11 Reacties

3 jaar geleden

Onze baby slaapt ook met een speentje en als ze huilt helpt een speentje ook, ik denk er niet te veel over na eerlijk gezegd.. als ik me niet vergis is het deel in hun brein dat ze zichzelf kunnen in slaap brengen zonder hulp pas ontwikkeld rond 6 maanden, vanaf 4 maanden kan je idd beginnen oefenen zonder hulp maar elke baby is anders! Zolang je baby goed slaapt en jij je hier goed bij voelt, waarom niet? Ikzelf heb tot mijn 13e op mijn duim gezogen en mijn tanden zijn recht en geen overbeet ofzo (misschien ook gewoon puur geluk?)

3 jaar geleden

Mijn zoon van nu 3,5 jaar heeft ook altijd met speen geslapen.. tot ruim een jaar geleden toen heeft hij zelf z’n speen weggegooid. Als baby krijgen ze bij mij speen wanneer nodig dus ook overdag.. wanneer ze wat minder afhankelijk zijn van speen mag speen alleen nog in bed liggen en dus niet mee naar beneden/buiten..

3 jaar geleden

Reactie op Emmy35

Mijn zoon van nu 3,5 jaar heeft ook altijd met speen geslapen.. tot ruim ee ...
Hier is het ook zo. Mijn kraamhulp zei dat baby's tot 6 maanden nog echt zuigbehoefte hebben en daarna gaat het een gewoonte worden. Het beste zou zijn voor 8 maanden te stoppen met de speen. Hier werkt het ook echt nog als troostmiddel en aangezien mijn nachten toch wel heilig zijn!😅

3 jaar geleden

Onze oudste zoon heeft ook alleen snachts geslapen met de speen, was zijn enigste troost. Logopedist van school gaf aan dat zijn spraak uitstekend was en de tandarts heeft nooit iets negatiefs gezien aan zijn kaakstand door gebruik van de speen snachts. Jongste van 3 maanden wil absoluut geen speen, die huilt wel even voor het slapen alleen in de middag maar vaak is die binnen 5min ook stil.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik lees alleen veel dat bij de 4e sprong baby’s s’nachts elk uur kunnen wakker worden.. Ik zie het niet zitten om dan elke keer dat speentje terug te geven. Dat ik het enige waar ik een beetje bang voor ben. Maar nu helemaal zonder speen is ook echt heel erg lastig .. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Of ervaren jullie dit? Gr , Kim

3 jaar geleden

Ik heb zelf 3 kinderen nu en die andere twee hebben ook altijd met een speen geslapen! Met twee waren ze er ook allebei weer vanaf! Nu de derde ook met speen aan het slapen en zolang ze goed slapen en er verder geen last van hebben waarom niet! Afbouwen kun je altijd nog. Als de kleine maar lekker slaapt.

3 jaar geleden

Kan je eventueel geen andere slaapassociatie maken? Onze baby kan niet in slaap vallen zonder witte ruis. Wij hebben een Numsy gekocht en staat steeds aan. Sindsdien slaapt ze de nachten door. Een speen kan ze niet nemen wegens verschillende anatomische problemen waaraan ze morgen wordt ‘geopereerd’. Aan de ene kant gelukkig maar, aan de andere kant al vaak gevloekt omdat we ze niet konden sussen 😓

3 jaar geleden

Reactie op Kimms94

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik lees alleen veel dat bij de 4e sprong b ...
Mijn tip: maak je niet te druk. De ene baby is de andere niet en wellicht wordt die van jou niet wakker. En als die toch wakker wordt, word jij ook wakker en maakt dat speentje ook niet zoveel uit. Op het moment dat je baby of kindje er aan toe is kan je prima stoppen, maar vooralsnog is er nog veel zuigbehoefte.

3 jaar geleden

Reactie op krevest

Mijn tip: maak je niet te druk. De ene baby is de andere niet en wellicht w ...
Bedankt! Dit heb ik soms even nodig! Ik vind moeder zijn echt heel leuk maar als die onzekerheid Pff ik kan ook nog vaak huilen om niks.. hopelijk word het met de tijd beter.

3 jaar geleden

Reactie op Kimms94

Bedankt! Dit heb ik soms even nodig! Ik vind moeder zijn echt heel leuk maa ...
Ah niet doen hoor! We doen allemaal maar wat 😉 nog een tip, lees niet te veel haha. Echt, vertrouw op je gevoel. Wil je kindje aan de borst in slaap vallen of met speen: lekker doen. Bij jou op de kamer? Lekker doen. Als ze 18 zijn doen ze het allemaal niet meer 😉 alle keuzes die je maakt zijn goed, als je je gevoel (en belangrijker, je baby!) maar volgt. Happy baby = happy mama en andersom, er zijn geen echte regels. M’n dochter duimde al vrij snel. Met een jaar of 4/5 afgeleerd (ze is nu 7). M’n zoontje is nu 5, sinds een jaar van de speen af (ok dit kon wat eerder maar goed). Niks meer van te zien aan z’n gebit en konden prima uitleggen!

3 jaar geleden

hier slaapt hij ook altijd met speen, grote zuigbehoefte en zo wordt hij lekker rustig. ook gebruik ik white noise met rood licht bij elk slaapje en maak ik het donker. ik was eerst echt tegen de speen, maar vind het nu heel fijn dat het hem lekker in slaap brengt en rustig maakt en hij weet dat het bij het slapen hoort :) zoals hier wordt gezegd, ze gaan er ook ooit weer vanaf🤭