19 Reacties

2 jaar geleden

Weet niet hoe oud je kindje is maar wij zijn erg tevreden over de axiss maar wel geschikt voor als ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Je hebt ook stoelen vanaf geboorte tot 12 jaar geloof ik. Kun je je kindje niet uit maxi cosu halen en stoel in auto laten scheelt weer in gewicht

2 jaar geleden

Je kindje kan waarschijnlijk langer in de maxi cosi dan je denkt. Aangeraden wordt tot die tijd echt in de mc te vervoeren 😉 oriënterende op een autostoel is natuurlijk niet verkeerd. Wij zijn heel blij in ieder geval met een 360 graden draaibare stoel.

2 jaar geleden

Wij hebben de cybex sirona z2. Nog niet geprobeerd, alleen in de winkel even in gezeten. Voordeel is dat je deze wat kan kantelen om hem nog te laten liggen. Mede gekozen omdat deze ook op de base van onze cybex icloud z2 (maxi cosi) past. Is draaibaar, dus heel fijn erin en eruit halen. De maxi cosi blijft steeds vaker in de auto staan en leggen hem over in de buggy. Kinderwagen wil hij niet meer, valt zo weinig te zien (4,5mnd oud haha)

2 jaar geleden

Wij hebben laatst de vervolgstoel van de Nuna next serie gehaald (todl). Past op dezelfde base als onze cosi. Super tevreden, heel mooi, meneer zit er als een prins in. En zit er veel mooier in dan in een maxi cosi. We gaan binnenkort naar spanje met de auto. Dus voornamelijk ook daarvoor gehaald maar verser gebruien wij hem dagelijks. Is ook draaibaar op de base en is tot een jaar of 4 dacht ik

2 jaar geleden

Heeft ook verschillende zit en ligstanden. Dat dingetje aan de zijkant is extra beveiliging voor eventuele klap aan de zijkant

2 jaar geleden

Reactie op Veer23

Wij hebben laatst de vervolgstoel van de Nuna next serie gehaald (todl). Pa ...
Hee mag ik jou even een vraag stellen?🙈🙈 Wij hebben die zelfde base en zijn ook aan het kijken voor straks de todl te halen, maar die kan alleen met die base gebruikt worden of niet?? We hebben nu de Nuna pipa next en die kan uiteraard op de base maar ook in de gordel, en dat is wel handig met meerdere auto’s waar ze in vervoerd worden😅 en extra base kopen is ook iets te veel van t goede

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Wij hebben de cybex sirona z2. Nog niet geprobeerd, alleen in de winkel eve ...
Wij hebben deze van 4 jaar geleden en zijn daar heel tevreden van. Gebruiken soms ook een variant van Maxi cosi in een andere auto, maar zijn meer tevreden van de cybex.

2 jaar geleden

Je kunt toch ook de maxi cosi in de auto laten en je baby zo uit de maxi cosi tillen vanuit de auto?🤗 Zelfde idee als met een autostoel! Maar zeker handig om alvast te orienteren natuurlijk!!

2 jaar geleden

Reactie op LV00

Je kunt toch ook de maxi cosi in de auto laten en je baby zo uit de maxi co ...
Ja klopt! Doe ik ook zeker hoor, alleen hij wordt zo lang en groeit zo hard dat zijn beentjes al tegen de bank van de auto aan komen. Het zal vast geen kwaad kunnen maar dat lijkt me voor hem niet zo fijn :) Als je kijkt naar zijn lengte en gewicht zou hij volgens “de norm” al in een vervolgstoel mogen 😳

2 jaar geleden

Reactie op vdbaby2023

Ja klopt! Doe ik ook zeker hoor, alleen hij wordt zo lang en groeit zo hard ...
Ah zo! Ja dat is hier ook hoor haha, hij was met 13 weken al 67,5cm lang🫢 Kwaad kan het zeker niet! Adviezen zijn tot 4 jaar (105cm) ofzo achteruit zitten, dan zitten beentjes ook ‘opgetrokken’. Wij hebben zelf de maxi cosi pebble 360 inclusief 2 isofix, en vandaar om die reden ook gekozen voor de autostoel maxi cosi pearl 360. Omdat deze net zo makkelijk op de isofix klikt als de maxi cosi, en ondanks dat hij erg duur was, 2 losse 360 autostoelen op (ongeveer) hetzelfde uitkwamen.

2 jaar geleden

Reactie op LV00

Ah zo! Ja dat is hier ook hoor haha, hij was met 13 weken al 67,5cm lang🫢 ...
Volgens mij is het advies tot 15 maanden achteruit. Tot 4 jaar is wel heel extreem lang en dat gaat al snel niet meer passen. Maxi-cosi wordt pas te klein als zijn hoofd er bovenuit steekt. De beentjes zijn geen graadmeter!😅

2 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Volgens mij is het advies tot 15 maanden achteruit. Tot 4 jaar is wel heel ...
Nee dat dacht ik al wat betreft de beentjes! Ik ga me overal eens goed op inlezen! 😋

2 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Volgens mij is het advies tot 15 maanden achteruit. Tot 4 jaar is wel heel ...
Ohja klopt sorry, verkeerd verwoord!! Het is ‘verplicht’/advies tot 15 maanden in NL achterwaarts, maar het advies van sommige experts is tot 4 jaar achterwaarts. In zweden doen ze dit al! Heeft ook is het AD gestaan: https://www.ad.nl/wonen/kind-tot-vier-jaar-achterstevoren-in-auto~a4d1580e/ Bedoel hier alleen mee te zeggen dat het dus niet erg is dat de beentjes over de rand komen🤗 Niet dat je nu zeker je kind tot 4 jaar achteruit moet laten zitten haha, wij weten ook nog niet hoe/of we dit gaan doen namelijk (al kan het wel met ons vervolgstoeltje toevallig)

2 jaar geleden

Hee mag ik jou even een vraag stellen?🙈🙈 Wij hebben die zelfde base en z ...
Ja, deze kan alleen op de base! Maar volgens mij kunnen heel veel vervolgstoelen alleen op een base. Dat is inderdaad lastig met 2 auto’s. Wel heel blij met deze stoel

VRIEND

2 jaar geleden

Van een blog over veiligheid heb ik het volgende geleerd: Het veiligst is in totaal 3 autostoelen te nemen: Maxicosi, groep 1, groep 2/3 Achterwaards vervoeren is altijd het veiligst, maar je moet er, zeker bij stoelen in groep 2/3 wel de ruimte voor hebben. In elk geval zou ik een autostoel in groep 1 nemen (dat is tot 104 cm) waarbij je achterwaards kunt vervoeren. Stoelen van groep 1/2/3 gecombineerd passen toch vaak iets minder goed.

2 jaar geleden

Reactie op Veer23

Ja, deze kan alleen op de base! Maar volgens mij kunnen heel veel vervolgst ...
Haha ja was er al bang voor, nooit over nagedacht bij de aanschaf😅 dan word het dus slepen🙈 bedankt!