11 Reacties

2 jaar geleden

Je hebt wel voeding op basis van andere soorten melk, zoals geit ?

2 jaar geleden

De eerste stap die je hier krijgt is pepti (€39 per pot). Dat is niet geheel koemelk vrij, maar wel gemodificeerd, waardoor het lichaam dit melk eiwit makkelijker op kan nemen. Dit gaat vaak goed. De volgende stap is nutragimen of neocate (€40 per halve pot). Dit is geheel koemelkeiwit vrij. Geitenmelk is vaak niet voldoende , aangezien dit eiwit veel lijkt op het koemelk eiwit

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

De eerste stap die je hier krijgt is pepti (€39 per pot). Dat is niet gehee ...
In Nederland krijgt je via de kinderarts de voeding op recept bij bewezen koemelkallergie

2 jaar geleden

Reactie op MamainBrabant

Je hebt wel voeding op basis van andere soorten melk, zoals geit ?
Hij mag niets van melk, dus ik denk ook niet die van de geit 😣

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

Dankjewel ! Ik ga dit meteen opzoeken 😊👍🏼

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

In Nederland krijgt je via de kinderarts de voeding op recept bij bewezen k ...
En in België? 🙄

2 jaar geleden

Ik weet van kennissen met een kleine die ook reageerde op voeding in het buitenland dat ze gewone flesvoeding vanuit NL hebben laten invliegen en dat toen alle klachten zo weer over waren. Ik weet niet of de kleine van je broer flesvoeding vanuit hier al gewend was?

2 jaar geleden

Reactie op Mila Seven

En in België? 🙄
Dat durf ik niet te zeggen..

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

Dit is niet helemaal correct.. Bij pepti en nutramigen is de melk verknipt (bij nutramigen nog meer dan bij pepti), waardoor idd vaak minder herkenbaar voor het lichaam dan koemelkeiwit waardoor het dan goed gaat. Neocate is geheel melkvrij en op basis van aminozuren. Daarnaast heb je ook nog Puramino, welke ook op basis van aminozuren is maar wel soja bevat waar een enkel kindje met ook op reageert. Bij koemelkallergie is de kans dat geitenmelk goed gaat zeer klein omdat het erg op koemelk lijkt.

2 jaar geleden

Reactie op Desheecker

Ik weet van kennissen met een kleine die ook reageerde op voeding in het bu ...
Hey, neen hij is geboren in Turkije 😅 mss idd gewoon opsturen vanuit België of NL
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op jmv-24

Dit is niet helemaal correct.. Bij pepti en nutramigen is de melk verknipt ...
Ik denk idd dat gewoon geen enkel melk kan want dat geven ze wel duidelijk aan 😐