27 Reacties
3 jaar geleden
hey! wat vervelend en stressvol. Ik had het gisteravond ineens ook, hysterische baby en bijna ontroostbaar. Weigeren gebeurde af en toe al wel deze week, maar dan lukte het na een paar pogingen en veel troosten wel .
Nou gisteravond wss het anders, ik ben uiteindelijk ook gaan kolven en dat ging met een fles wel goed (mijn vriend gaf deze). De fles was een halve portie gok ik dus zodra ze dat op had legde ik haar weer aan, aan de rechterborst. Nou voed ik met een tepelhoedje en die heb ik eerst gedoopt in de gekolfde melk. Het was heel even strubbelen en toen pakte ze het toch weer. Maar hier ging duw wel heel wat aan vooraf, voor ik ging kolven etc.
Ik denk dat het een sprong ding is + het veranderen van drinken inderdaad. Eventueel zou je je tepel ook kunnen insmeren met melk? Dat hij al ruikt/proeft waar die het voor doet en misschien sneller hapt. Eventueel ook beginnen met een klein flesje?
Hoe dan ook zou ik het af en toe wel proberen maar als de baby echt overstuur is sowieso eerst troosten en pas weer proberen als hij rustig is. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Eventueel proberen als die slaperig is? Dat las ik gister ergens, dat het dan toch een beetje op de automatische piloot gaat.
Hoogstwaarschijnlijk is het een fase als het drinken hiervoor altijd goed is gegaan begreep ik! Vandaag is mijn dochter rustig maar ze hapt absoluut anders aan dan eerst + sneller afgeleid etc.
Succes en sterkte in elk geval, ik snap de stress en ik werd er ook erg verdrietig van. Het komt goed! ❤️🌸
3 jaar geleden
Reactie op xstickypaws
hey! wat vervelend en stressvol. Ik had het gisteravond ineens ook, hysteri ...
mijn dochter is trouwens 11+2 weken vandaag en mijn toeschietreflex is medium haha. Eerder wat traag.
3 jaar geleden
Ik herken dit wel hoor, ze zijn ook steeds meer afgeleid. Soms als het toeschietreflex te lang duurt raakt hij ook gefrustreerd. Ik probeer het later dan altijd nog een keer, ik ga in iedergeval niet kolven. Hij drinkt uiteindelijk wel als hij honger heeft.
Maar ik merk echt sinds een paar weken dat het allemaal wat moeizamer gaat, hij drinkt vaker en dan heel kort. Hij is bijna 16 weken
3 jaar geleden
Dank voor jullie reacties! Ik ben misschien “te makkelijk” over gegaan op dan maar een flesje. Ik ga het morgen iets langer en opnieuw proberen. In het donker voeden op de slaapkamer heb ik ook nog niet gedaan. Sowieso is hij volgens mij een beetje onverzadigbaar vandaag, dus wellicht is het ook gewoon een sprong of regeldag…
3 jaar geleden
Ik heb dit ook hoor zoontje bijna 11 weken. Denk sprong + verandering dat ze beseffen dat ze drinken (snel afgeleid)
Wat werkt bij mij:
-ik blijf heel rustig en relaxed en praat zo ook tegen hem: oh heb je geen honger lieverd, *wacht paar min* zullen we nog x proberen
-ik leg hem aan staand aan soms en wieg zn billen of zittend en wieg zn billen (tip van andere mama hier en werkt echt)
-of 2 min even vliegtuig met zn buik op je arm als die rustig is weer aanleggen aan de borst
-ook natural feeding positie werkt als al andere niet werkt; google ff voor plaatje
-insmeren tepel met melk
-goed hongersignaal gelijk oppakken/slaperig aan borst zetten (vanuit dutje) dan gaat toch wat makkelijker als ze niet nog mega honger hebben of overstuur zijn.
Sterkte❤️
3 jaar geleden
Heel erg herkenbaar! Voelt dan ook echt als een afwijzing. Ik kreeg vorige week de tip om even de speen erin te doen en dan opnieuw aanleggen. Dat werkte heel goed! Wat ik daarvoor weleens deed is flesje een paar slokken en dan borst.
