16 Reacties

3 jaar geleden

Vermijden gaat helaas niet lukken. Jouw borsten moeten er aan wennen dst er een langere tijd niet uit gedronken wordt en dat het dus op dat moment minder melk gemaakt moet worden. Het is een kwestie van tijd. In het begin zal je hele volle en pijnlijke borsten ervaren, zodra dit een paar dagen achter elkaar gebeurd, zul je merken dat je bkrsten er ook aan gaan wennen en gaat de pijn weg. Wat je kan doen is kolven, maar dan blijf je de productie 's nachts stimuleren en anders even de druk eraf kolven. Ik weet uit ervaring dat je borsten heel even de tijd nodig hebben om eraan te wennen (en dat gaat vaak sneller dan je denkt)

3 jaar geleden

Inderdaad, geef het tijd. Heel normaal. Het komt vanzelf :)

3 jaar geleden

Na een paar weken wordt het beter. Hier laat hij snachts ook 6-7-8 uur er tussen en overdag haalt hij dat weer in door er 2,5-4 uur tussen te laten. Op t begin idd heel veel druk en lekkende borsten, wordt nu al minder!

3 jaar geleden

Is jou kindje dit uit zichzelf gaan doen? Mijn dochtertje komt nogsteeds elke 2 uur snachts en dat begint me echt op te breken (zij is ook net 8 weken)

3 jaar geleden

Oh zo herkenbaar. Onze baby slaapt vanaf dag 1 eigenlijk al redelijk door. En heb nog steeds elke ochtend gigantische borsten waarvan ik het gevoel heb dat ze elk moment kunnen ontploffen. Ik kan ze dan ook niet aanbieden want dan stikt ze in de melk die er met hoge druk uit komt. Ik kolf dus maar de eerste voeding.

3 jaar geleden

Reactie op AishaW01

Is jou kindje dit uit zichzelf gaan doen? Mijn dochtertje komt nogsteeds el ...
Herkenbaar! Mijn zoon komt nog elke 2,5 à 3 uur in de nacht voor borstvoeding. Hij is 7 weken oud nu.

3 jaar geleden

Reactie op AishaW01

Mijn dochter heeft 1 jaar lang elke 3 uur om een voeding gevraagd. Ook elke nacht, dus bereid je voor 😅

3 jaar geleden

Even een waarschuwing om wel extra goed op verstopte melkklieren te letten als je er in eens zo veel tijd tussen laat! Zelf sliep mijn dochter laatst uit het niets 8 uur aan een gesloten. Ik werd wakker met overvolle borsten en had meteen een borstontsteking te pakken. Kan natuurlijk zijn dat er al wat gaande was maar dat weet ik niet. Goed om er wel op bedacht te zijn. Wat ik nu in ieder geval doe is wanneer ik wakker word en mijn borsten voelen erg vol aan, mijn dochter slapend aanleggen. Hun reflex zorgt ervoor dat ze prima in hun slaap kunnen drinken. Zo heb jij weer lege borsten voor de rest van de nacht en slaapt de kleine misschien nog wat langer door met een vol buikje. :)

3 jaar geleden

Ik heb ook die pijn gehad en na een week ongeveer nam dit af omdat m’n productie zich hierop aangepast had. Dus het komt goed 🙂

3 jaar geleden

Hier eentje die gigantisch lang slaapt snachts. De eerste 2 weken waren heel zwaar, snacht pijn en heel veel lekken. Vanaf de middag een verminderde productie dus extra vaak aanleggen. Maar binnen 2 weken heeft het zichzelf hersteld, savonds/snachts slaapt ze door en ik lek vrijwel niet meer. Overdag heb ik weer de gehele dag genoeg productie.

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Herkenbaar! Mijn zoon komt nog elke 2,5 à 3 uur in de nacht voor borstvoedi ...
hier ook. af en toe zit er wel ineens 4 uur tussen snachts, maar vaak 2/3! ook 7w

3 jaar geleden

In het begin moest ik m'n zoontje nog wakker maken van cb (kwam niet snel genoeg aan blijkbaar) maar sinds ie goed groeit en ik hem mag laten gaan snachts slaapt ie nu gelijk 8 uur weg. Dat trokken mijn borsten idd ook niet dus ik heb dat snachts steeds een beetje opgerekt, steeds iets langer ertussen. En idd wat ook al gezegd is kun je ze ook slapend aanleggen door reflex op bovenlip en wang. Tepel erlangs en happen maar🤭

3 jaar geleden

Reactie op Zoë-Leevano

Hier eentje die gigantisch lang slaapt snachts. De eerste 2 weken waren hee ...
Opeens is bij mij het lekken ook veel minder geworden! Heel fijn op zich maar in eerste instantie was ik bang dat mijn productie terugliep. Maar dat is gelukkig niet zo 😄

3 jaar geleden

Reactie op AishaW01

Ja.. de avonden zijn hier wel heel pittig! Hij clusterde al vanaf hij 2-3 weken was elke avond urenlang.. maar liet dan s nachts niet echt meer tijd tussen! Dan geleidelijk aan liet hij af en toe eens 4uur tussen. En op den duur 5uur. Meestal was het zo een blokje van 5u, dan 4u en dan 3u in 1 nacht! Nu na dat blokje van 6u deze nacht was hij er na 3u weer terug! En een paar nachten geleden was hij er ook elke 3uur.. dus er zit totaal nog geen ritme in! :) en ik heb t gevoel dat het nog heel veel kan en zal veranderen! Succes daar! En proberen om toch wat mee te slapen overdag.. ik ben daar nooit geweldig goed in, maar af en toe is het wel eens nodig om het vol te houden! X

3 jaar geleden

Reactie op Kaasislekker

Even een waarschuwing om wel extra goed op verstopte melkklieren te letten ...
Ja!! Ik heb sowieso heel snel last van die verstopte klieren.. dus ben wel bang dat het nu nog meer zal voor komen!

3 jaar geleden

Hey! Ik heb dit ook gehad mijn oplossing voor snachts is bv een losse t-shirts waar ik mee slaap zonder bh dus “vrije” borsten deze beginnen enorm te lekken eens de druk op zit (stom van je natte shirt maar geen pijn van de druk in ieder geval)😁 Hiervoor droeg ik snachts een voedingsbh en door dat deze knelde tegen de borsten/tepels lekten men borsten niet waardoor er enorm druk op kwam en pijn deed 😖 misschien klinkt het stom maar dit werkt in ieder geval voor mij 😁