9 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb een bakfiets gekocht bij mn eerste kind. Ben er heel blij mee dat het gewicht daardoor laag zit. Maar merk wel dat ik een gewone fiets mis voor erbij. Voor 'even snel' naar de kapper oid zonder kind(eren)

2 jaar geleden
Als geld geen rol speelt zou ik voor een 2 wieler bakfiets gaan. Zelf hebben we een urban arrow.
3 wielers fietsen echt minder fijn.
Wij hebben beiden en pakken veel sneller de bakfiets, ook als er alleen even voor een boodschap willen zonder kind. Want heerlijk zo je boodschappen in de bak meenemen.
Als je kinderen uiteindelijk zelf kunnen fietsen verkoop je de bakfiets en koop je voor jezelf een nieuwe gewone fiets

2 jaar geleden
Ik heb een elektrische Cortina family mama fiets gekocht bij mijn eerste. Geweldig ding!! Mega blij mee en veel mee gefietst met kleine voorop en daarna achterop. Nu met de tweede hebben we een bakfiets (Urban Arrow) gekocht. Vooral omdat hij pas vanaf 9 maanden op de fiets mag (en vanaf 3 maanden in de bakfiets) en ik dus weer eerder mobiel ben om iets verder van huis te gaan voor de peuter. Met beide mega blij en aan te raden!

2 jaar geleden
Reactie op Skybles
Als geld geen rol speelt zou ik voor een 2 wieler bakfiets gaan. Zelf hebbe ...
Dit is wel vrij persoonlijk denk ik. Ik kan ook niet overweg met een 3-wieler. Ik vind het tegenstrijdig dat je van je wegstuurt.
Wij hebben een batavus Fier 2 en wat ben ik blij met een bakfiets. Nu zit alleen mijn oudste dochter er nog in, dus ik kan hem nog lekker vol laden met boodschappen. Zal straks iets krapper worden met een maxi-cosihouder erbij.
Ik weet niet hoe een mamafiets is, maar ik zweer bij de bakfiets!💙

2 jaar geleden
Ik zou willen dat ik de plek voor een bakfiets had ! Dan was de keuze makkelijker geweest.

2 jaar geleden
Met een mamafiets kan je pas later op pad met je baby, die moet kunnen zitten en dat is meestal rond 9 maanden. In de bakfiets met 3 maanden 😊 we hebben een urban arrow en ik neem hem overal mee naartoe, ook als ik alleen ga. Heerlijk snel zonder gedoe en altijd handig voor een onverwachte boodschap!

2 jaar geleden
Ik gebruikte de steco baby-mee bij mijn oudste kind.
Mijn oudste zit nu voorop mijn fiets, en onze baby gaat straks weer achterop mee in de maxicosy op de fiets. Maar wij willen ook tzt een bak fiets omdat mijn oudste kind niet zo lang meer voorop kan zitten.
Maar toendertijd heel veel fiets plezier gehad hiermee !
Voor een paar tientjes kon je ze krijgen op mp. En hoef je niet 9 maanden te wachten met fietsen.
Dit kan gemonteerd worden op iedere fiets. Ik heb een " gewone " elektrische fiets en geen moeder fiets. Een aanrader voor wie wil fietsen en geen groot budget heeft voor aanschaf van een bakfiets.