Het heeft echt te maken met regelen / sprong. 🙃
3 jaar geleden
Reactie op irisje24
Heel erg herkenbaar! Voelt dan ook echt als een afwijzing. Ik kreeg vorige ...
Ja voelt idd als een afwijzing. Ik wilde hem per se bij me hebben slapen vandaag hierdoor haha, gelukkig is dat vanmiddag wel 1,5 uur gelukt🥰 dat van de speen ga ik ook even proberen, dankje! Gelukkig zorgt die sprong hier ook al gelijk voor goede dingen zoals eindelijk iets meer in bed kunnen slapen overdag en in de vooravond
3 jaar geleden
Hoi! Hier heeft mijn zoontje dit ook al een week lang dat hij heel boos wordt als ik de fles aanbied. De ene keer ging het makkelijker dan de andere keer. Ik geef flesvoeding, geen bv. Maar ik herken dit dus ook. Ik merk ook aan m'n zoontje dat hij anders sabbelt/zuigt aan de fles dan voorheen. Na een aantal keer proberen heeft hij hem ineens te pakken. Ik denk inderdaad met de ontwikkeling te maken heeft!
Ik had al een keer contact gehad met t cb. Die stelde mij veeel vragen maar een echt goed advies kwam er niet uit..
3 jaar geleden
Ja voelt idd als een afwijzing. Ik wilde hem per se bij me hebben slapen va ...
Stom hè, dat dit meteen als een afwijzing voelt. Mijn dochter dronk altijd een maaltijd, verschonen en dan een toetje. Toen ze een paar dagen dat toetje niet wilde, voelde al als een afwijzing, terwijl ze gewoon een hele maaltijd had gehad!😅
3 jaar geleden
Hier echt precies hetzelfde zo’n anderhalve week. Als ik haar in de houding om te voeding leg gilt ze het uit. Het is zo ontzettend veel gedoe en ik raak er zelf ook gefrustreerd van. Ik denk dat het bij de leeftijd hoort, want ik lees het nu bij meerdere mensen
3 jaar geleden
Reactie op pcat11
Het zou ook spruw kunnen zijn
Zou hij dan niet ook moeite hebben met een fles? Of gaat dat dan wel? Ik heb zijn mondje wel even geïnspecteerd tijdens een goede gaap en zie niks vreemds, gelukkig gaat het drinken vandaag alweer stukken beter!
3 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Hier echt precies hetzelfde zo’n anderhalve week. Als ik haar in de houding ...
Ik denk het ook… de nacht en ochtendvoedingen gingen hier nu goed in bed, donkere kamer, kleermakerszit, voedingskussen erop, baby daarop en heen en weer wiegend voeden. Hij valt er alleen wel wat sneller van in slaap tijdens het drinken.
3 jaar geleden
Ik denk het ook… de nacht en ochtendvoedingen gingen hier nu goed in bed, d ...
Hier gaan de ochtenden en nachten ook beter. Overdag is het dramatisch. Ik twijfel nu ook om te stoppen, omdat het me echt tegenzit nu en ik er geen plezier meer uithaal. Ik weet 100% dat het geen spruw is, want toen ze echt spruw had 2/3 weken geleden dronk ze wel normaal.
3 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Hier gaan de ochtenden en nachten ook beter. Overdag is het dramatisch. Ik ...
Dat herken ik en dat had ik dus al na 1 dag. Vandaag gaat het ook nog niet helemaal soepel. Zo jammer, had ik net het gevoel dat we het “echt” onder de knie hadden, en dan verandert er weer wat en ben je weer een soort van terug bij af (de opstart was ook niet soepel bij ons). Nou goed, we zetten nog even door :)
3 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Hier echt precies hetzelfde zo’n anderhalve week. Als ik haar in de houding ...
Wij hebben dit sinds deze week ook, onze dochter is ook 12 weken