25 Reacties

2 jaar geleden

Hier zijn we ook begonnen met bibs omdat hij verder niks pakte, uiteindelijk ook een keer Philips avent geprobeerd (deze zijn echt spuug lelijk) en die wou die na een poosje ook! Gewoon even zoeken en een paar proberen! Hier zijn we inmiddels wel al van de speen af, van het een op andere moment wou die hem helemaal niet meer.

2 jaar geleden

Het is even proberen… ik moet wel zeggen, mijn zoontje heeft tot 4,5 z’n bibs gehad (🙈) en zijn bovenkaak was echt rond, hij kon zijn tanden niet op elkaar zetten. Maar hij is nu bijna 6 en het is helemaal rechtgetrokken! Natuurlijk is het beter om te wisselen van speen / eerder te stoppen maar soms loopt het zoals het loopt en gelukkig hier goedgekomen,

2 jaar geleden

Ik zou het gewoon proberen. of misschien helemaal stoppen met de speen? Onze zoon gebruikte een knuffel als een speen. In de nacht moesten we er een paar keer uit, omdat hij dan zijn knuffel kwijt was. Het was een paar nachten lastig, nu slaapt hij veel beter. Wij dus ook. Dat is dus ook het overwegen waard.

2 jaar geleden

Mijn dochter had dit vrij erg, bij 2,5 gestopt met speen en dat trok super snel weg! Je zag er na een half jaar niks meer van.

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt op de symmetrische speen van bibs! Dit ging vrij soepel. Van de anatomische moest ze niks weten. En zoals meerdere al aangeven heeft onze oudste dochter de bibs speen tot twee jaar gehad. Haar kaak was rond maar dit is mooi hersteld

2 jaar geleden

Jaa je kunt overstappen dan veranderd het wel. Mijn dochter wilde ook alleen maar de bibs spenen. Met drie jaar gestopt met de speen en haar tanden zijn veel rechter nog gaan staan.

2 jaar geleden

Reactie op anoniemuis

Hier zijn we ook begonnen met bibs omdat hij verder niks pakte, uiteindelij ...
Hahaha zo zie je maar weer dat meningen verschillen. Ik vind de Bibs spenen echt spuuglelijk en de Avent wel prima!😂 Geen antwoord op de vraag voor TS. Ja de Bibs zijn (extra) slecht. Het gehemelte kan hierdoor vervormen maar er is denk ik geen één speen die her vervormen van de tandjes tegen gaat. Mijn oudste heeft de Avent spenen gehad en die heeft ook een klein beetje een O in haar tandjes.

2 jaar geleden

Dit is een goede speen van curaprox. Het speentje is bijna volledig plat. Op aanraden van een tandarts deze gekocht. Zelf de philips aangeboden btw waardoor hij deze speen niet meer wilde. Wil het wel gebruiken voor mijn tweede kindje. Ik denk wel dat deze speen zo anders is als andere spenen, dat ik bang ben dat je kindje het moeilijk zal accepteren

2 jaar geleden

hier hetzelfde, alleen bibs. ik heb hierdoor toch weer wat philips avent besteld.. kijken of hij dit accepteert nu 🙈. afbouwen wordt hem écht nog niet haha

2 jaar geleden

maar ik zie trouwens niks aan zijn gebit op je foto hoor! 👀

2 jaar geleden

Ik zou echt iets anders proberen! De kaak raakt blijvend misvormd - zelfs al trekken de tanden recht. De stand van de kaak groeit niet goed en dit zorgt voor grote problemen rondom 12/13 jaar. Ik ben kaakchirurg en we voorzien echt grote problemen met bibs-speen-kindjes…

2 jaar geleden

Reactie op aivet

Ik zou echt iets anders proberen! De kaak raakt blijvend misvormd - zelfs a ...
Geldt dit echt alleen voor Bibs of spenen in het algemeen? Wij gebruiken de difrax spenen (normale), die ik ook best rond vind..... de dental versie wil ze niet 🤭

2 jaar geleden

Reactie op krevest

Het is even proberen… ik moet wel zeggen, mijn zoontje heeft tot 4,5 z’n bi ...
Ja, niet gelijk in paniek raken hoor. Onze peuter heeft tot 7 mnd de bips overdag gehad en tot 1,5 jaar de speen ook in de nacht. Ik zag ook een speenmondje ontstaan, maar is megasnel weer rechtgetrokken. Ik ben nu ook van plan niet te lang de speen aan te bieden, dus gok dat het ook nu wel goed komt. Meneer heeft overigens ook pas 2 tanden 😅

2 jaar geleden

Wij gebruiken de spenen van curaprox, die schijnen beter te zijn voor het gebid/kaak. Ze hebben ook een correctiespeen voor kindjes die eerst een andere speen hebben gehad. Ik moet wel zeggen dat de spenen echt mega lelijk zijn. Ik heb ze toen gekocht omdat m'n schoonzus vriendinnen is met een kaakchirurg en zij die spenen aanraadde vanwege de misvorming van de kaaklijn bij Bibs speentjes (en die had ik eerst). Vind het soms bijna jammer dat ze het aangaf, want hij ziet er echt niet uit met z'n speen. Maarja, voelde toch ook weer stom om haar advies te negeren.

2 jaar geleden

Hier gebruikt hij ook ronde spenen van de kruidvat. Volgens mij zijn die aan de bovenkant wel ietsje smaller dan de bibs speentjes maar wij hebben hetzelfde, platte dental spenen spuugt hij meteen uit. Bij ons geweest omdat hij eigenlijk in de kraamweek al zo’n zuigbehoefte had en omdat de borstvoeding toen nog niet goed op gang was raadde de kraamzorg juist een ronde (natural) speen aan zodat het het meest op de tepel leek. Nu heeft onze zoon nog maar heel weinig tanden maar ik ga het vanaf zn eerste verjaardag toch maar proberen te veranderen denk ik… Hebben jullie kindjes de spenen overdag ook heel vaak in? Hier met name met slapen en met wandelen in de kinderwagen. Met gewoon spelen eigenlijk niet.

2 jaar geleden

nou philips avent wou die dus echt niet 🤣🤣

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Geldt dit echt alleen voor Bibs of spenen in het algemeen? Wij gebruiken de ...
Primair de ronde variant van Bibs. Met een normale speen is een afwijking in stand van de tand ook een normaal gevolg, maar gelukkig geen kaakafwijking wat met Bibs wel gebeurd.

2 jaar geleden

Reactie op aivet

Primair de ronde variant van Bibs. Met een normale speen is een afwijking i ...
Dank voor je reactie 🤗

2 jaar geleden

Gisteren een andere speen gekocht, maar hij moet er niks van hebben! 😫

2 jaar geleden

Hier vanaf dag 1 de bibs anatomische gebruikt omdat ik van de ronde begreep dat die idd zorgt voor vervorming.