117 Reacties

één jaar geleden

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht van 2665 gram en een hele snelle bevalling 🙈

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Gefeliciteerd! Eerste kindje?

één jaar geleden

Reactie op Jolene66

Gefeliciteerd! Eerste kindje?
Ja, extra spannend omdat hij zo onverwacht kwam..!

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Moet je nu ook nog lang in het zieken huis blijven en hoe maakt je zoontje en jij het?

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Moet je nu ook nog lang in het zieken huis blijven en hoe maakt je zoontje en jij het?

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Gefeliciteerd🥰

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Gefeliciteerd! Geniet ervan samen 💙

één jaar geleden

Reactie op laurasrj

Moet je nu ook nog lang in het zieken huis blijven en hoe maakt je zoontje ...
We zijn gisteren thuis gekomen, hebben 3 daagjes ziekenhuis erop zitten, dus dat viel reuze mee! Ondertussen gaat het echt super goed 🥰

één jaar geleden

In de nacht van 20 januari is onze Elin geboren. Ik was precies 36 weken. Ze was 47 cm en 2484 gram. Mijn vriend en ik hadden donderdag laat gegeten. Na t eten rond half 9 realiseerde ik me ineens dat ik toch wel echt regelmatig kramp had. Heftig was het nog niet. Maar ik ging toch maar timen. Ze kwamen al super regelmatig. Na een uurtje de verloskundige gebeld. Die zei ook: zou wel vroeg zijn. Dus met een kruikje op de buik toch nog even aan zien. Toch een onrustig gevoel en samen met mn vriend een vluchtkoffer ingepakt en de maxi cosi in de auto. Je weet maar nooit. 12 uur wilden we naar bed. Ik lag er net in en toen werden de krampen heftiger. Ik dacht: dit zijn weeën. Dus getimed en gebeld. 00:30 was de verloskundige er. Bleek ik al op 7cm ontsluiting te zitten! Snel naar het ziekenhuis. Ik wilde al in het CWZ bevallen en dat kon gelukkig. Goed en wel 01:30 waren we geïnstalleerd op de kamer. Toen werden de weeën echt heftig. 02:45 ongeveer bleek ik op 10cm te zitten en kreeg ik persdrang en om 03:23 is ze geboren! Het is mijn eerste kindje, alles ging zo snel en voorspoedig. Geen hechtingen etc nodig. Het ziekenhuispersoneel is fantastisch. Ik kijk er met een ontzettend fijn gevoel op terug. Nu is het afwachten hoe lang ze in het ziekenhuis moet blijven maar we mogen 24/7 bij haar zijn en ik kan ook lekker blijven slapen. Woensdag had ik nog met mn moeder en schoonzusje gewinkeld en toen zei ik nog: ik denk dat ze wel eerder komt. Ze rommelt al zo! Nou daar bedoelde ik niet 1,5 dag later mee 😂

één jaar geleden

Reactie op moesss

In de nacht van 20 januari is onze Elin geboren. Ik was precies 36 weken. ...
Gefeliciteerd!! Dat is inderdaad een snelle voorspoedige bevalling voor je eerste kindje. Klopt het dat je uiteindelijk geen pijnstilling hebt gehad? Wat hielp jou mentaal het beste door de bevalling heen? Sterkte met het herstel voor jou en je baby!

één jaar geleden

Reactie op Cindy193

Ik ben gisteren bevallen van ons prachtige zoontje ❤️ met 35+6, een gewicht ...
Gefeliciteerd 🥰

één jaar geleden

Op zaterdag 7 januari ben ik bevallen van ons zoontje Len 💙🥰 Tikje te vroeg en geheel onverwachts, met 36+1 weken. Ik voelde hem vanaf vrijdagnacht niet meer bewegen. Op zaterdagochtend heb ik allerlei dingen geprobeerd waar hij normaal gesproken direct op reageert, zoals warm water, zij ligging ed. Nog steeds voelde ik hem niet. Samen met mijn partner besloten we de verloskundige te bellen. We konden gelijk terecht en hoorde gelukkig direct zijn hartje. Enigszins gerustgesteld, werden we alsnog doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een uitgebreide ctg (volgens protocol). Op de ctg zagen ze al snel dat hij regelmatig dalen had in zijn hartslag. Deze dalen werden erger wanneer ik bewoog. Tussentijds werden we op de hoogte gebracht dat hij het niet meer fijn had in mijn buik. Nadat ze zijn hartje enige tijd gevolgd hadden en in combinatie met hem niet meer voelen, kwam om 17.15u de gynaecoloog met het verlossende woord dat ze hem gingen halen. Om 17.25u lag ik op de operatie kamer en om 17.43u is hij geboren. Len had een strakke knoop in de navelstreng gedraaid en hij had hem 3 keer strak om zijn nek. Bij iedere beweging die ik maakte, trok de navelstreng nog strakker.. De afgelopen weken waren hectisch en hebben we veel besef momenten gehad, met wat voor geluk we hebben gehad dat hij het heeft gehaald. Mega dankbaar voor hoe er gehandeld is en dat ik samen met mijn partner naar ons gevoel heb geluisterd. Ik voelde me bezwaard om de verloskundige te bellen, maar je kunt beter te vaak bellen dan niet!

