15 Reacties

3 jaar geleden

Zie foto

3 jaar geleden

Vgm zijn dit jouw hormonen die er nu uitkomen

3 jaar geleden

Baby acne kan ook op het lichaam Hou het even in de gaten als je baby nog tevreden is dan is er niks aan de hand. Mocht je het echt niet vertrouwen even naar de huisarts

3 jaar geleden

Ja onze kleine had ook eerst allern de Acne op haar gezichtje. En nu ook op haar borst. Dus ik denk dag het hier ook gewoon de acne is! Zolang de baby er geen last van heeft zal het niet erg zijn. En anders even de huisarts bellen?

3 jaar geleden

Moedermelk op smeren, dan is de vurigheid er snel af!

3 jaar geleden

Bij onze kleine man zit het nu ook op de borst

3 jaar geleden

Bij ons werd het versterkt doordat we delen van het gezichtje af en toe met een lichte baby olie insmeerde, sinds ik dit gestopt ben gaat het stukken beter. Maar het was niet zo heftig als dit.

3 jaar geleden

Zijn het wat hardere bultjes? Het lijkt op ENT dit, maar kan ook wel acne zijn. https://www.24baby.nl/baby/babykwaaltjes/baby-acne/ Vooral belangrijk: niets op smeren tot ze volledig uitgedroogd zijn en de huid een beetje lijkt te gaan schilferen. Daarna kan je er heeeeel dun wat vaseline of bepanthen op doen. Geen olie in ieder geval.

3 jaar geleden

Verloskundige en kraamverzorgster gaven trouwens allebei aan dat het ook eventjes weg kan zijn en na een paar dagen weer terug kan komen. En volledig kan zakken of bewegen over het lichaampje heen. Vooral in de gaten houden of de baby geen koorts krijgt ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy2023 💙

Zijn het wat hardere bultjes? Het lijkt op ENT dit, maar kan ook wel acne z ...
Hard vind ik lastig te zeggen, rode vlekken en dan combinatie van rode bultjes en bultjes met een witte kop. Lees dat bij ENT het gaat om witte bultjes . Mmmmmm 😢😢

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy2023 💙

Verloskundige en kraamverzorgster gaven trouwens allebei aan dat het ook ev ...
Gelukkig geen koorts, maar vind m wel steeds z’n hoofdje en nekje best warm aanvallen

3 jaar geleden

Reactie op asa8

Gelukkig geen koorts, maar vind m wel steeds z’n hoofdje en nekje best warm ...
Aanvoelen*

3 jaar geleden

Reactie op asa8

Gelukkig geen koorts, maar vind m wel steeds z’n hoofdje en nekje best warm ...
Kan ook zijn omdat het lichaampje dus hard aan het werk is voor het herstellen van de huid. Goed in de gaten houden en misschien af en toe even extra temperaturen. En wat de anderen ook al zeiden; huisarts mag je altijd bellen 😊

3 jaar geleden

Voor mijn dochter smeer ik Weleda baby calendula gezichtscreme op de babyacne. Is sindsdien behoorlijk verminderd, echt een fijne creme! Omdat het bij jouw baby op het rompje zit, kan het wellicht ook irritatie zijn van/door wasmiddel? Mocht je dat nog niet doen, kun je misschien proberen de kleertjes met neutraal wasmiddel te wassen. Succes in ieder geval, hopelijk is her gauw weg!☺️

3 jaar geleden

Hier ook baby acne, begon eerst gezichtje nu ook beetje op haar schoudertjes. Ik blijf er wijselijk van af. Komt wel goed.