9 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben zelf niet islamitisch en doe niet aan vasten, maar ik had begrepen dat als je zwanger bent of borstvoeding geeft je niet mee hoeft te vasten?

3 jaar geleden

Ik vast zelf helaas niet ivm andere gevolgen van de bevalling , maar als jij genoeg drinkt en genoeg calorieën binnen krijgt zou het geen invloed moeten hebben op je productie. Enige manier om daarachter te komen is helaas gewoon proberen. Er is op fb ook een groep voor moslimas die bv geven, miss kun je die even opzoeken. Ik heb zo even de link niet voor je.

3 jaar geleden

Sommige vrouwen doen om de dag vasten zodat de productie niet achteruit gaat. Je kan het proberen en mocht je merken dat het minder wordt toch weer eten. Het is islamitisch toegestaan om niet mee te vasten ivm het geven van borstvoeding. Ik zelf ben nog net 2 weken geleden bevallen en doe daarom nog niet mee.

3 jaar geleden

Heyy, mijn zoontje is nu precies 5 weken en ik vast dit jaar helaas niet mee. Hopelijk haal ik het in de winter in (wanneer je om 5 uur al mag gaan eten :)) Ik heb naar mijn idee namelijk een 'normale' productie en met bv moet je eenmaal veel water drinken. Ik krijg ook door de dag heen dus superveel dorst en drink daarom ook veel. Ik ben bang dat als ik ga vasten en dus niet zoveel ga drinken ik veel minder zal produceren... Ik weet dat er ook mensen zijn die echt overmatig produceren. Die kunnen naar mijn idee wel gewoon vasten. Mocht dat bij jou het geval zijn, kun je wel meedoen vind ik. Met als voorwaarde de eerste tijd eerst eerst aankijken natuurlijk. Succes met je keuze 😘

3 jaar geleden

3 jaar geleden

Het was voor mij ook een lastige beslissing, maar ik heb besloten om dit jaar niet mee te doen. Mijn zoontje is nu vier weken oud. In de loop van de dag heb ik heel veel behoefte aan water. Het zou voor mij niet te doen zijn. Ik ben ook bang dat mijn productie achteruit gaat. Mijn zoontje is geboren met een te laag geboorte gewicht en is nu eindelijk op gewicht. Succes met het maken van een keuze. Volg je hart

3 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 5 weken, ook ik heb ivm borstvoeding besloten om niet te vasten! Ik heb fidya betaald en ik ga de dagen Insha’allah inhalen

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 7 weken en ik vast ook niet mee dit jaar. Dit komt omdat mijn productie sowieso al heel slecht is en ik niet wil dat dit nog meer achteruit gaat.

3 jaar geleden

Hier item, zoon is 8weken en ik vast ook niet dit jaar ivm borstvoeding