één jaar geleden

Reactie op LinMRJ

Op zaterdag 7 januari ben ik bevallen van ons zoontje Len 💙🥰 Tikje te v ...
Wauw bijzonder verhaal zeg! Gefeliciteerd met Len💖

één jaar geleden

Gefeliciteerd wat hebben jullie meegemaakt maar gelukkig alles is goed gegaan

één jaar geleden

Reactie op Jolene66

Gefeliciteerd!! Dat is inderdaad een snelle voorspoedige bevalling voor je ...
Dankjewel! Het ging heel snel inderdaad! Klopt geen pijnstilling, toen ik de weeën aan het opvangen was, stond voorovergebogen over mijn bed. Vond het heel fijn om het staand op te vangen. Mentaal was ik wel heel erg bezig met hoe lang zou het nog duren voor ik mag persen. Ik keek heel erg uit naar de persdrang. Toen ik mocht gaan liggen zodat ze de ontsluiting konden controleren wilde ik het liefst mn bed uit want liggen was niet fijn maar het gevoel dat je potentieel mag gaan persen gaf veel energie. Ik zat gelukkig heel snel op 10cm dus dat gaf me kracht. En daardoor had ik ook niet het gevoel dat ik pijnstilling nodig zou hebben. Tijdens het persen zat ik er wel even doorheen. Als in: hoe lang zal het nog duren, je hebt geen idee. Toen werd de gynaecoloog gebeld voor een spoedgeval en hoorde ik haar aan de telefoon zeggen dat ze “hier wel met 15 min klaar zou zijn”. Nou betere mentale ondersteuning kon ik niet wensen, en het was niet eens naar mij gericht haha. Daardoor dacht ik wel: oké dit kan ik nog wel 15 minuten.

één jaar geleden

Snowflakey, Aller eerst gefeliciteerd met je dochter. Je zegt dat je ingeleid bent en lees in eerder reacties ook dat dit al eerder besloten is. Waarom is/was dit besloten want als ik het zo bekijk qua gewicht is het een mooi gewicht van je dochter. Ik ben erg benieuwd

één jaar geleden

Reactie op moesss

In de nacht van 20 januari is onze Elin geboren. Ik was precies 36 weken. ...
Jij bent de zus van jesper toch? Je verhaal klinkt zo bekend met hoe suus het vertelde haha! (Ik ben een vriendin van suus) Wat ontzettend fijn dat je een goeie bevalling hebt gehad! En natuurlijk gefeliciteerd met de kleine meid!🥰 lekker gaan genieten van deze bijzondere tijd!

één jaar geleden

Reactie op moesss

In de nacht van 20 januari is onze Elin geboren. Ik was precies 36 weken. ...
Wat fijn dat alles goed is gegaan! Het lijkt heel erg op hoe onze eerste (zoon) is geboren. ☺️ En sinds afgelopen dinsdag hebben we er nog een jongetje bij! Jesse is nóg sneller dan zijn broer gekomen. Smiddags waren we samen naar het zwembad geweest en in daarna een restaurantje gegeten. Totaal geen ongemak of voortekenen. Om 10:30 uur naar bed gegaan. Om 01:50 uur schrok ik wakker door het vruchtwater in bed. Ben gaan douchen en heb m'n moeder gebeld of ze wilde komen oppassen, zodat wij wellicht naar het ziekenhuis konden als het zover was. Ondertussen belde m'n man naar de verloskundige. Na het douchen kwamen de weeën en gingen erg rap in opbouw. Gelukkig kwam om 02:30 de verloskundige binnenlopen, want ik kon de weeën niet meer weg puffen en voelde het hoofdje komen. Om 02:48 is ons zoontje geboren! 🙈 En zo kwamen m'n ouders om 03:00 uur binnenlopen in de veronderstelling dat ze zouden oppassen, maar zagen ze dat de baby al geboren was! 😅 Heb afgelopen week echt de tijd genomen om fysiek en mentaal de snelle bevalling te bevatten. En nu gaat het heel goed! Dankbaar dus!💚

één jaar geleden

Reactie op Tamsz

Jij bent de zus van jesper toch? Je verhaal klinkt zo bekend met hoe suus h ...
Ja klopt! Haha super toevallig! Bedankt en genieten doen we zeker! ❤️ hoe lang moet jij nog?

één jaar geleden

Reactie op moesss

Ja klopt! Haha super toevallig! Bedankt en genieten doen we zeker! ❤️ hoe l ...
Jaa zeg dat wel! Heel toevallig haha! Ik moet nog 4 weken.. erg spannend!🤩