20 Reacties
3 jaar geleden
Als ik zin heb eet ik wel eens leverpastei. Ik raad je aan om je eten te tracken via de Eetmeter app van het Voedingscentrum. Je kunt dan gemakkelijk bijhouden of je niet te veel vitamine A binnen krijgt.
3 jaar geleden
Reactie op Hoi1
Tijdens mijn eerste zwangerschap was dit echt wat ik dagelijks at, toen wis ...
Ik heb steeds zulke cravings er naar… niet normaal ik wist eerst ook niet dat t niet mocht hahaha
3 jaar geleden
Reactie op Nina2624
Ik eet het niet, het wordt afgeraden en dat is niet voor niets. (En ik heb ...
Jaa ik at dat hier voor ook elke dag k ben daar ook echt gek van!! Nu sinds me zwangerschap was ik gestopt tot ik las een keertje op brood niet erg is. Maar nu heb ik steeds cravings er naar 😱😱 hahahaha
3 jaar geleden
Als ik zin heb eet ik wel eens leverpastei. Ik raad je aan om je eten te tr ...
Oh wat goed! Goeie tip!!!
3 jaar geleden
Reactie op isacalvinb
Jaa ik at dat hier voor ook elke dag k ben daar ook echt gek van!! Nu sinds ...
Tja het advies ‘een keer een dun laagje op brood zou geen kwaad moeten kunnen’ vind ik alsnog niet bevestigend. Als je net gevoeliger hier voor bent klopt dit dus van geen kant..
Kortom ik zou het gewoon niet doen
3 jaar geleden
Er staat letterlijk bij elk advies gebeuren dat je lever beter kunt vermijden maar leverpastei of smeerlever best zo nu en dan kan eten bij de 1 staat idd 1x per week en bij de ander 1x daags zelfs dus ik snap niet waarom je het dan niet zou doen.
3 jaar geleden
Mijn verloskundige heeft gezegd dat je niet teveel binnen mag krijgen maar 1 broodje per dag mag gewoon ik doe het ook.
3 jaar geleden
Ik eet het gewoon niet, heb het per ongeluk in de eerste weken een paar dagen heel veel gegeten (toen wist ik het advies nog niet). Nu neem ik liever het zekere voor het onzekere.
3 jaar geleden
Niet teveel maar een boterham per dag dun belegd mag gewoon! Ik heb er júist deze zwangerschap heel veel trek in dus eet het regelmatig!
3 jaar geleden
Reactie op isacalvinb
Ik heb steeds zulke cravings er naar… niet normaal ik wist eerst ook niet d ...
Ja had ik toen ook! Al mijn broodjes en toastjes waren ermee.. haha. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Al denk ik dat het niet veel verkeerds kan doen.. er mogen steeds meer dingen niet die bijv. Vorig jaar nog mochten. Alles voor een gezond kindje natuurlijk. Dat is het belangrijkste 😊
3 jaar geleden
Je mag wel eens wat eten, alleen niet te vaak en te veel zeggen ze.
Tegenwoordig mag je niks meer eten. Toen ik zwanger was van m'n oudste (ze is nu 15 jaar) had ik ijzertekort. 3x raden wat mij geadviseerd werd te eten 😅 juist ja, kippenlever.
Bij zwangerschap van m'n andere dochter nu 11 jaar heb ik de hele zwangerschap alleen maar gerookte paling gegeten. Mag nu ook ineens niet meer.
Ik heb 2 gezonde dochters op de wereld gezet. Gewoon een beetje alles met mate.