31 Reacties
2 jaar geleden
Onze baby is ook geen goede slaper. Hij was een periode drie weken lang ook om de twee uur wakker. Toen hij de onderste twee tandjes kreeg elk uur, maar dat was met een aanwijsbare reden.
Hier is het op dit moment per nacht wisselend. Gisteren was hij om 00:00, 04:00 en om 07:00 uur wakker. Vannacht was het 00:00, 03:00, 05,00 en 06:30 uur. Hij krijgt dan elke keer borstvoeding.
In de periode dat hij wekenlang om de twee uur wakker werd heeft ook ook 9 van de 10 keer borstvoeding gekregen. Hij drinkt dan niet veel, maar het is meer bij mama willen zijn.
Ik snap dat het echt heel moeilijk is. Ne toen ik dat ook dacht is het weer naar drie uur gegaan. Kan het zijn dat ze tandjes krijgt? Het kan ook dat ze graag bij mama wil zijn.
2 jaar geleden
Hier ook, komt ze vaak ook 22:30, 2 uur, 5 uur en 7:30 uur. Ik geef ook steeds borstvoeding al zie ik overal op sites dat je moet troosten dat het gewenning wordt. Maar fijn dat jullie ook gewoon voeding krijgen! Krijg haar anders ook niet stil. Sommige nachten gaan beter dan komt ze iets minder vaak. Tevens komt er een tand, en nu is ze verkouden. Overdag slapen is ook een drama
2 jaar geleden
Reactie op Csen
Onze baby is ook geen goede slaper. Hij was een periode drie weken lang ook ...
Pfoe klinkt wel lang nog 3 weken om de 2 uur wakker. Hoe hield je dat vol? Om de 3 uur is nog steeds vaak, maar wel beter vol te houden naar mijn idee. Nog steeds geen duidelijke signalen van tandjes. Nabijheid is denk ik ook een belangrijke reden dat ze wakker wordt.
2 jaar geleden
Reactie op LK95
Hier ook, komt ze vaak ook 22:30, 2 uur, 5 uur en 7:30 uur. Ik geef ook ste ...
Als ik niets geef dan krijst/huilt ze de hele buurt bij elkaar en kunnen we sowieso niet slapen. Ja ik hoop gewoon dat er weer een paar nachten tussen zitten die iets beter gaan, dan kan je in ieder geval weer een beetje bijkomen. Hoe merk je dat er een tandje doorkomt? Overdag slapen gaat over het algemeen wel redelijk hier, vervelend dat dat bij jou ook drama is.
2 jaar geleden
Reactie op MyBo86
Wil ze dan ook elke keer wat drinken? Geef je ook borstvoeding? En hoe houd ...
Jaa enkel aan de borst is ze snel weer in slaap.. het breekt giga op, maar laten huilen en alternatieven zijn ook geen opties, dus kop omhoog en gaan met die banaan.. baalde er eerst mega van, maar door het te accepteren en er gewoon het beste van te maken en te weten dat deze fase ook voorbij zal gaan, is het beter vol te houden. Verder laten we haar ook steeds vaker een paar uur naast mij in bed slapen, geeft met iets meer slaap, maar qua veiligheid natuurlijk niet ideaal en dus meer een ongelukje dan dat we er echt voor kiezen om haar niet terug in bed te doen..
2 jaar geleden
Hier was het ook elke nacht feest door de druk van de tandjes. Eerste tandje wist ik het ook nog niet omdat ze niet de andere typische tekens van tandjes vertoonde. Maar bij het tweede tandje wist ik wel waar de slapeloze nachten aan lagen. Bij ons werd ze snachts dan ook wel anders wakker. Duidelijk huilerig alsof ze pijn had. Voor honger werd ze veel rustiger wakker. Niet huilend.
2 jaar geleden
Hier is Zoey ook heel vaak wakker ik was eerst ook steeds in de veronderstelling dat ze steeds wilde drinken. Door het al slechte slapen door haar benauwdheid en continu bv heb ik besloten om er 3/4 uur tussen te laten zitten in de nacht en daar tussen in een slokje water te geven dan slaapt ze ook verder. Zo kan Zoey haar papa ook wat overnemen in de nacht en hebben mijn borsten ook wat rust. Het gaat zo langzaam aan beter en als ze echt honger heeft laat ze het zeker merken en krijgt ze gewoon borstvoeding
2 jaar geleden
Reactie op MyBo86
Oké dat is het proberen waard. Waar geven jullie water mee? Met zo'n 360 gr ...
Een flesje nog gewoon en dan echt maar 1/2 slokjes dat helpt hier al!
2 jaar geleden
Zeer herkenbaar ik zit daar nu ook midden in voorheen sliep ze door of kwam ze 1 keer in de nacht. Bij komt ze ook om de twee ongeveer valt wel samen met haar eerste tandje en slaapregressie volgensmij, ze kan sinds deze week ook zelfstandig zitten. Ik vind het ook pittig werk 4 dagen in de week maar hou mijzelf maar voor dat het een fase is. Ik heb ook geprobeerd om haar te wiegen ipv de borst maar dan ging ze alleen meer erger krijsen en als ik haar even bv geef slaapt ze zo weer.
2 jaar geleden
Reactie op MyBo86
Pfoe klinkt wel lang nog 3 weken om de 2 uur wakker. Hoe hield je dat vol? ...
Het was heel moeilijk vol te houden, maar de situatie accepteren en tegen mezelf blijven zeggen dat het tijdelijk is heeft echt geholpen. Momenteel werk ik twee dagen in de week en op dagen dat ik vrij ben dan gaat mijn man met hem naar binnen in de ochtend als we een slechte nacht hebben gehad. Als hij bijvoorbeeld om half 7 wakker werd dan ging hij voor een uurtje met papa mee naar binnen. Het was niet lang maar hielp toch. Op werkdagen was het echt moeilijk..
De twee tandjes kwamen hier echt achter elkaar en hij had echt veel last van kwijlen en hij wilde echt constant aan alles sabbelen. Het was ook een andere huil. Hij had echt duidelijk ergens last van.
Je hebt er echt niet aan maar alles is een fase. Wat mij heeft geholpen om te relativeren is de cursus liefde van een moeder. Ik hoopte eerst op een oplossing op het doorslapen, maar dat krijg je niet. Je leert wel veel over slaap bij baby’s. Ze heeft ook een podcast.
2 jaar geleden
Herkenbaar. Al weken elk uur of elke anderhalf uur wakker en drinkt dan een paar slokjes (of niet, ze wil in ieder geval alleen de borst...).
Hebben nu een co-sleep ledikant zodat ze niet meer pal naast me in bed ligt, dat helpt iets. Af en toe zit er twee uur en pas zelfs een keer 2,5u tussen.
Geen tips, helaas...
Voor je aan slaapcoaching begint zou ik me goed verdiepen in bij welke je je thuis zou voelen. Het is jammer om veel geld uit te geven aan iemand die adviezen geeft die je niet wilt opvolgen.