons een beetje heilig omdat we merken dat de kids het daar het beste op doen.

2 jaar geleden

Reactie op nathalie9090

Ben benieuwd wat je gedaan hebt vanavond! Ik denk dat je je gevoel moet vol ...
Ik heb toch oppas geregeld! Ik vond het teveel gedoe om haar mee te nemen en wakker te maken voor een paar uurtjes.. voelde niet goed! Ik kan mij in alle reacties vinden! Ik ben zelf wel voorstander om haar zoveel mogelijk mee te nemen omdat ik ons sociale leven ook graag in stand wil houden en ik wil ook graag dat ze leert om op andere plekken te slapen. Tegelijk moet het niet ten koste van haar (nachtrust) gaan en blijft het denk ik continu afwegen wat het beste is per situatie! Bedankt voor alle reacties. Voor alles valt wat te zeggen :)