44 Reacties
3 jaar geleden
Zeker te groot! Mijn jongetje is geboren met 3760 gram en is 54 cm (best lang) en draagt maat 50.
Denk dat ik zelfs maatje 44 kan halen
3 jaar geleden
Reactie op isacalvinb
Zeker te groot! Mijn jongetje is geboren met 3760 gram en is 54 cm (best la ...
En maat 56 is veel te groot, omslaan is geen porem
3 jaar geleden
Ik denk dat veel voornamelijk maat 56 kopen omdat ze daar (waarschijnlijk) langer in kunnen. Maar je wil ook zeker maat 50 in huis hebben voor het begin.
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde idee, maar dat zijn vooral mama’s die voor het eerst een kindje verwachten of al weten (uit ervaring) grote kindjes op de wereld te zetten denk ik 😅
Ik heb gewoon meerdere maatjes 50 in huis. Mijn eerste was ruim 3700gr bij de geboorte. Heeft ook zeker 4-6 week in 50 gezeten.
3 jaar geleden
Hier woog zoontje 3415 gram bij geboorte en die heeft nog vrij lang in maat 50 gepast hoor 🤣
3 jaar geleden
Reactie op Mrye
Ik heb hetzelfde idee, maar dat zijn vooral mama’s die voor het eerst een k ...
Ja naja heb wel rompers maat 50 en elke boxpakjes maar niet veel gehaald, in veel topics las ik dat iedereen massaal 56 in huis haalde dus volgde dat advies maar op maar nu kreeg ik de resultaten van de groei-echo terug en daar schatten ze hem op 3200 gram, stuk kleiner dan alle baby’s om me heen haha!
Maar goed dan ga ik nog wat extra maar 50 kopen!
Dank voor de aanvullung
3 jaar geleden
Veel hangt ook van het merk af, of 56 groot valt of niet.
Dochter was 3260g en 48 cm heeft 3 weken 50 gedragen (van de meeste merken, sommige meteen 56) ik had toen in 50 unisex kleren en wou deze nu terug gebruiken.
Zoon was 3580 en 51 cm en kon niet in de 50 van dochter, meteen 56. Hij heeft een paar andere merken en daar zijn de broeken 56 te groot van.
3 jaar geleden
Ik ben pas bevallen me baby woog 3060 kg en paste maatje 44, maat 50 was prima te doen maar maatje 56 is nog wel te groot
3 jaar geleden
Wij hadden ook mn maatje 56 gekocht, voelde wat duurzamer. De kindjes waren ook gemiddeld rond de 3500 gram en met omgeslagen mouwtjes was dat helemaal prima. Het is dan wel fijn als het rompertje met lange mouwen dan goed aansluit. Bij ons lag het continue in een wollen dekentje. Doen wat goed voelt ennn ... Vandaag besteld is morgen is huis haha.
3 jaar geleden
Onze zoon was 3730 gram bij de geboorte en verzoop in maat 56. Onze zoon werd overigens op de dag van zijn geboorte middeke een groeiecho geschat op 2800 - 3000 gram, dus zo'n schatting zegt ook niet zoveel.