17 Reacties

één jaar geleden

Ons meisje is vaak erg onrustig na de voeding. Als ik haar echt niet gesust krijg, bied ik de speen aan. Is dus maar enkele keren per dag. Nog geen speenverwarring opgemerkt en ze krijgt het al enkele weken

één jaar geleden

Wij gebruiken vanaf 2 weken ofzo al een flesje en een speentje naast de borstvoeding. Onze meid heeft er geen moeite mee. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor ieder kind zo is? Maar zonder speentje zou ik echt niet meer willen.

één jaar geleden

Ik heb 3x nu een speentje gegeven en ze is 6 weken oud. Alleen op de momenten als ze echt oververmoeid was en mega verdrietig. Gisteravond was dit het geval, toen viel ze ermee na 10 min in slaap en spuugde ze het zelf uit. Verder wil ik het niet standaard aanbieden alleen als laatste redmiddel

één jaar geleden

Hier gebruiken wij ook een speentje als hij verdrietig is, hij is drie weken oud. Nog nooit verwarring opgemerkt, borstvoeding gaat evengoed top.

één jaar geleden

Wij zijn nu bij 2 weken begonnen met een speen. Mijn zoontje (mijn andere zoontje ook trouwens) heeft zo'n sterke zuigbehoefte.. Die probeerde ik met de borst ook op te lossen, maar daar kreeg ik zelf last van. Wat ik bij de oudste ook had. Wij gebruiken het speentje nu als hij duidelijk laat merken dat hij moe is. Het lukt hem (nog) niet om zelf in slaap te vallen. Dat doet hij voornamelijk aan de borst. Maar als wij bijv aan het eten zijn en hij moe wordt, blijft hij maar huilen totdat hij dus borst of speen krijgt

één jaar geleden

Ik geef al vanaf de geboorte een speen en naast live voeden gekolfde melk uit fles als bijvoeding. Geen problemen gehad. Bij mijn eerste ook vanaf begin speen gegeven en 2.5 maand exclusief gekolfde melk uit fles gegeven en kon daarna ook zonder problemen aan de borst. Speenverwarring is gewoon pech hebben. Ik geef de speen alleen bij het slapen gaan, dat maakt het ook een stuk makkelijker bij het uiteindelijke afwennen.

één jaar geleden

Zowel bij mijn eerste als tweede kindje een speen snel gegeven naast bv. Bv spuit er namelijk bij mij uit waardoor ze allebei in 10 min klaar zijn 😅 hierdoor wel echt een zuigbehoefte en ook vaak, wat jij ook beschrijft, eventjes aan de borst om rustig te worden/troosten. Dat wilde ik ook echt niet. Beide accepteerde trouwens niet gelijk de speen, maar toch doorgezet vanaf 2 weken. Kan prima vanaf dan! Ik gebruik zelf mam speen omdat die het meest ook op een tepel lijkt (zeggen ze). Gaat echt prima nu en zelf meer rust dan constant een kindje aan je borst 😉

één jaar geleden

Wij hebben vanaf de eerste week al een speen in gebruik, was op advies van de kraamzorg. Drinken aan de borst ging probleemloos, maar onze dochter heeft een grote zuigbehoefte. Geen last gehad van speenverwarring gelukkig. Ze heeft inmiddels met 3 weken ook al een paar keer uit de fles gedronken, ook daarbij geen verwarring ontstaan.

één jaar geleden

Speen verwarring schijnt achterhaald te zijn. Je kan gewoon een speentje gebruiken wanneer je borstvoeding geeft 👍🏻

één jaar geleden

Wij hebben ook al snel de speen gegeven. Mijn oudste dochter had er pas behoefte aan na een maand, mijn andere dochter is nu 3 weken maar kreeg hem ook al de 1e week. Ik dacht altijd dat het beter was om te wachten tot ze minimaal een maand zijn, maar ze had hele grote zuigbehoefte. Tot 6 maanden is het zuigbehoefte, daarna wordt het gewoonte en is het dus slim om af te bouwen/ te stoppen met de speen. Ze krijgt hem alleen bij onrust of inslapen en binnen de kortste keren spuugt ze hem uit

één jaar geleden

Onze zoon is ook 3,5 week (2e kind). Ik geef fulltime bv. Ik geef om de 3 uur een voeding. Ik heb overproductie dus genoeg melk. Als hij genoeg heeft gedronken geeft ik hem na de voeding soms direct wel een speentje als hij last krijgt van krampjes. Door de overproductie moet ik er op letten dat hij zich niet overvol drinkt en gaat spugen. Met het speentje samen gaat het prima icm de krampjes en maagzuur. Tussen de voedingen door krijgt hij ook een speentje als hij buikpijn heeft. Wij begonnen al met speentje in de kraamweek. Hier is geen tepelverwarring en hij drinkt ook al gekolfde melk uit verschillende flesjes bij mijn man.

één jaar geleden

Reactie op Knurft

Speen verwarring schijnt achterhaald te zijn. Je kan gewoon een speentje ge ...
Dit heb ik inderdaad ook begrepen!

één jaar geleden

Volgens mij kunnen de difrax flessen en de dr brown smalle hals beiden even goed. Wij hebben ze beiden gebruikt namelijk en merk niet echt verschil. Als je een flessenwarmer gebruikt vind ik zelf de difrax flessen echt irritant. Of er blijft (warm) water in de onderkant zitten wat er dan uitlekt. Of je moet de melk eerst in een ander flesje opwarmen en dan overgieten. Om die reden zijn wij dus ook overgestapt op dr Brown. Die kun je gewoon zonder gedoe in de flessenwarmer zetten.

één jaar geleden

Wij hebben bij 2.5 week ook de speen erbij gepakt ivm krampjes, de borstvoeding liep toen al goed. We geven m nu alleen als ze echt niet getroost kan worden door krampen of als ze blijft huilen als ze eigenlijk hartstikke moe is en we letten goed op de hongersignalen, dan bieden we de speen niet. Overigens zei een lactatiekundige tegen mij dat de borst gebruiken als speen niet erg is, daar is de borst ook voor. De speen is bedacht als vervanger van de borst, niet andersom. Maar je moet er maar zin in hebben haha

één jaar geleden

Ik geef borstvoeding en wij hebben in de eerste week al een speentje gegeven ivm zuigbehoefte. Wij gebruiken de newborn maat van Diffrax. Zoontje pakt ook gewoon een Philips Avenr flesje met gekolfde melk, dus totaal geen last van verwarring! Ik zou hem gewoon een speentje aanbieden, helemaal als hij al gewend is aan de borst zal dat goed komen!

één jaar geleden

Wij hebben ook vrij snel een speentje gebruikt. Philips avent ultra soft. Geen verwarring. Difrax speen werd niet geaccepteerd. Geef bv.