13 Reacties

3 jaar geleden

Met 6 weken lukte t bij ons ook niet hoor vooral overdag niet. Nu is nn zoontje 11 weken en lukt nu eindelijk de twee ochtend slaapjes in bed te doen. Kwestie van blijven herhalen was het hier. Omdat we altijd door zijn gegaan na de laatste avond fles in bed leggen is die nu wel het makkelijkste geworden. Als de twer ochtend slaapjes net zo makkelijk gaan. Ga ik als hij 3 maand is ook de overige slaapjes proberen door ook weer iedere dag te herhalen. Kan zijn dat je zoontje er nu gewoon nog niet klaar voor is alleen te slapen. Maar vlijf het herhalen wil het na half uur niet, probeer je de volgendr dag weer. En zo door en door tot hij weet wat hij kan verwachten .. uiteindelijk zal het een keer goed gaan. Wij zijn bijna twee weken bezig en begint nu pas makkelijker te worden. Dus heb geduld en het komt vast goed. Succes lieve mama!💙

3 jaar geleden

Wij hadden dit ook. Onze baby sliep gewoon niet. 6 weken is wel een lastige periode om te gaan oefenen in bed. Dit is precies de huilpiek, dus lastig om dit te zetten. Wij zijn gestart met slaaptraining vanaf 9 weken onder begeleiding van een pedagoog uit het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Wij hadden dit ook. Onze baby sliep gewoon niet. 6 weken is wel een lastige ...
Oeps ik was nog niet klaar.. De 5S methode is wat ze ons adviseerde. Het is pittig en zwaar. Maar met een hyperalerte, steeds overprikkelde en daardoor oververmoeidr baby die op een gegeven moment niets anders kan dan huilen, moet je toch wat! https://www.cyberpoli.nl/huilbaby/faq/2188 - inpakken in een inbakerdoek. In bed onder strak lakentje (va fedde en kees). Deken er strak overheen. Knuffel tegen zijn hoofd voor geborgenheid. - white noise aan. Hard! - speen in - hand op buik en hem snel heen en weer wiegen - (bij blijven huilen op zijn zij draaien en boven wiegen. Nog meer huilen: op zijn zij op je schoot en blijven wiegen) Houden aan de maximale wakkertijd. Voor die tijd moet hij al in bed liggen. Ik vond het heel intens, maar het huilen nam echt snel af! Hij werd vaak wakker na 20 min dus dan begon het heel proces opnieuw. Maar hij bleef in bed liggen! Onze man moest echt leren slapen. Prikkels uit kunnen schakelen. Misschien is het bij jullie niet zo extreem. Maar ik heb echt door moeten zetten. Zolang ik wist dat hij geen vieze luier had, goed gedronken en geboerd had, bleef ik dit volhouden. Soms wel uren naast zijn bed gezeten. Nabijheid en troost gegeven terwijl hij in bed lag. Hij is nu 12 weken oud. Je legt hem neer. Binnen 5 minuten slaapt hij. Speen heeft hij niet meer nodig. Wordt af en toe nog wel wakker tijdens een slaapje, maar dan is het weer even wiegen en slaapt hij direct verder. Nachten slaapt hij al een tijd volledig door. Ik zeg niet dat dit voor iedereen werkt of dat je het zo móét doen. Maar voor ons was dit echt een lifesaver. Bowe is nu vrolijk wakker tussendoor en het slapen gaat ieder week beter🤗 Foto van hoe hij in bed ligt. Totaal ingepakt. Pittenzakje op zijn buik voor wat extra diepe druk (werkt rustgevend)

3 jaar geleden

Was hier precies het zelfde .. ik wou ook niet dat ze bij ons in bed kwam ivm gewenning en k wou ook niks horen over komt allemaal goed ze zijn nog klein etc , maar het is wel waar 🙈 ondertussen is ze hier 10 weken en ze slaapt echt veel vaker alleen als op mij , alleen als ze krampjes heeft ofzo .

