12 Reacties

2 jaar geleden

Ik dronk wel altijd anijsthee met mijn eerste maar geen idee of het werkt eigenlijk, had sowieso al een goede productie namelijk m wèl vond ik het erg lekker en kan geen kwaad dus zal zeggen, niet geschoten altijd mis :D

2 jaar geleden

Productie verhogen kan bij mijn weten het beste door vaak aan te leggen of te kolven. Je zou misschien een lactatiekundige in kunnen schakelen voor tips? Als dat buiten je budget valt zou je ook via La Leche League contact kunnen zoeken: https://www.borstvoeding.nl/telefoondienst/

2 jaar geleden

Ik kreeg de tip om te powekolven. Dat is 10 min kolven 10 min rust. 10 min kolven 10 min rust. En dat een uur lang per dag. Deze manier van kolven zorgt er voor dat je hersenen signalen krijgen om meer voeding te produceren

2 jaar geleden

Reactie op BabyDrost

Ik kreeg de tip om te powekolven. Dat is 10 min kolven 10 min rust. 10 min ...
Thnxx voor de tip die ga ik uitproberen

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Productie verhogen kan bij mijn weten het beste door vaak aan te leggen of ...
Klopt, maar aanleggen is voor mij supermoeilijk, heb zoveel pijn en ze laat ook altijd los als ik het toch nog een kans wil geven

2 jaar geleden

Reactie op X.Ano

Klopt, maar aanleggen is voor mij supermoeilijk, heb zoveel pijn en ze laat ...
Heb je tepelhoedje geprobeerd?

2 jaar geleden

Ik weet niet of het toeval is, maar ik heb de vegan mama supplementen. Ik was ze 1 dag vergeten en had ‘lege’ borsten. Vanochtend wel genomen en mijn borsten zijn mega sinds vanavond 🤭

2 jaar geleden

Fenegriekthee of -pillen helpt volgens mijn kraamzorg bij veel vrouwen (borstvoedingsthee heet het bij de Etos).

2 jaar geleden

Reactie op Inneke

Heb je tepelhoedje geprobeerd?
Ja die pakt ze ook niet

2 jaar geleden

Anijsthee wordt afgeraden ivm plantengifstoffen. Bij mij hielp powerpumping heel goed (heb mezelf toen een overproductie gekolfd🫣). Als je perse iets wilt eten voor productie, neem dan havermout of beschuit met muisjes (de plantengifstoffen zijn hierin minder geconcentreerd). Is de kleine al gecontroleerd op tongriem en lipband? Groot kans dat dat de reden is van je pijnlijke tepels. Je kunt dit laten behandelen, ik heb dit bij de Tongriemkliniek laten doen. Voor zover ik me kan herinneren wordt dit volledig gedekt door de verzekering en was incl 1 consult met lactatiekundige. Ik heb bijna 3 maanden fulltime gekolfd. Om het enigsinds werkbaar te houden, zou ik je aanraden een draagbare kolf aan te schaffen en een stoomsterilisator met droogfunctie. Verder kun je gebruik maken van de "fridge hack" zodat je maar 1 keer per dag onderdelen hoeft schoon te maken, en van de "pitcher method" voor het opslaan van melk.

2 jaar geleden

Reactie op BabyDrost

Ik kreeg de tip om te powekolven. Dat is 10 min kolven 10 min rust. 10 min ...
Goede tip!!!