3 jaar geleden

Hier met onze eerste ook gehad.. het kan echt geen kwaad zolang je het veilig doet. Ze bleek koemelkallergie te hebben en sliep alleen letterlijk op ons. Na 4 maanden (en pepti) sliep ze opeens alles op zichzelf. Geloof me, het gaat over. Voor nu vooral zorgen dat jullie allemaal slapen. "Baby in een droomritme" boek kan ik aanraden voor als de slaao een beetje terug is (al is dit op jullie!)

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Oeps ik was nog niet klaar.. De 5S methode is wat ze ons adviseerde. Het i ...
Hoe lang duurde het voordat dit is gelukt? En hoe lang blijf je voor 1 slaapje proberen voordat je haar weer op de oude manier in slaap kreeg? Of bleef je maar volhouden ook als dat betekende dat hij niet sliep? Wij hebben hetzelfde probleem, s nachts gaat het prima, maar overdag alleen maar in de draagdoek. Ik ben al een poosje aan het 'oefenen' maar elke keer als ik haar terug leg wordt ze binnen de kortste keren wakker, en krijg ik haar ook niet meer in slaap in het bedje. Na ruim een uur geef in het op en doe haar toch weer in de draagzak waar ze dan wel slaapt. Het begint mij wat op te breken, en ik maak me zorgen voor als ik weer aan het werk moet. De oppas kan niet de hele dag met dr in de draagzak lopen...

3 jaar geleden

Reactie op Famke00

Hoe lang duurde het voordat dit is gelukt? En hoe lang blijf je voor 1 slaa ...
Eerste dag ging super goed. Daarna 4 dagen echt drama. Toen pakte hij de draad op. Troosten was echt in bed. Als hij rustig lag, maar niet sliep, dan liet ik het daarbij. Zette hij het echt op het brullen dan was het wiegen op schoot en daarna terug het bed in. Heb wel echt hele slaapjes naast het bed gezeten. Merk wel door het altijd hetzelfde te doen, dat hij weet wat het betekent. Inbakerdoek gaat aan en hij begint te gapen. Daarmee wordt de strijd ook een stuk minder. Geen oogcontact maken als hij in bed ligt. Hebben zelfs een handdoek over zijn bed gespannen (prikkels reduceren). Wanneer hij wakker wordt, is er niets te zien en valt hij zo weer in slaap

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Eerste dag ging super goed. Daarna 4 dagen echt drama. Toen pakte hij de dr ...
Zo hebben we de handdoek

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, hij is volgende week 3 maanden en sinds een weekje slaapt hij ‘s nachts in de cosleeper. Meestal tot een uur of 3. Daarna weer op mij

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Eerste dag ging super goed. Daarna 4 dagen echt drama. Toen pakte hij de dr ...
Oke ik zal volhouden de volgende keer. Ben benieuwd, kan echt niet wachten tot het lukt dat ze in dr eigen bedje slaapt. Met hoeveel weken zijn jullie hiermee begonnen?

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties en tips! Heel fijn om te lezen. We gaan ermee aan de slag. Fingers crossed!

3 jaar geleden

Reactie op Famke00

Oke ik zal volhouden de volgende keer. Ben benieuwd, kan echt niet wachten ...
Wij zijn begonnen met 9 weken, maar dit was volgens de pedagoog al vrij laat... Maar met 6 weken zit je nu echt in een lastige fase, waarbij ze eenmaal veel huilen. Succes! Ik hoop dat je snel resultaat ziet💪🏼

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Wij zijn begonnen met 9 weken, maar dit was volgens de pedagoog al vrij laa ...
Onze dochter is ook 9 weken nu. Heb vanmorgen weer een poging gedaan, ontroostbaar huilen, dus heb dr maar weer in de draagdoek gedaan. Ze heeft wel ook nog erg veel last van krampjes, dat zal vast ook niet helpen? Ik wordt er een beetje moedeloos van